Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Jak uruchomić Rd07a po długim postoju? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=47128)

rufus11 29.03.2025 09:59

Jak uruchomić Rd07a po długim postoju?
 
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Piszę do Was z bardzo prostą sprawą.
Jak uruchomić moją Afrykę RD07A po 4 latach odpoczynku ?

Zrobiłem tak , wymieniłem paliwo, sprawdziłem świece , sprawdziłem pompę paliwa. Ogólnie to mam wrażenie że problem leży w paliwie. Mimo że pompa pracuje to nie idzie na gaźniki.

Proszę o jakieś rady bo już mi ręce opadają ( miało być tak przyjemnie ) a tu tak pod górkę.

Artek 29.03.2025 10:20

Odłącz przewód od pomy do gaźników.
Sprawdź czy paliwo leci (uważając na łatwopalne opary benzyny).
Możesz wężyk od paliwa wrzucić do butelki pet.
Zrób to na zewnątrz garażu.


Możesz wlać strzykawką paliwo do cylindra. Powinien zagadać.
Jak zagada, to trzeba rwać gaźniki i zobaczyć co w środku odparowało i zatkało dysze...

chomik 29.03.2025 10:25

Spróbuj psiknąć jakimś Motostartem do gaźnika, ale wszystko po sprawdzeniu czy rzeczywiście paliwo dochodzi do gaźnika. Ja bym także spuścił to co w gaźniku przez śrubkę spustową, bo jak tam stało 4 lata to woda została a nie paliwo.

ramires 29.03.2025 10:47

Zastana dysza/pływak... gaźnik do wyciągnięcia na 200%. Przynajmniej czyszczenie komór pływakowych Cię czeka.

Ożywiłem takie gaźniki u siebie niedawno.

Dubel 29.03.2025 11:02

Jak wyżej , gaźniki do czyszczenia tak czy owak. Możesz puknąć w nie bo jeśli się nie napełniają to zaworki przycięte. Samo uruchomienie wykonał bym przez demontaż filtra powietrza i podanie tam samo startu

rufus11 29.03.2025 14:07

zabieram się do roboty i jak będę miał problemy to będę się odzywał

szynszyll 29.03.2025 16:51

nowe zaworki iglicowe juz sobie mozesz zamowic bo te co sa i tak ida do smieci

Jarczoq 29.03.2025 21:44

Z doświadczenia wiem, że po takim okresie lepiej od razu w ultradźwięki i tak, jak przedmówca wspomniał - nove zaworki. Sprawdź również, czy membrany nie popękały.

Dzieju 30.03.2025 05:45

Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia?
Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia.
Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje.
Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej.
Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki.
Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś)
Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić.
Zacznij od samostartu.

szynszyll 30.03.2025 06:49

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Dzieju (Post 875729)
Po czym wnosicie że zaworki , przecież nie przelewają .
Moje mają 37 lat i działają a po 4 latach stania do wywalenia?
Żeby wyelimonować problem z paliwem to jak wspomniano samostart lub ostatecznie plakiem pśiknij podczas kręcenia.
Jak zapali to potem zalej gażniki/komory pływakowe benzyną ja zapali i zgaśnie po wypaleniu paliwa to sprawdź czy na pewno pompka podaje.
Jeśli ktoś jeździł i postawił to benzyna odparowała a wtedy pływaki opadają i zaworki są otwarte, jeśli by się przycięły to w otwartej pozycji a nie zamkniętej.
Nie ma co się doszukiwać za bardzo , od stania Afryka się nie zepsuła , gaźniki nie zapchały kurzem , to nie 2t żeby olej zapychał kanaliki.
Możesz jeszcze odkręcić spusty z komór pływakowych w czasie kręcenia i zobaczysz czy na pewno pompka ci podaje do gaźników skoro ją sprawdzałeś ( tylko jak ją sprawdzałeś bo nie napisałeś)
Jeśli twierdzisz że masz iskrę i podasz paliwo to musi zapalić.
Zacznij od samostartu.

serio? czyli te wszystkie zatkane gazniki przez ostatnie 15 lat mi sie tylko snily, a kase na myjke i chemie moglem wydac na co innego? pozostaje w zadziwieniu
p.s. pierwsza z brzegu fotka z mojego archiwum - Mikuni z XTZ750, ktora raczej nie jest dwusuwowa. nie policze ile tego przerobilem. kilka dni temu oddalem XV535 chodzaca tylko na ssaniu. powod? zatkany układ wolnych i srednich na obu garach. motor zostawiony z paliwem na kilka lat w garazu. itd. itp. sporo tego bylo.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.