![]() |
Podpięcie woltomierza - RD 07
ellou,
korzystając z zimy i ogólnie paskudnej pogody wziąłem się za psucie (usprawnianie) motocykla jestem właśnie na etapie podpinania woltomierza (auto gauge indiglo), a że elektryka jest moja średnio mocna stroną, chcę posiłkować się Waszymi doświadczeniami. A mianowicie: - podświetlenie podepnę pod światła przednie - to nie problem - w którym miejscu najlepiej podpiąć kable pomiarowe woltomierza - pod włącznik zapłonu? W którym miejscu? gdzie indziej? Teoretycznie moze byc to dowolne miejsce gdzie po włączeniu zapłonu jest napięcie - może zatem pod np. wskaźnik temperatury...? Jakby ktoś jeszcze znal kolor kabla pod który trza się wpiąć............ z góry dzieki ps. piwo za pomoc wysyłam pocztą polską. ps2. szukalem na w archiwum ale opisu podpięcia nie znalazlem (może źle szukalem...) |
rozsądnym niejscem jest przewód zasilający wentylator, ma zabezpieczenie bezpiecznikiem i nie jest obciążony innymi odbiornikami. jak coś popsujesz to bezpiecznik nie pozbawi motocykla jakiejś funkcji życiowej np brak świateł w ciemnej dupie w przypadku kombinacji z przewodami od świateł :)
|
czyli generalnie - kazde miejsce gdzie po wlaczeniu stacyjki jest prad, dobrze mysle?
|
Cytat:
|
Ja sie wpiąłem po stacyjce bezpośrednio za skrzynką bezpieczników. + wlutowany w czerwono czarny kabel, skrajny prawy o ile pamiętam. Masa do ramy. Oświetlenie woltomerza do ktoryś kabli oswietleniowych tripmastera.
|
Cytat:
jesli dobrze mysle... |
Stacyjka jest przełacznikiem on/off i w dodatku zabezpieczona bezpiecznikami oryginalnymi.
|
generalna zasada: od akumulatora ręce precz! niczego nie podłącza się bezpośrednio do akumulatora! dlaczego? pomyślcie sami albo... nie podłączajcie i już!
miejsce na wpięcia bezpieczne: kostka przy styczniku (stale mieszka tam prąd), kostka pod bakiem (skrajna prawa) - tu mamy wybór pomiędzy obwodem włączanym przez stacyjkę lub przewodem ze stałym zasilaniem. skrzynka na bezpieczniki jest dobrym rozwiązaniem jeżeli chcemy coś podpiąć bez dodatkowego bezpiecznika z zastrzeżeniem mojego wcześniejszego postu. Każde insze podłączenie tylko przez bezpiecznik po dokładnym przestudiowaniu schematu co i jak aby potem nie było beczenia że się zesrało. Cytat:
czytać schematy!!!! |
1 Załącznik(ów)
E, to ja sie nie znam.
Ala mnie z obrazka wynika ze w linii są bezpieczniki zarówno na czerwonym jak i na czarno-czerwonym. Oba idą do stacyjki. Ale ja laik jestem. Załącznik 3579 |
E - jest to przewód bezpośredni zasilający tripmajstra (stałe podtrzymanie napięcia), jest on wcześniej rozdzielony do stacyjki właśnie i z niej idzie w kierunku bezpieczników -
skrajny z lewej przewód włączany stacyjką i zasila bezpieczniki obok niebieski A to przewód włączany stacyjką zasilający wentylator chłodnicy (do niego można się podpiąć w skrzynce bezpieczników jak i w kostce pod bakiem) sama zaś stacyjka nie jest zabezpieczona bezpiecznikami. jak wspominałem, tylko przy wyłączonym silniku, jeżeli korzystamy z prądu akumulatora instalacja jest zasilana poprzez 30A bezpiecznik przy styczniku. w przypadku zasilania podczas jazdy ten bezpiecznik nie chroni instalacji! wszelkie podłączenia najlepiej puszczać przez bezpieczniki - nie zaszkodzi na pewno a zawsze pomoże! |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.