Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02.12.2010, 12:03   #5
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Zawieszenie od RD04 było na rękę, bo nie trzeba było nic rzeźbić- przekładka plug & play. To, że wystarczy jedna duża tarcza nie znaczy, że 2 nie będą hamować Wymieniłem płyn w układzie i wyczyściłem wszystko smarując tłoczki i odpowietrzając wszystko dokładnie i pompa z PD06 daje rade. Wydajność jest wystarczająca. Tyłu zmienić nie zdążyłem, ale na max skręconej sprężynie nie było aż takich różnic poziomów. I trzymać się będę wersji, że trampek jest ciężkim motocyklem. Może nie jest to 400kg Harley, ale jak na enduro wykorzystywane w terenie jest jednym z cięższych, tym bardziej porównując to do crossów. Co to jest ta masa resorowana i nieresorowana?
Jeśli wykorzystujesz to w terenie , tym bardziej popełniłes "fapa"
Nie bede się rozpisywał bo i tak wiesz lepiej
Przy zawiechu XR też nic ne rzeźbisz.Przekładka plug & play

Tu masz z netu trochę wiecej o masach niż napisał Lepi

Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:

Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.

Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.

Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.

Zdecydowanie lepiej zrobić tak - Transalp 600 , lub zostawić oryginał
Jeśli chcemy poprawić fabrykę , to przynajmniej jej nie psujmy
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg PC020199.JPG (862.6 KB, 5 wyświetleń)
Typ pliku: jpg PC020200.JPG (862.2 KB, 3 wyświetleń)
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 02.12.2010 o 12:20
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem