Wątek: Nowa Afryka
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08.11.2014, 09:23   #9
Arovka
 
Arovka's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: Kraków
Posty: 11
Motocykl: RD04
Arovka jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 22 godz 34 min 21 s
Domyślnie

Co do tego patentu hondy to znalazłem tam taki zapis:

FIG. 4 shows a left-side view of the internal combustion engine 3 of the embodiment. The crankcase 30 by which the crankshaft 31 is rotatably supported with the axis X thereof arranged in the vehicle width direction is formed to have an upper-lower divided structure which is divided into an upper part and a lower part at crankcase divided surfaces (hereafter, simply referred to as “divided surfaces”) 30 a on the crankshaft 31. An upper crankcase 30A and a lower crankcase 30B are integrally fastened to each other by using bolts with the divided surfaces 30 a matched to each other.

Czyli (mniej-wiecej) znaczyło by to że skrzynia korbowa podzielona jest na dwie częsci ( w płaszczyznie poziomej ) a te dwie "połówki" sa skręcone ze sobą na śrubki.

I jeszcze takie cuś:

As shown in FIG. 2, in the internal combustion engine 3, a cylinder block 33 is formed integrally with a front upper portion of the crankcase 30 to slightly incline to the front, a cylinder head 34 is fastened to an upper portion of the cylinder block 33, and a cylinder head cover 35 fastened to an upper portion of the cylinder head 34 covers the cylinder head 34.

Czyli ta górna część skrzyni korbowej i blok cylindrów to ma być pojedyńczy element.
Nie jestem oblatany w tym temacie i nie słyszałem jeszcze o czymś takim.
A może są to powszechnie stosowane rozwiązania?
Arovka jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem