![]() |
Różne oznaczenie tłoków ! Ratunku!
Witajcie!
Mam rozebrany silnik i jestem na etapie zamawiania pierścieni. Wszelkie pomiary kwalifikują silnik do naprawy polegającej na wymianie pierścieni i niczego więcej. Moje pytanie jest następujące: CO OZNACZA SYMBOL HF-1 ORAZ HF-2 na tłoku przy otworze na sworzeń? 1 mam na przednim, 2 mam na tylnym. Jest również dodatkowo oznaczenie MV1, ale ono, jak się dowiedziałem w Hondzie, oznacza model silnika. Honda nie wie co oznaczają symbole HF-1 oraz 2. W fiszkach tłok przedni i tylny ma ten sam numer katalogowy, więc są identyczne. Nie jest to też grupa selekcyjna, bo te występują tylko przy panewkach. W Hondzie pierścienie nominalne nie są pogrupowane w selekcje. Jest jeden komplet i kropka. Na każdy (nad-)wymiar tłoka. Więc kurde co? Masa tłoków? Przecież powinna być identyczna... Jest ktoś w stanie pomóc, wiedzą poratować? Niestety, jak to w przypadku rynku motocyklowego w PL, nie mam 100% pewności czy po drugiej stronie telefonu siedziała osoba na 110% kompetentna... |
yo!
przegrzebalem troche siec i takie oznaczenia wystepuj na wielu elementach produkowanych przez honde - tlokach, cylindrach czy korbach - rowniez samochodowych - co by raczej obalalo teorie o oznaczeniu masy elementu. moze to oznaczenie miejsca produkcji ( honda factory 1,2). wrzucilem pytanie na FM do dzialu mechaniki - jest tam 2 kolesi z autoryzowanych serwisow hondy - moze beda wiedziec. |
Ja trafiłem na forum Preludy i tam ktoś płacze, że dostał 3 tłoki HF1 oraz jeden HF2 i ten ostatni jest 1 gram cięższy od reszt ważącej tyle samo.
Napisałem do Piotra D. z FM. Hehe, dzięki :). Ciekawe czy będą pierdzielić, że pierścienie się wymienia tylko z tłokami zanim usłyszymy odpowiedź na temat ;). |
zjęcia rób przy tym ...
sam jestem przed i się zastanawiam czy i kiedy czynić to ... jak sprawdziłeś że tylko pierścienie ? |
Serwisówka z wymiarami oraz szczelinomierz + średnicówka + śruba mikrometryczna + wykwalifikowany pracownik renomowanej warszawskiej szlifierni.
Zdjęcia jakieś robię, ale bez specjalnego dokumentowania każdej śrubki. A jak jesteś z Wrocka to wal na remont do Iziego. Jakbym miał bliżej to bym się nie zastanawiał. |
Ile oleju ci brała przy kkm i jakie miałeś ciśnienie że pierścienie wymieniasz?
|
Litr na tysiąc, 20W50, kierowcom za mną oczy łzawiły od oleju. Cienienie na ciepłym 9atm.
Ciśnienie uciekało przez nadpalone zawory. 30kkm temu na zimnym było 12.5atm. Myślę, że pierścienie tak szybko by nie padły. |
Jakie miałeś luzy na zamkach poszczególnych pierścieni?
Dajesz nadwymiar czy nominał? Co było bezpośrednio odpowiedzialne za zużycie oleju pierścienie czy uszczelniacze? Bo brak ciśnienia to załatwily zawory jak piszesz. |
No właśnie, jakie szczeliny na zamkach pierścieni? Bo to w zasadzie jedyne kryterium wymiany pierścieni.
|
Cytat:
Może się zdarzyć np że przegrzanie silnika odpuści pierścienie i stracą one docisk do cylindra ( strata ciśnienia , zgarniania oleju lub to i to), luz na zamkach w normie ale pierścienie szmelc. Kiedyś w latach 80ych rozbierałem silnik Renówki 5 Alpine okazało się że miała fajne"segmencikowe" pierścienie olejowe , niby luzu dużego na zamkach nie było ale krawędź zgarniajaca była już przytarta . |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.