Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21.02.2010, 18:27   #12
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,021
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 34 min 41 s
Domyślnie

Przy epoksydowych żywicach jest to mniejsze ryzyko
Można śmiało użyć poliestrowej żywicy - bardziej reaguje z plastikiem (to akurat na plus), tyle, że jest mniej wytrzymała.

Co do żywicy - nie każda się nadaje. Rozglądnij się za jakimś epidianem np. Epidian 5 (lub 52 - jest rzadszy i lepiej się przesącza) a do tego utwardzacz Z-1.

Kolejna sprawa to dobre przygotowanie powierzchni, można ją przejechać najpierw benzyną dla odtłuszczenia, a potem acetonem techniczym "aby naruszyć lekko strukturę". Aceton rozpuszcza ABS, więc delikatnie z tym, ale głównie chodzi o to, abyś spowodował pory w podłożu).

Nie pamiętam teraz symbolu, ale była jedna taka fajna żywica (Ciech Sarzyna ją robi) jaka była dość elastyczna - musisz się przekopać lekko przez ofertę.

Co do "grzania" i ilości utwardzacza ... jak za duże jest stężenie w jednym miejscu żywicy to i tak będzie się gotować.

Nie jestem tylko przekonany do maty - wolę tkaninę osobiście, łatwiej i lepiej się przesącza, mniej baniek powietrza pozostaje, fakt, że trzeba trochę więcej warstw nałożyć jej, ale zawsze to lepiej jest przesączone niż mata.
Można nabyć w samochodowym jakiś zestaw do napraw (lub na allegro), tam jest mata nasączona już (najczęściej wraz z żywicami poliestrowymi - poznasz od razu, bo śmierdzi ).
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem