Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20.02.2015, 21:40   #26
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał NaczelnyFilozof Zobacz post
Auto ma korek na chłodnicy i mały zbiornik na płyn pod kołem zapasowym. Ale to nie jest zbiorniczek z korkiem tak jak w normalnym samochodzie tylko taki starego typu.

Korek na chłodnicy ma rok czasu. Kupiłem nowy bo stary miał rozwaloną uszczelkę.

Ten płyn co go brakuje w nagrzwnicy wlewam z nadstanu w zbiorniczku.
No i właśnie o to chodzi że podczas rozszerzania się płynu nadmiar idzie do zbiorniczka i za to odpowiada jeden z zaworów w korku.
Podczas kurczenia się płynu drugi z zaworków pozwala zassać rurką płyn ze zbiorniczka ponownie do chłodnicy.
Układ pracuje na niższym ciśnieniu niż współczesne które mają zbiorniczki w ciągłym obiegu.
Identyczna zasada jest w Afryce.
To że korek ma rok oznacza że już jest stary i ma prawo puszczać.
Równie dobrze inny będzie chodził ileś lat.
Zanim zamontuję termostat zawsze sprawdzam jego szczelność i temperaturę otwarcia.
I wiesz co? średnio co piąty spełnia całkowicie parametry.
Korek to uszczelki i sprężynki , wszystko może się uszkodzić.

Zacznij od sprawdzenia prostych rzeczy zamiast od razu demolować np. głowicę.

Jeśli nawet nie masz odpowietrznika w najwyższym miejscu na przewodzie ( a może jest bezpośrednio przy nagrzewnicy?) to pomyśl nad założeniem.
Nie jest normalne by w takiej konstrukcji go nie było.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem