Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02.08.2013, 18:10   #26
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,926
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 18 godz 14 min 8 s
Domyślnie

No dobrze jak obiecałem tak też zrobiłem , kolejne 260km testów.
Tym razem gąbka była porządnie spsikana sprejem ( niestety sprej oddałem nie zanotowawszy nazwy ale jak by co pewnie Paweł może ją podać) , który po wyschnięciu tworzył lepką strukturę co względem nałożonego poprzednio olejku uniwersalnego mogło sugerować lepsze wyłapywanie kurzu.
Ale o tym za chwilę.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to silnik wkręca się bezproblemowo zarówno na papierze, gąbce z olejkiem uniwersalnym jak i gąbce z lepkim olejem do filtrów gąbkowych.
Znaczy to że większy przedmuch na gąbce nie przekłada się jakoś drastycznie na osiągi. Może minimalnie na reakcje na dodanie gazu na gąbkach ale to naprawdę pewnie dobre urządzenia by wyłapały.
Spalanie stosowne do dynamiki jazdy , spokojna jazda ok 4.6 , średnia 5-5,5 i dzisiejsza spora w towarzystwie wiadra ok 5.7.

Czas teraz na porównanie i podsumowanie.
Na zamieszczonym zdjęciu od lewej przekładka działająca z papierowym , w srodku z gabka z olejkiem uniwersalnym i z prawej przy filtrze po nasaczeniu go olejkiem specjalnym do gąbek.
Jak widać filtr gąbkowy filtruje podobnie niezależnie jakim olejem jest popsikany.

Posdsumowując , żaden filtr nie zastąpi papieru , który to też puszcza całkiem sporo kurzu do silnika ale zdecydowanie mniej niż testowana gąbka nasączona olejami.
Co puszcza K&N ze swoją cieniutką warstwą ( super specjalistyczny olej nic to nie poradzi) nie chcę nawet myśleć a już na pewno testować, szkoda mi silnika.

To chyba tyle w sprawie skuteczności filtrowania omawianych filtrów.

Co do zastosowania gąbkowego , zaletą jest niska cena , wielokrotność użytku , nawet biorąc pod uwagę koszt psikadła no i odporność na zalanie z czym papierowy sobie nie radzi.
Ostatnia zaleta może się przydać ( mając go w zapasie na jakiejś wyprawie) w przypadku podtopienia motocykla i namoczenia filtra papierowego.
Filtr papierowy lepiej oczyszcza powietrze ale jest jednorazowy.
Jeszcze uwaga co do filtrów papierowych , trzymanie motocykla dłużej bez jazdy np zimą w wilgotności powietrza na poziomie 70-80% skutkuje zawilgoceniem papieru i blokadą przepływu powietrza ....... czyli filtr do śmieci.

Poniżej zamieszczam zdjęcie porównawcze , a wnioski niech każdy wyciagnie sam.
Mam nadzieję że poswięcone paliwo na 720km testowych pomoże komuś w podjęciu decyzji.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Filtr powietrza afica , 3 próba 001.jpg (814.6 KB, 20 wyświetleń)
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 02.08.2013 o 18:14
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem