![]() |
Panowie, jak to jest - przednia opona zuzywa sie mniej..
.. niz tylna, czy odwrotnie?
Zawsze mi sie wydawalo, ze przednia wystarcza na 2 tylne (plus/minus), a u mnie po 10kkm tyl ma sie super, a przod cieniuje :D Przed sezonem zalozylem komplet nowych Tourance'ow. I jeszcze takie pytanie: kupic na przod Tourance'a, czy mozna cos innego, np. Anakee..? |
Cytat:
JareG, a może założyłeś odwrotnie opony albo koła? Albo może nieświadomie jeździsz tyłem?? :D Tył zawsze szybciej schodzi, może nie w stosunku 2:1 ale szybciej. Musisz tylko zacząć trochę odkręcać. "Z werwą panie kierowco, z werwą" :D |
W E09 przednia schodzi szybciej.... przynajmniej mi zeszła a tył jeszcze spoko...
Puntek: Hamulec tylni na pewno nie służy do hamowania podstawowego (czyt. skutecznego) ... można nim dohamować albo użyć w terenie w odpowiedniej konfiguracji... na drodze tylko przód... to rozkład masy motocykla o tym decyduje i inaczej se ne da Panie Havranek... |
Będę walczył o poparcie jedynie słusznej mojej tezy :D :D :D
Kilka kompletów już zajeździłem i nigdy ale to nigdy pierwszy nie skończył mi się przód. Nie wiem jak to jest w mixach typu przód mitasy a tył micheliny bo tak nie jeżdżę. W przypadku jednakowego modelu opony przód i tył zawsze tył kończył się pierwszy. A co do hamowania na asfalcie to nie widzę problemu w hamowaniu przodem i tyłem. To przecież nie dual albo inny czort :D A do szybszego zużywania tylnej oponki służy prawa manetka :oldman: |
Cytat:
7Greg - szczerze powiem że myślałem, że przód powinien schodzić dużo szbciej niż tył- ale ... mój sirac jaki był na AT po kupieniu - niezły zresztą bieżnik, tylko starsza opona - zjechal się po 3 tys. z przodu nowy mitas po tychże 3 tys jest trochę słabszy ale nie cienki- inna sprawa, że on jakiś taki.:confused:... jest ... dziwny jest:p |
tył szybciej na szosówkach napewno
|
Cytat:
Opony zakladal mi Lysol, stawiam ze zrobil to dobrze :haha2: Cytat:
Jezdze spokojnie (80-120km/h) i.. hmm.. liniowo przyspieszam, hamuje najczesciej silnikiem (kiedy mozna).. BTW: Nie ma tego zlego.. przednie opony sa zazwyczaj tansze niz tylne :D:D:D:D |
a moze ktoś mondry powie czemu przednia opona tak zombkuje szczególnie TKC ;)
|
No niektórym ząbkuje, niektórym nie ;). U mnie lekko ścięta jest tylko jedna sekcja kostek, mimo 8kkm :). No ale każda kostka się będzie ząbkowała przy mocnym hamowaniu przodem - guma się podwija.
|
Mam Anakee, przód i tył. Zrobiłem na nich jakieś 8,5 tyś, miałem je już założone kupując motocykla. Pewnie mają koło 10 tyś. Przód zachowuje się jak niemowlę - ząbkuje. Niby bieżnika sporo, ale wystarczy się przyjrzeć z boku i widać schody jak cholera. Do tego stopnia, że zaczyna mi kierownica drgać przy hamowaniu.
Tył natomiast zaczyna wyglądać jak nadmuchany trapez. Czyli środek gumy płaski się robi, i boczki także (od winklowania :D ). Ale tył jest w zdecydowanie lepszej kondycji i jeszcze jakiś czas się pokulam na nim. Zużycie gumek zależy od stylu jazdy ( ew. stopnia rozwiązłości danego osobnika :D:D:D ). Ja lubię mocno opóźniać hamowanie, inny wkręca moto osiągając spalanie 8 l/100 km, jeszcze inny raz kupione i jeżdżone opąłki przekaże w testamencie wnukom, w niezłym stanie. A teraz se założę Heidenaua K60 na przód i zobaczymy, co to jest warte. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.