Witam ponownie Panów.
Dziś kolejny dzień poszukiwań i tak, zacząłem od:
1.Kontrola świec (wykręciłem po jenej świecy z cylindra , te które znajdują się bliżej kolektora - prawa strona moto), przerwa na obydwu 0,85mm:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794709
Nie wiem na ile zdjęcia to oddają ale tak: Cylider FT świeca trochę przykopcona ale nie najgorsza. Cylider RT kolor elektrody kawa z mlekiem (różni się od tej na FT)
2.Kontrola ssania. Wykręciłem i wywaliłem wszystko na zewnątrz:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794711
Na pierwszym zdjęciu ssanie wyłączone - widać jaka jest różnica. Na drugim ssanie włączone - też widać różnice (1-FT, 2-RT)
Rozebrałem wszystko na części pierwsze wyczyściłem, nasmarowałem smarem z dodatkiem MOS2. Przed wkręceniem króćcy na
płynną gumę sprawdziłem stan uszczelek zaworków - OK i skontrolowałem ponownie pracę układu ssania - teraz zaworki wysuwają się i chowają tak samo BINGO!!! (oczywiście przy składaniu należy pamiętać o nieznacznej ale różnej długości linek dla FT i RT)
3.Kontrola pilotów mieszanki FT i RT.
Na FT miałem śrubę wykręconą dokładnie 2,75 - ustawiłem 2,5.
Na RT śruba wykręcona 2,5 - zostawiłem tak.
Poskładałem i odpaliłem maszynę. Odgłosów raczej nie mogłem się dosłuchać (ale to jeszcze skontroluję jutro). Dałem się Afri porządnie rozgrzać i podłączyłem wakuometry do kontroli(słychać jak wentylator pracuje czyli maszyna rozgrzana):
https://youtu.be/Kdl46bwTjdw
Synchro OK - nic nie regulowałem.
Jutro odpalę i posłucham jeszcze raz na zimnym (choć w taką pogodę trudno mówić o zimnym silniku - gdy wchodzą do garażu wskazówka temperatury oleju już pokazuje 25 stopni...)
Dam znać czy coś się zmieniło.
a XTR - co do stetoskopu, mam ale taki typowy lekarski ale to chyba nie o ten chodzi

Używam prostszego (jak nauczył mnie dziadek) - ,,śrubokręt do ucha i pan słucha
Jutro wszystko będzie wiadomo

Dzięki chłopaki za wskazówki