![]() |
Tarcze sprzęgłowe
Witajcie Wielcy tego forum !
Szukam tarcz sprzeglowych tj. ewentualnego porownania. Mam do wyboru tarcze: NEWFREN 194zł, EBS tarcze 167zł, VESRACH 247zł, EBC 216zł. Orientuje sie ktos moze, jak wychodza jakosciowo co do ceny ?? Sprezyny to koszt ok. 50zl ale nie wiem jak rozwiklac problem tarcz. Pozdrawiam.:beer: |
Kiedyś w trampku musiałem wymienić tarcze i robiłem rozeznanie. Wyszło mi że jeśli chcesz się długo cieszyć sprzęgłem to najbezpieczniej wziąć versah.
No i jakoś tak mi wychodzi że nie stać mnie na tanie części ;) Pozdr newrom |
Obecnie mam założone tarcze sprzęgła EBC , zrobiłem jak na razie 25tyskm , działają bez zarzutu .
Łożysko zostało stare...... chodzi już od uuuuuuuuuu nie wiadomo jak długo ale z analizy wychodzi że co najmniej 40tyskm |
Wielkie dzięki newrom, Dzieju. Ehh zima pokazała co trzeba robić na sezon :chleje:
|
Aha jeszcze co do sprężyn, razem z tarczami zakupiłem nowe sprężyny, no i się okazało że są przesadnie mocne.
Bez sensu nadwyręża to linkę i mechanizm. Dlatego wróciłem do starych sprężyn. |
Czy do założenia tarcz sprzęgła potrzebny jest jakiś specjalny klucz ? A może gdzieś ktoś kiedyś napisał co i jak zrobić ? :)
|
Ja mam tylko doświadczenie ze sprzęgłęm w DR 650 i napisze tak. Zmiwenilem tarcze na EBC i zgodnie z zaleceniem dałem nowe sprężynki (też EBC). Efekt to twaaarda klamka (jak pisął Dzieju) i "wleczenie" sprzęgła po rozgrzaniu motocykla do tego stopnia, że niemożliwe byłl znalezienie luzu. Wróciłem więc do starych sprężyn. Konkluzja: Dziś myśle, że zmiana samych sprężyn an nowe znaaaacznie by wydłuzyła życie sprzęgła...ale moze się mylę??? Czy zmieniał ktoś same sprężyny?
|
Wymiana sprzegla to maly problem , wiecej stresu w xrv robi demontaz i montaz ukladu wydechowego.
|
Jak taki mały to może mały opis :):bow:
|
Uwaga pomiary wykazaly ze przy 100.000km tarcze i sprezyny sa jeszcze w tolerancji ! A wiec nie wczesniej niz 150.000km wymieniac sprzeglo.
Glosna praca sprzegla jest raczej normalna i niema z tarczami i sprezynami nic do czynienia. A wiec potrzeba : uszczelka na pokrywa uszczelki na wydech olej i filter Klucz dynamometryczny z 30mm orzechem cos do usuniecia uszczelki (specialny noz i moze specialny chemiczny srodek) Wazne punkty : !!!!! 1.zrub fotki przy sciaganiu tarcz zebys wiedzial przy skladaniu na 100% jak bylo. 2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza. 3.Bardzo uwazac przy odkrecaniu i przykrecaniu sruby 30mm kosza bo mozna ja latwo uszkodzic. 4.zeby sie nie krecilo Sprzeglo przy odkrecaniu sruby 30mm nalezy przykrecic piec srub z kosza bez plyty tylko z pasujacymi podkladkami. + kola zebate z czysta szmata zablokowac. 6.Nie uszkodzic pokrywy przy usuwaniu uszczelki 7.Sruba 30mm dokrecic na 130Nm sruby kosze na 12Nm , sruby pokrywy na 12Nm 8.Jak juz pisalem wazne jest polozenie 5 bolcow sprzegla bo tego nigdzie nie pisze. 9.uwazac przy odkrecaniu wydechu bo gwint na szpilkach jest zardzewialy i najpierw go z WD40 oczyscic. To wszystko , Powodzenia. http://img254.imageshack.us/img254/2015/s1hh9.jpg http://img175.imageshack.us/img175/1700/72963102ic3.jpg http://img175.imageshack.us/img175/8553/s3ku9.jpg http://img254.imageshack.us/img254/1723/s4qb4.jpg http://img442.imageshack.us/img442/9333/s5xj2.jpg http://img254.imageshack.us/img254/1624/z2oq8.jpg |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.