Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20.03.2009, 16:09   #72
PawelZDR


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
PawelZDR jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Diobeu Zobacz post
Kurcze, bo ja wiem... Silnik chodził identycznie przed wymianą rozrządu, jak i po. Jakoś nie posądzam serwis o złe złożenie rozrządu, trochę mi to pachnie przesadą.
Jest to raczej rzecz, którą zrobię na końcu. Właśnie wróciłem z długiej debaty ze znajomym na temat mojego problemu. Przejrzeliśmy schemat instalacji zapłonowej i obaj nie wiemy, skąd moduł zapłonowy bierze dane, jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu? Sygnały ma wyłącznie z czujników - "pulse generator". Dwie cewki zamontowane na stałe i ruchomy wirnik z występami. Z tych czujników idzie sygnał do modułu, który steruje pracą cewek a więc i zapłonem. Cały układ jest nie do regulacji. To powiedzcie mi, skąd się bierze zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obciążenia silnika (podciśnienia w kanałach dolotowych)? Przecież musi być jakiś wpływ obciążenia na wyprzedzenie zapłonu. Wątpię, żeby wyłącznie obroty wału krobowego wpływały na to. Nie byłby to za bardzo prymitywny układ zapłonowy? Już w Maluchach i Fiatach/Polonezach były regulatory podciśnieniowe, tu nie ma takiej potrzeby, czyżby załatwiały to wyłącznie gaźniki a kąt wyprzedzenia zapłonu zależał wyłącznie od prędkości obrotowej?
Na razie mam plany następujące:
- pomierzyć oporność cewek pulse generator (wartości podane w serwisówce)
- pomierzyć cewki zapłonowe,
- sprawdzić przewodność i prawidłowość połączeć instalacji,
- znaleźć kogoś, kto pożyczy na chwilę moduł zapłonowy, jest to raptem podmiana głupiek kostki, zero roboty a mogę być w domu.
Tak od prędkości ,po to jest właśnie moduł żeby wiedział co i kiedy.Gdyby moduł potrzebował jeszcze bandy innych czujników do ustalenia zapłonu to sens jego istnienia jest żaden.
PawelZDR jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem