Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03.05.2011, 21:51   #31
gubalar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 6
Motocykl: RD07a
gubalar jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 22 godz 37 min 15 s
Domyślnie Jak odkręcić korek techniczny wału

Czytam forum od dawna, pierwszy raz coś piszę, więc sorki, jeśli nie zachowam jakiś konwenansów.
Tak dla potomnych.
1) Pomysł polega na poluzowaniu koreczka na gorącym silniku w przeddzień regulacji zaworów (po lataniu). Wystarczy ¼ obrotu. Na drugi dzień, rano pięknie się wykręca.
2) Dla opornych koreczków, palnik na propan butan (taki mały) oraz zimny silnik. Ogrzewamy okolice dekla dookoła korka, NIE kierując palniczka na sam korek. Temperatura podgrzewania to 70-80 st C max (dotykam ręką i czuję gorąco ale nie parzy). Efekt rozszerzalności termicznej metalu.
Wykonałem parę regulacji i zawsze działało bez problemów, więc może komuś ta uwaga też się przyda.
gubalar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem