Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23.11.2010, 21:54   #52
samul
 
samul's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,409
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
samul jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
Domyślnie

Wedle faktury, olej w lagach Honda w serwisie leje 7,5W. Moze by sie kto przelamal i do nich zadzwonil? Ja nie chce

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Chyba mimo to troszkę za miękka.
No wiec () dla mnie jest za twarda. Wolalbym, zeby (zwlaszcza przod) mial wiekszy skok, ale tez byl miekszy i szybszy w reakcjach (to ostatnie akurat zmiana oleju powinno dac sie poprawic)
Cytat:

Zgadza się, napięcie wstępne nie zmieni twardości sprężyny liniowej. Zmniejszy natomiast negatywy skok, co zmniejsza szanse na dobicie amora.
... przy "szybkim" wyboju, tak, ale skok skrocony bedzie jak przedtem.
Z doswiadczenia ze sprezynami w Toyocie (Showa abo Kayaba, nie pamietam) zmeczone sprezyny "udeptuja sie", tj. traca na wysokosci / rosnie sag / obniza sie przeswit / maleje skok zawieszenia. Oprocz tego traca tez sprezystosc, tepieja. Tylkiem odczuwa sie to jakby... stwardnialy.
Przy zmuszeniu amortyzatora, proprzez zmiane oleju na gestszy, do przejecia obciazen za sprezyne, nie wrozylbym mu dlugiego zycia.
Na czterech kolach niedobrana para sprezyna-amortyzator oznacza najczesciej szybki koniec tego drugiego. Czy to poprzez tzw. ugotowanie, czy przez upierniczenie zamocowan.

Cytat:

Znów się zgadza, wpływa jednak jednocześnie na dobicie i odbicie.

pzdr
HOWGH!
samul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem