![]() |
Problem z tripmasterem
Witam
Mam problem z moim tripmasterem, a mianowicie włącza się kiedy obroty przekraczają 5000 a gaśnie jak spadną poniżej tej wartości. Podświetlenie działa cały czas (oczywiście po włączeniu świateł). Po każdym włączeniu jest zrestartowany (liczniki idą od zera a zegar wymaga ustawienia). Dodam,że nigdy w nim nie grzebałem, nie przerabiałem, żeby pokazywał prędkość itp. Sprawdziłem również prąd ładowania, ale wyglada, że wszystko jest w porządku. w całym zakresie obrotów prąd ładowania wynosi około 14,4 - 14.6 V. Może miał ktoś podobny problem i może mi pomóc??? |
Przejrzyj schemat elektryki, musi być jakieś zasilanie tripa po wyłączeniu stacyjki.
Reset wskazuje ze tego brakuje, co do obrotów to pomyślimy później. Sprawdź to napięcie na wtyczkach. |
Coś z połączeniem tripa (w samym tripie albo na kostce/kablu) ?
|
Cytat:
Tam trzeba szukać, reset to brak zasilania na postoju, brak licznika to brak + na sensorze obrotów linki. /gniazdka, bezpieczniki, przycięte kabelki/ Może też byc brak masy ale maniej prawdopodobne - z dużo mas w okolicy. |
Cytat:
|
To i ja się podłączę pod temat, choć jak wskazują eksperymenty, to u mnie chyba chodzi o problem z elektryką... Restartuje mi się tripmaster w trakcie jazdy, na postoju się nie zdarzyło. Głowy nie dam, bo zwykle patrzę przed siebie a nie na trip, ale mam wrażenie, że restartuje się zwykle podczas hamowania lub przy utrzymywaniu przez dłuższy czas stałej prędkości. Podejrzewałem właśnie tripmaster, ale pożyczony od Artuditu i zamontowany u mnie ma te same objawy. Mój zamontowany u Niego się nie restartuje. Zatem z pewnością to nie trip.
Co proponujecie sprawdzić, bo ja na elektryce za bardzo się nie znam. Gdyby ktoś był tak uprzejmy i wypisał w punktach co i w jakiej kolejności powinienem sprawdzić? Jeżeli coś trza zmierzyć miernikiem, to prosiłbym bardzo o napisanie jakie wartości są standardowe i jakich należy się spodziewać. Z tego, co potrafiłem sam organoleptycznie sprawdzić, to kostki elektryczne - jak się okazuje są w dobrym stanie. Innych elektrycznych nieprawidłowości nie zauważyłem. Akumulator naładowany. Zawsze podczas jazdy mam włączone światła. Bardzo proszę o pomoc, bo bliski jestem depresji ;) Ja zbyt drobiazgowy jestem, żeby z takim "zepsutym" urządzeniem jeździć, no i oczywiście nie sposób na nim polegać... |
Cytat:
Może byc tak że od drgań gdzies cos się pojawia. Przejrzyj schemat, są chyba dwa plusy do tripa i masa - każdy kabelek trzeba przebadać - bardzo mozolne. |
przyczyn może być kilka, zważając na fakt, że trip nie ma żadnego podtrzymania napięcia nawet krótkotrwały brak napięcia powoduje reset. obadaj: klemy przy aku, skrzynkę bezpieczników, stacyjkę, ostatecznie duża kostka pod bakiem z wieloma pinami (nie pamiętam, która to, więc zobacz wszystkie) czy nie maja luzów. więcej chyba nie ma nic po drodze skoro trip jest ok. z resztą zobacz na chemat i po kolorze kabla pojedź.
|
na bank kostka zasilająca ;)
|
Na potwierdzenie, że to kostka - ostatnio rozbierałem kilka tripów bo monowałem w nich voltomierze. Część z nich miała zaśniedziałe styki na kostce.
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.