![]() |
Problem ze znikającym olejem.
Witam. Ujeżdzam od tego sezonu RD03 i przeprowadzając "standardowe czynności użytkownika" jestem zmuszony dolewać średnio 200ml oleju na 500km. Jeżdze na Yamalube 20W50 semi. Nie wiem czy moto jest aż tak żarłoczne na olej czy ki czort. Brak dymienia z lufy ani wycieków, więc gdzie się podziewa ten olej?
Moto ok 1500km temu serwisowane w ASO. |
Pomijając błędy przy pomiarze może tak być że babcia oleum łyka. Uszczelniacze zaworowe jakby nie patrzeć mają już ponad 20 lat.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=496 http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7351 |
Równie dobrze możesz mieć źle dobrany olej.
|
To co Maciek gada jet prawda, niektóre oleje lubią się spalać bardziej od innych... Zalej czymś porządnym sprawdzonym. 400ml na tysiąc to jeszcz fest dymić nie będzie ale spaliny będą już podśmierdywać olejem... Powąchaj :)
|
Zalej olejem Motul 10W-40 5100 i zobacz jak wtedy będzie ;)
|
400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach :). Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
|
No co prawda to prawda, to nowy motor nie jest i swoje chlupnąć musi. Dopóki nie jedziesz gdzieś 10 tys km to większego problemu nie ma :)
|
400 ml/1000 to normalne spalanie w starych afrykach/trampkach :). Można spróbować na innym oleju ale i tak tragedii nie ma, puki nie dochodzi do 1 l/1000 nie brałbym do głowy.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Uwielbiam takie wpisy:D:D:D:at: Ale bywa różnie, ja mam '93 i 1 z przodu i nie bierze nic. Ale sporo sprzętów ma w PL na pewno w okolicach (2)50 000km, może są też takie powyżej 300, tego nikt nie we. Też zacząłbym od zmiany oleju na jakiś inny-średniej jakości - np. motul. |
Do tego ingerencje w silnik poprawiające ten problem są pracochłonne i kosztowne a dopiero generalny remont gwarantuje pozbycie się brania oleju. Czy jest sens wydawać w sprzęcie wartym 6 tys 3-4 tys na remont kiedy przez sezon dolejesz kilka l oleju w sumie za 100-200 zł ? Można zmienić pierścienie za ok 1,5 tys. ale nie musi to pomóc, podobnie z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Chyba że ma się zdjęte głowice to można przy okazji uszczelniacze zmienić.
|
Do zmiany uszczelniaczy nie trzeba głowić ściągać. Dmuchasz powietrze w cylinder, żeby Ci zawory nie spadły ściągasz sprężyny zaworowe i wymieniasz uszczelniacze. Widziałem jak kumpel machanior to w 2 godziny xs400 robił.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.