![]() |
Wtrysk i układ wydechowy.
O ile mogę to zadam pytanie nie dotyczące bezpośrednio AT. Myślę jednak że za chwilę jak wyjdzie nowy model (mam nadzieję) to temat powróci jak bumerang.
Motocykl ma wtrysk i układ wydechowy z katalizatorem. Pytanie. 1. Co jeśli wleję benzynę ok 80-90 oktanów co zapewne producent nie zaleca a co może mnie spotkać w dalekich krajach? Jest duża szansa, że spalę katalizator. Czy moto powie stop? 2. Czy zmieniając układ wydechowy na taki który nie ma katalizatora to coś zmienię? Czy komputer widząc kiepskie paliwo zwyczajnie powie STOP. 3. Co się dzieje z sondą lambda która jest przed katalizatorem w momencie wymiany na akcesoryjny wydech bez katalizatora? |
Musisz jechać do serwisu BMW to ci w kopmuterku ponastawiają mapy zapłonów dla niższych oktanów, lub chyba bmw ma czujnik spalania stukowego i sam se pozmienia, ale nie wiem......... wiem tylko że w "starych motocyklach" (AT) nie trzeba nic robić.
|
F800GS ma z założenia możliwość jazdy na 91 oktanowej benzynie. Przełącza się automatycznie. Nie wiem jednak co będzie jak oktany jeszcze spadną.
|
problemem nie będzie (no trochę będzie) mniejsza liczba oktanowa tylko benzyna
nowe sprzęty przystosowane są do bezołowiowej w "dzikich" krajach lub ostępach z dala od głównych szlaków dostaniesz ołowiową, może niektórzy pamiętają u nas kiedyś też taka była, a to zapcha Ci cały katalizator i go stopi natomiast wywalając sondę lambda sprzet zacznie palić paliwo jak będzie chciał, zawsze pali więcej, cholera nie wiem dlaczego :) no chyba że w serwisie przeprogramują moduł |
Cytat:
Kiedyś w BMW jak ściemniałem coby sobie pojeździć. Kolo opowiadał, że sprzedali GS1200 do Kaliningradu, Moto wrócił na przegląd to układ paliwowy miał zasyfiony prawie jak ropą i jeździł. Obawiam się tylko że GS 1200 adventure to nie GS800 |
Wymieniasz tylko wydech zakładając akcesoryjny bez katalizatora ( Akrapowić ma patent na dostawy do BMW ale i fajny ma dżwięk oprócz tego)
Sondy się nie rusza bo nie ma potrzeby. W przypadku wystąpienia zbyt niskiej liczby oktanowej występuje spalanie stukowe ( dzwonienie w silniku zwane błednie dzwonieniem zaworów) Można go zniwelować dodając (PbC2H2)2 czyli czteroetylek ołowiu Specyfik można jeszcze kupić na stacjach benzynowych jako smarowidło do gniazd zaworowych starych konstrukcji samochodowych. Specyfik zapobiega wypalaniu się gniazd a jednocześnie jest jest srodkiem przeciwstukowym. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Ar...zeciwstukowych Gdyby specyfiku nie było nie należy gwałtownie przyspieszać oraz należy jeżdzić na niższych biegach nie obciążając silnika. Jeśli wie się jak, to w jakimś stopniu pomoże również opóźnienie zapłonu 1. Co jeśli wleję benzynę ok 80-90 oktanów co zapewne producent nie zaleca a co może mnie spotkać w dalekich krajach? Jest duża szansa, że spalę katalizator. Czy moto powie stop? ( spadnie moc silnika - zapchasz katalizator http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny) Składa się z cieniutkich rureczek ( ołów będzie się odkładał i się nie wypali ) Zawsze można go jednak wywalić :lol8: 2. Czy zmieniając układ wydechowy na taki który nie ma katalizatora to coś zmienię? Czy komputer widząc kiepskie paliwo zwyczajnie powie STOP. Możesz jeżdzić na zwykłej ołowiówce ale nie podniesiesz LO ( liczba oktanowa) W przypadku beznadziejnej berbeluchy komputer może przejść w tryb awaryjny. Jak zresetować to nie wiem. ( pytania do serwisu). Najlepiej komputera sie pozbyć :) 3. Co się dzieje z sondą lambda która jest przed katalizatorem w momencie wymiany na akcesoryjny wydech bez katalizatora? Nic się nie dzieje bo wkrecona jest w kolano , którego nie wymieniasz. Gdyby ci się jednak stare znudziło lub zardzewiało - nowe ma otwór z gwintem w który wkręcasz sondę. Sonda niestety we wtrysku musi być bo http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterownik_wtrysku http://www.infosamochody.pl/art,id_m...dny-detal.html |
Dzięki Panowie. Wszelka wiedza tylko na tym forum.
Franz to ja ostatnio do Ciebie dzwoniłem w sprawie Dakara. Jak widzisz kupiłem coś innego. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Wniosek z tego chyba taki że katalizatora nie ma co wywalać. Myślę, że w 80% da się kupić min. 91 oktanów bezołowiową. Jeśli nawet wleje coś gorszego to do następnej stacji dojadę. Ogólnie nie ma paniki. Jeśli nawet katalizator z lekka zacznie szwankować (o ile się nie zapcha co chyba jest mało realne) to zbytnio na sondę lambda nie będzie miało wpływu skoro jest przed katalizatorem. Gorzej z emisją spalin ale to w sumie nie problem.
|
Katalizator nalezy wywalić jadąc do Afryki, Rosja , Bliski Wschód
a i na Ukrainie nie wiadomo co Ci wleją. Katalizatora nie da rady przepłukać. Raz zalejesz ołowiówką i jest pozamiatany. (PbC2H2)2 jako tzw. płyn przeciwstukowy dodawany do benzyny samochodowej i lotniczej. Sam czteroetylek ołowiu jest silną trucizną, wywołującą w zatruciu ostrym zaburzenia ze strony ośrodkowego układu nerwowego (majaczenia i inne). oparłem sie na tym źródle http://www.kryminalistyka.wortale.net/art.php?art=52 |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.