Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Różne oznaczenie tłoków ! Ratunku! (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4724)

wieczny 02.12.2009 12:07

Różne oznaczenie tłoków ! Ratunku!
 
Witajcie!
Mam rozebrany silnik i jestem na etapie zamawiania pierścieni. Wszelkie pomiary kwalifikują silnik do naprawy polegającej na wymianie pierścieni i niczego więcej. Moje pytanie jest następujące:

CO OZNACZA SYMBOL HF-1 ORAZ HF-2 na tłoku przy otworze na sworzeń?

1 mam na przednim, 2 mam na tylnym. Jest również dodatkowo oznaczenie MV1, ale ono, jak się dowiedziałem w Hondzie, oznacza model silnika. Honda nie wie co oznaczają symbole HF-1 oraz 2. W fiszkach tłok przedni i tylny ma ten sam numer katalogowy, więc są identyczne. Nie jest to też grupa selekcyjna, bo te występują tylko przy panewkach. W Hondzie pierścienie nominalne nie są pogrupowane w selekcje. Jest jeden komplet i kropka. Na każdy (nad-)wymiar tłoka.

Więc kurde co? Masa tłoków? Przecież powinna być identyczna...

Jest ktoś w stanie pomóc, wiedzą poratować? Niestety, jak to w przypadku rynku motocyklowego w PL, nie mam 100% pewności czy po drugiej stronie telefonu siedziała osoba na 110% kompetentna...

szynszyll 02.12.2009 12:32

yo!

przegrzebalem troche siec i takie oznaczenia wystepuj na wielu elementach produkowanych przez honde - tlokach, cylindrach czy korbach - rowniez samochodowych - co by raczej obalalo teorie o oznaczeniu masy elementu. moze to oznaczenie miejsca produkcji ( honda factory 1,2). wrzucilem pytanie na FM do dzialu mechaniki - jest tam 2 kolesi z autoryzowanych serwisow hondy - moze beda wiedziec.

wieczny 02.12.2009 12:55

Ja trafiłem na forum Preludy i tam ktoś płacze, że dostał 3 tłoki HF1 oraz jeden HF2 i ten ostatni jest 1 gram cięższy od reszt ważącej tyle samo.

Napisałem do Piotra D. z FM.

Hehe, dzięki :). Ciekawe czy będą pierdzielić, że pierścienie się wymienia tylko z tłokami zanim usłyszymy odpowiedź na temat ;).

puntek 02.12.2009 13:08

zjęcia rób przy tym ...
sam jestem przed i się zastanawiam czy i kiedy czynić to ... jak sprawdziłeś że tylko pierścienie ?

wieczny 02.12.2009 13:23

Serwisówka z wymiarami oraz szczelinomierz + średnicówka + śruba mikrometryczna + wykwalifikowany pracownik renomowanej warszawskiej szlifierni.

Zdjęcia jakieś robię, ale bez specjalnego dokumentowania każdej śrubki. A jak jesteś z Wrocka to wal na remont do Iziego. Jakbym miał bliżej to bym się nie zastanawiał.

Łysy82 02.12.2009 15:43

Ile oleju ci brała przy kkm i jakie miałeś ciśnienie że pierścienie wymieniasz?

wieczny 02.12.2009 16:09

Litr na tysiąc, 20W50, kierowcom za mną oczy łzawiły od oleju. Cienienie na ciepłym 9atm.

Ciśnienie uciekało przez nadpalone zawory. 30kkm temu na zimnym było 12.5atm. Myślę, że pierścienie tak szybko by nie padły.

Dzieju 02.12.2009 16:23

Jakie miałeś luzy na zamkach poszczególnych pierścieni?
Dajesz nadwymiar czy nominał?
Co było bezpośrednio odpowiedzialne za zużycie oleju pierścienie czy uszczelniacze?
Bo brak ciśnienia to załatwily zawory jak piszesz.

Lepi 02.12.2009 16:30

No właśnie, jakie szczeliny na zamkach pierścieni? Bo to w zasadzie jedyne kryterium wymiany pierścieni.

Dzieju 02.12.2009 16:44

Cytat:

Napisał Lepi (Post 86784)
No właśnie, jakie szczeliny na zamkach pierścieni? Bo to w zasadzie jedyne kryterium wymiany pierścieni.

Oczywiście daje obraz zużycia ale ważny też jest stopień starcia kształtu powierzchni roboczej i sprężystość.
Może się zdarzyć np że przegrzanie silnika odpuści pierścienie i stracą one docisk do cylindra ( strata ciśnienia , zgarniania oleju lub to i to), luz na zamkach w normie ale pierścienie szmelc.
Kiedyś w latach 80ych rozbierałem silnik Renówki 5 Alpine okazało się że miała fajne"segmencikowe" pierścienie olejowe , niby luzu dużego na zamkach nie było ale krawędź zgarniajaca była już przytarta .


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.