Wątek: Nowa Afryka
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03.07.2016, 19:49   #5
QrczaQ
 
QrczaQ's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Sexu i biznesu
Posty: 1,562
Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE
QrczaQ jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
dokładnie tak jak piszesz, wałki, stopień sprężania, masa wału, skok tłoka, cały układ dolotowy oraz wydechowy, zestopniowywanie skrzyni biegów,

to wszystko się składa na charakterystykę (kulturę) pracy silnika i nie zmienią tego żadne mapy

jeżeli nowy KTM będzie miał 800cm no to będzie to kolejna wściekajka i tyle.... zbyt mała pojemność aby silnik miał jakąkolwiek kulturę pracy no chyba, że będzie miał osiągi intrudera 800 ewentualnie trochę lepiej jak trampek 700....

mnie nie interesuje ogarnianie mocy 3.000km od domu ani spalanie 7l/100 przez cały dystans bo aby to jechało z towarem 2 osoby trzeba kręcić wysoko...
Jest jeszcze jeden aspekt. Ile ciepła silnik wydziela. Tego nikt nie podaje a jest po prostu stratą i do tego jaja gotuje.

A czym się szybciej kręci silnik tym więcej tarcia=energia cieplna.
__________________
__
Golodupiec bez Afryki
QrczaQ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem