Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   zawór wydechowy w pierwszym cylindrze (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=13006)

everybike 31.03.2012 21:38

zawór wydechowy w pierwszym cylindrze
 
halo halo

Sprawdzam zawory i właśnie się okazuje ,że zawór wydechowy w pierwszym cylindrze podnosi się gdy kręce wałem ale nie da się wcisnąć wogóle szczelinomierza , dźwigienka wcale się nie podnosi i nie ma luzu jak na pozostałych zaworach .

Jak sprawdzić tu luz ?
ps. Żadnych objawów podczas jazdy nie było...

KORNIK 31.03.2012 21:56

Spróbuj jak najcieńszym listkiem a jak dalej się nie da to wyreguluj (pewnie dawno nie ruszany i luz się skasował).

next22 31.03.2012 22:16

I dlatego trzeba sprawdzać luz zaworowy aby eliminować takie sytuacje :)
A służą do tego takie śrubeczki na dzwigienkach

rambo 31.03.2012 22:29

Przekręć wałem jeszcze raz o 360 stopni. Zobacz czy jest tak samo. Luz ma być albo na wszytskich albo na żadnym, tak łopatologicznie
Tez zawór najcześciej jest olewamy w ogóle w serwisach motocyklowych, i potem są takie kwiatki. W tym sezonie już robiłem takie afryki...:Sarcastic:

everybike 01.04.2012 15:35

Kręcenie 'wała' nic nie zmienia . Krzywka unosi się i obniża ale w żadnej pozycji nie da się wcisnąć nawet najcieńszej blaszki. Pozostałe zawory mają prawidłowy luz , zresztą w tylnym cylindrze prawidłowy luz był na wszystkich zaworach tzn. 0.15 i 0.2 . Tylko ten wydechowy z przodu ani drgnie ....
Dodam jeszcze , że odkręcenie śruby kontrującej i regulacyjnej na maxa nic nie pomaga :/

KORNIK 01.04.2012 17:08

Cytat:

Napisał everybike (Post 231337)
Kręcenie 'wała' nic nie zmienia . Krzywka unosi się i obniża ale w żadnej pozycji nie da się wcisnąć nawet najcieńszej blaszki. Pozostałe zawory mają prawidłowy luz , zresztą w tylnym cylindrze prawidłowy luz był na wszystkich zaworach tzn. 0.15 i 0.2 . Tylko ten wydechowy z przodu ani drgnie ....
Dodam jeszcze , że odkręcenie śruby kontrującej i regulacyjnej na maxa nic nie pomaga :/

Wykręcasz śrubę regulacyjną na max i nie pojawia się żaden luz? Trochę dziwne. Jesteś pewien że robisz to przy odpowiednim położeniu wału?

rambo 01.04.2012 23:16

Właśnie, to nie możliwe co opisujesz.. :dizzy:

bouli 02.04.2012 10:46

Rambo dobrze prawi troche robilem przy zaworach i jest to NIEMOŻLIWE no chyba, że masz pospwany zawór z dźwigienką :dizzy:(żartowałem) :) próbuj dalej, musi się dać wyregulować nie ma takiej mozliwości by nie dało się tego zrobić tak to jest skonstruowane w silniku. :Thumbs_Up:

everybike 02.04.2012 17:43

Luz się 'znalazł' i wcisnąłem szczelinomierz . Zakręciłem pare razy rozrusznikiem po prostu . Ciekawe jak długo tak ciasno jeździło .
ps. najlepsze jest to ,że po 'ustawieniu' wiem już jak słychać zawory ;/ Wydaje się ,że właśnie ten wydechowy z przodu tak stuka ..... strasznie kiepskie dojście dla szczelinomierza do niego. Jak ostygnie znowu tam zajrzę.

banditos 02.04.2012 19:40

Cytat:

Napisał everybike (Post 231559)
Luz się 'znalazł' i wcisnąłem szczelinomierz . Zakręciłem pare razy rozrusznikiem po prostu . Ciekawe jak długo tak ciasno jeździło .
ps. najlepsze jest to ,że po 'ustawieniu' wiem już jak słychać zawory ;/ Wydaje się ,że właśnie ten wydechowy z przodu tak stuka ..... strasznie kiepskie dojście dla szczelinomierza do niego. Jak ostygnie znowu tam zajrzę.

Jesli ustawiles dobrze luz, to nie powinienes slyszec stukania :dizzy:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.