Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20.11.2008, 21:34   #6
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Wymieniasz tylko wydech zakładając akcesoryjny bez katalizatora ( Akrapowić ma patent na dostawy do BMW ale i fajny ma dżwięk oprócz tego)
Sondy się nie rusza bo nie ma potrzeby.
W przypadku wystąpienia zbyt niskiej liczby oktanowej występuje
spalanie stukowe ( dzwonienie w silniku zwane błednie dzwonieniem zaworów)
Można go zniwelować dodając (PbC2H2)2 czyli czteroetylek ołowiu
Specyfik można jeszcze kupić na stacjach benzynowych jako smarowidło
do gniazd zaworowych starych konstrukcji samochodowych.
Specyfik zapobiega wypalaniu się gniazd a jednocześnie jest jest srodkiem przeciwstukowym.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Ar...zeciwstukowych
Gdyby specyfiku nie było nie należy gwałtownie przyspieszać oraz należy
jeżdzić na niższych biegach nie obciążając silnika. Jeśli wie się jak, to w jakimś stopniu pomoże również opóźnienie zapłonu

1. Co jeśli wleję benzynę ok 80-90 oktanów co zapewne producent nie zaleca a co może mnie spotkać w dalekich krajach? Jest duża szansa, że spalę katalizator. Czy moto powie stop?
( spadnie moc silnika - zapchasz katalizator http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny)
Składa się z cieniutkich rureczek ( ołów będzie się odkładał i się nie wypali )
Zawsze można go jednak wywalić


2. Czy zmieniając układ wydechowy na taki który nie ma katalizatora to coś zmienię? Czy komputer widząc kiepskie paliwo zwyczajnie powie STOP.

Możesz jeżdzić na zwykłej ołowiówce ale nie podniesiesz LO ( liczba oktanowa)
W przypadku beznadziejnej berbeluchy komputer może przejść w tryb awaryjny. Jak zresetować to nie wiem.
( pytania do serwisu). Najlepiej komputera sie pozbyć


3. Co się dzieje z sondą lambda która jest przed katalizatorem w momencie wymiany na akcesoryjny wydech bez katalizatora?

Nic się nie dzieje bo wkrecona jest w kolano , którego nie wymieniasz.
Gdyby ci się jednak stare znudziło lub zardzewiało - nowe ma otwór z gwintem w który wkręcasz sondę. Sonda niestety we wtrysku musi być
bo http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku
http://www.infosamochody.pl/art,id_m...dny-detal.html
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 21.11.2008 o 11:30
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem