Wątek: Nowa Afryka
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01.09.2015, 19:50   #11
Arkan
 
Arkan's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
Arkan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adagiio
.....Na ostatniej wyprawie pustynnej był ze mną kolega nową Tenerką i ....
Adagiio - to nie jest ten wątek, ale z opisu wynika, że ktoś to trochę źle koledze poskładał i nie do końca mu uświadomił konsekwencje takiej konfiguracji. Rozumiem , że to był Akrap 2in1 Racing (1 puszka), stawiam że został usunięty snorkel i poszły filtry o większym przewiewie. Piszesz o wgraniu map, ale pewnie chodzi Power Commandera (bo w XT660z nie można wgrać map). To zaj...bisty zestaw, ale nie nadaje się do motocykla wyprawowego o czym ktoś zapomniał Twojemu koledze powiedzieć. To zestaw racingowy, czyli na koniec dnia wymieniamy filtry i robimy podstawowy check. Dodatkowo, kolega powinien mieć kilka map w zależności od jakości paliwa (chyba że kolega miał moduł do zmiany składu mieszanki w trakcie pracy silnika). Tak zrobiony motocykl na wyprawie z każdym dniem jeździł gorzej i bardzo szybko stał słabszy od egzemplarza fabrycznego. A zużycie paliwa wzrosło bo mieszanka poszła na bogato..

Zawias od 690R w xt660z - bardzo zły pomysł. WP to zawieszenie kartridżowe i tam nie ma za bardzo co utwardzać. Jest optymalizowane pod masę danego motocykla, a w tym przypadku masa xt660z jest identyczna z 990adv a nie 690R. Współczuję koledze, to musiała być masakra. O wiele tańszym i lepszym rozwiązaniem są progresy + cartridge racetecha w fabrycznych lagach. Nie jest to WP, ale daje radę.

Podsumowując - xt660z to dość ciężki motor i na pustyni i agresywnych skalistych trackach gorszy od ktm 690R...ale jest jak traktor. Powoli i bez zbędnych zawirowań dopyrkamy zawsze do celu.
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami " - Louis
Arkan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem