![]() |
Niewracające tłoczki hamulców / niepokojące działanie ABS
Mam niepokojące objawy układu hamulcowego i nie wiem gdzie szukać przyczyny lub rozwiązania. NAT kupiona we wrześniu 2021, jestem drugim właścicielem. Przebieg 47kkm, rocznik 2018.
Po pierwsze, tłoki z przodu nie wracają na tyle ile powinny, i cały czas minimalnie trą o tarcze, co objawia się nawet podczas jazdy, gdy przy zwracaniu piszczą. Na centralce, kręcąc koło w powietrzu, nie chodzi luźno. Tarcze proste, klocki oryginalne, mają prebiegu ok 20kkm, jeszcze ich trochę jest. Próbowaliśmy czyścić tloki. Upuscilismy też odrobinę płynu z układu - brak bąbelków, śladów zapowietrzenia. Po drugie, gdy hamuję testowo awaryjnie, abs się włącza, puszczam klamkę i przez chwilę wtedy jest tak twarda że nie da się wcisnąć ponownie. Dopiero gdy ABS się uspokoi to klamka robi się z powrotem normalnie miękka. Czy tak powinno być? Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny tych problemów? |
Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy?
Co rozumiesz przez "próbowanie czyszczenia tłoków? |
Jeszcze jeden temat. Sprawdź jakie masz klocki. Ja kupiłem dwa lata temu dedykowane do CRF Maklandy chyba 204-ki by mieć w zapasie. Kilka dni temu montowałem je i niestety trzeba było je doszlifowywać. Mówię o części metalowej.
|
Może masz nieoryginalna klamkę która cały czas lekko naciska na tłok pompy hamulcowej i robi takie psikusy. Nie masz przypadkiem chińskich klamek nielamek?
Cytat:
|
albo zapowietrzony układ hamulcowy,
|
Dzięki Mada. Co zatem wg Ciebie wrzucić?
|
Cytat:
Hamowały i tarcz nie wp...ły. |
Przeciez napisał ze klocki ori. Cokolwiek to znaczy :)
Minimalnym ocieraniem bym się nie martwił. Pytanie o resztę. Jeśli masz powietrze w układzie to nie bierz się za to sam - odpowietrzanie układu z ABS to nie jest patrzenie czy âidą Babelkiâ. Zacząłbym kolejno od rozebrania przednich zacisków bo przy 50k na bank nie sa to ori klocki i pewnie przy wymianie jak to robią wszystkie paprockie serwisy po prostu wcisnęli brudne tłoki z powrotem w korpus. Potem wymiana płynu i oczywiście odpowietrzenie. |
Cytat:
|
Cytat:
A co do ABS, to on chyba tak ma, że utrzymuje wyższe ciśnienie przez chwilę. Mam tak jak dochodzi do włączenia ABSu na szutrach, kiedy zawias jest ugięty, odpuszczam hamowanie, chce docisnąć spowrotem i klamka twarda. Co do 50000 km i klocków to Majtasie, mogę polemizować :-), ale mi koledzy mówią, kto hamuje ten przegrywa i może dlatego klocki ori mam powyżej 50000 km :-) Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.