Ze znanych i słyszanych przypadków wynika że wstępne utraty kompresji następują powyżej 100tyskm a przy normalniejszej jeździe bliżej 150tyskm.
Oczywiście jak wspomniano kłopotliwsze są różnice między cylindrami niż równy spadek ciśnień.
Dla porównania moja 03 przy ok 135tyskm miała ok 13.5atm a przy obecnych 188tyskm ma jeszcze ok 12.8atm czyli jakoś się jeszcze trzyma (oczywiście bez oleju)
07 ma generalnie mniejsze ciśnienia z racji stopnia sprężania ale spadek poniżej 10atm to w/g mnie przebieg dobrze pow 100tyskm , kwestie techniczne jak np nieszczelne zawory lub szczególne warunki eksploatacji jak np częste offowanie czy stosowanie K&N itp.
Te 400obr przy pomiarze to jakiś wynalazek , stosuje się prędkość rozrusznika przy wyjętej po jednej świecy z cylindrów dzięki temu drugi cylinder nie stawia dodatkowego oporu i to wystarcza do optymalnego pomiaru, o czystym filtrze powietrza i gazie do oporu nie wspominam bo to chyba oczywiste.
__________________
AT03
Ostatnio edytowane przez Dzieju : 26.10.2011 o 10:34
|