Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12.01.2014, 13:15   #26
bliźniak
droga jest celem
 
bliźniak's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,007
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
bliźniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Już tłumaczę
nie szukamy tu konkretnej wartości typu 1500 czy 4000 czy 3.
Nie podkreślam znaczenia sposobu zasilania, chodzi o to, że dla każdego silnika ta wartość jest inna.
To, czy stosuje się oleje rzadsze czy bardziej gęste zależy bardziej od technologii wykonania silnika, jego specyfikacji itd.

A na koniec taka zagadka..

Może nam kolega nadążający wytłumaczy jak silnik stacjonarny robi te trzy milijony?
...lub duże diesle ciągników siodłowych - prędkości obrotowe nie przekraczają tam 2500rmp, a silniki żyją lekko po 3mln km.\

Wycinasz fragmenty i szukasz fanu czytaj uważnie



Lepi - znam teorię i praktykę - oglądam codziennie skutki 'dobrego' tarcia
Cytat:
Napisał dery Zobacz post
pojawia się ciekawe stwierdzenie - jakoby większa prędkość tarcia (czyli też obrotów silnika) miała poprawiać smarowanie poprzez tworzenie grubszego filmu olejowego.
?
Ale że temat jest ciekawy i pomysły różne, to o ile większą prędkość chodziło w takim razie?
__________________
RideNow!

Ostatnio edytowane przez bliźniak : 12.01.2014 o 13:28
bliźniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem