![]() |
Zapłon, rozrząd. Czy zapali?
Poskładałem silnik i tak się zastanawiałem przy zakładaniu rozrządu czy iskra wystąpi wtedy kiedy ma wystąpić czy o jeden obrót wałem później.
No chyba że iskra jest zawsze gdy tłok jest w górze. Niech mnie ktoś oświeci bo osiwieje.:D |
Niestety iskra nie jest zawsze gdy tłok jest w górze. iskra jest tylko w momencie gdzie tłok jest u góry a zawory są zamkniete :)
|
Jesteś tego pewien, czy tak tylko piszesz bo wydaje się to logiczne :)?
|
Cytat:
silnik w afri jest 4-sówowy co oznacza że na jeden cykl pracy wał wykonuje dwa obroty (jak zapewne dobrze wiesz) W silniku 4-sówowym wystepują 4 cykle pracy, a mianowicie 1.sanie 2.sprężanie 3.praca 4.wydech iskra pojawia sie tylko i wyłącznie podczas 3 fazy pracy silnika W silniku 2-sówowym wystepuje iskra za karzdym razem gdy tłok znajduje sie u góry ponieważ silnik 2-sówowy pracuje zupełnie inaczej (można by powiedzieć żę wykonuje dwa cykle pracy na raz) :D |
Cytat:
w samochodziku mam czujnik położenia wału i iskrą steruje sterownik . w maluchu przerywacz był na wałku rozrządu więc robił jeden obrót na dwa wału korbowego . A jak jest w afri pulsator daje sygnał przy kazdym obrocie ,skąd moduły wiedzą na który gar dać iskre ? (może są dwa pulsatory ?) :vis: |
Za duże uogólnienie. Mój R650GS jest 4T a tylko 50% iskier czyni wybuch :).
Zapytałem bo sam nigdy nie sprawdzałem (ani nawet nie chciało mi się pomyśleć nad budową zapłonu; jest i działa jak na razie;)) jak jest w AT. Trochę podpuszczam :). |
No właśnie się zastanawiam w jaki sposób moduł wybiera moment iskry dla jednego gara (co drugi obrót koła magnesowego).
Miałem kiedyś emkę siedemdziesiątą drugą i po przeróbkach miała iskrę dwa razy podczas cyklu czyli pod koniec sprężania i pod koniec wydechu. Muszę przyznać że silnik pracował wyśmienicie. Ale jak jest w Afri? Jak to sprawdzić gdy silnik na stole? |
Cytat:
Dlaczego tak - bo cewka zapłonowa jest jedna, ale za to podwójna. Młodsze przykłady to Fiat 126p wersja z podwójną cewką. To jak jest z tą iskrą w naszej AT? :) |
To mi jeszcze nie padło , ale czy to nie jest tak ( pomijam teoretyczne podstawy budowy 4T)
1 - Koło masgnesowe umieszczone jest na wale . 2 - Jeden obrót wału to jeden impuls na impulsator 3 - Impulsator po otrzymaniu prądy wysyła go do modułu 4 - Moduł wysyła napięcie na cewkę 5- Cewka na swiecę 6 - Świeca daje iskrę to x 2 impulsatory przesunięte względem siebie daje nam iskrę na 2 baniaki I to wychodzi , że za każdym razem . Bo nie przeskadza jak da iskre w momęcie wypychania spalin . Ale ja się JESZCZE na tym nie znam . |
2 Załącznik(ów)
Za impuls wzbudzający prąd na cewkę, odpowiedzialne są 2 czujniki położenia wału korbowego. "Czytają" położenie wału "śledząc" punkty na kole magnesowym.:
Załącznik 9751 Załącznik 9752 |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.