Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wymiana dźwigni sprzęgła i hamulca-czy coś na rynku pasuje? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39273)

xVampear 06.03.2021 14:37

Wymiana dźwigni sprzęgła i hamulca-czy coś na rynku pasuje?
 
Witam wszystkich
Chciałbym zapytać czy są jakieś sprawdzone zamienniki dostępne na rynku do Afryki? Zrobiłem jedno podejście do Chińczyków, miały pasować, okazały się za długie. Podejście drugie-śruba od regulacji odchylenia kolidowała ze ssaniem. Chodzi mi o dźwignie z regulacją odchylenia najlepiej, ewentualnie jakieś wygięte. Od kilku dni szukam czegokolwiek i oprócz kopii oryginalnych lub "uniwersalnych" z Ali nie namierzyłem niczego sensownego.
Pozdrawiam!

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Melon 06.03.2021 15:28

Vicma robi identyczne jak oryginały.

konrade 05.04.2021 13:49

Do XRV?
Jak tak, to ja jezdze od 2 lat na tych i jestem zadowolony:
https://a.aliexpress.com/_mreO17z

Artek 05.04.2021 15:23

Cytat:

Napisał konrade (Post 727278)
Do XRV?
Jak tak, to ja jezdze od 2 lat na tych i jestem zadowolony:
https://a.aliexpress.com/_mreO17z

Mam w swoim jedną taką. Należy je stosować TYLKO z pancernymi handłapkami. Przy miękkich handbarach jest niebezpieczeństwo obcięcia palców.:vis:

konrade 05.04.2021 19:29

To raczej kwestia handbara a nie klamki, bo sa lamane i raczej nie wiem czym mialyby obciac paluchy. Ale sam mam Barkbustery u siebie ze wzgledu na to, zeby mi paluchow nie polamalo :)

Artek 05.04.2021 21:07

Cytat:

Napisał konrade (Post 727320)
To raczej kwestia handbara a nie klamki, bo sa lamane i raczej nie wiem czym mialyby obciac paluchy. Ale sam mam Barkbustery u siebie ze wzgledu na to, zeby mi paluchow nie polamalo :)

Proponuję użyć dwóch palców do obsługi klamki i mocno wcisnąć.

Emek 05.04.2021 21:15

Mam takie klamki. Do DR mi nie pasują. Jakby kto potrzebował to chętnie odstąpię.

konrade 05.04.2021 21:59

Cytat:

Napisał Artek (Post 727344)
Proponuję użyć dwóch palców do obsługi klamki i mocno wcisnąć.

no i? hamuje dwoma albo jednym palcem, co mam zobaczyc? moze opisz konkretnie problem jaki miałeś, a nie takie domysły, bo tak jak piszę, jeżdżę na nich od 2 lat i żadnych problemów z nimi nigdy nie zauważyłem, oprócz tego, że na głównej osi są ciut za luźno pasowane, ale w użytkowaniu to w żaden sposób nie przeszkadza.
Więc albo mam wybitnie dobry egzemplarz, z którym nic się nie dzieje, albo Ty masz wybitnie zły, choć dalej nie rozumiem problemu.....

Artek 06.04.2021 16:58

2 Załącznik(ów)
Podeprę się swoim doświadczeniem:


"...Jeździłem tą drogą setki razy, czasem kilka razy dziennie śmigam tam na jezioro.
Wybił się stąd młody jelonek.
Trafił paszczą w lewy handbar i dźwignię sprzęgła. Dziwnie się zawinął praktycznie mnie nie ruszając. Wyrwał mi kufer centralny wraz z mocowaniem. Zatrzymałem się kilkanaście metrów dalej. Przeżył i po chwili spier...ł samobójca jeden..."



Wewnętrzna część klamki sprzęgła ma dwa dwie cienkościenne blaszki (grubości 0.5mm) w przypadku uderzenia np. gałęzi w klamkę (lub jak u mnie młodego jelonka) to handbar oryginalny dociska klamkę do palców obejmujących manetkę. U mnie uderzenie było niewielkie, miałem tylko rozcięte palce. W przypadku mocniejszego uderzenia chińska klamka obetnie palce. Tam są zwykłe noże.

konrade 08.04.2021 12:13

ok, teraz sytuacja stala sie jasna, dzieki :) w sumie nie zastanawialem sie nigdy nad tym, bo wyszedlem z zalozenia ze przy BB i lamanej klamce zagrozenie scisnieciem palcow jest minimalne, ale obadam temat blizej. dzieki!


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.