![]() |
Odpowietrzanie hamulców
Ponieważ ostatnio rozbebeszyłem całkowicie zaciski, więc przyszedł czas na odpowietrzenia hamulców.
Generalnie rozróżniamy dwa sposoby. Od dołu i od góry. Od tyłu nie ma :) Bardzo mi przykro. Od dołu polega na wtłaczaniu przez odpowietrznik płynu hamulcowego do czasu, aż w zbiorniczku przestaną lecieć bąbelki. Wygląda to mniej więcej tak http://tarcu.com/Inne/At/AT00068.jpg Od góry polega na dolewaniu płynu do zbiorniczka i pompowaniu klamką, a na dole patrzymy w wężyk aż będzie leciał sam płyn bez bąbelków. http://tarcu.com/Inne/At/AT00069.jpg Oczywiście przy pierwszej metodzie należy uważać aby nie wtłaczać powietrza i żeby ze zbiorniczka się nie wylało, a przy drugiej aby cały płyn nie spylił ze zbiorniczka bo dostanie się znowu powietrze do układu i pozamiatane. http://tarcu.com/Inne/At/AT00070.jpg Parę informacji jest jeszcze tutaj Z tylnym hamulcem działamy analogicznie :oldman: WAŻNE=========================== W ten sposób NIE należy odpowietrzać hamulców w motocyklach z ABS lub za wspomaganiem np. BMW. Tam jest inna, niezła jazda :oldman: ================================= Mam jeszcze pytanie techniczne. Czy te przewody hamulcowe są dobrze poprowadzone ? http://tarcu.com/Inne/At/AT00071.jpg |
Przewody są źle poprowadzone. W stalowe ucho wchodzi linka predkosciomierza. Powinna byc jeszcze chwycona do goleni taką plastikową opaską.
|
Cytat:
Linke prędkościomierza wiem. Ale te hamulcowe? jak mają iść. Może daj fotkę jak masz u siebie :) |
Generalnie jeszcze (wiem to posrednio od jakiegos serwisu enduro)dobre efekty daje odkręcenie zacisku i podniesienie go ponad pompę - twierdzą że łatwiej powietrze schodzi z układu jak ma iść do góry (ponoc przez to że przewody hamulcowe są bardzo cieniutkie w rasowych enduro).
Wczoraj kumplowi odpowietrzylismy hamulce KTM 200 a ponieważ nie moglismy odkręcic zacisku to postawiliśmy moto pionowo na tylnym kole przy ścianie i przekęcilismy pompe na kierownicy aby lustro płynu było poziomo wzgledem podłoża i aby móc dolewać płynu. Smiesznie to wyglądało jak trzech gosci trzyma motor pionowo i próbuje odpowietrzac hampelki a działo sie to w podziemnym garazu w bloku i inni użytkownicy garażu dosyć dziwnie na nas sie patrzyli:eek:. Finalnie przyniosło to efekt ale z Afriką sie może nie udac ;) bo KTM to ze 100 kg tylko wazy. Za to w Afryce nie problemów z odkręceniem zacisku:) i podniesieniem nad pompę. Jeszcze ciekawy sposób podpowiedział mi brat - tak odpowietrzał sprzęgło w DAF XF. Otóz strzykawkę zastępujemy starą pompką do spryskiwacza od jakiegoś mobila. Mysle ze wtedy trzeba opaskami zaciskowymi węzyki dokręcic do odpowietrznika i pompki . Jeden weżyk dokręcamy do odpowietrznika a drugi do słoiczka z płynem. Generalnie można to zastosowac w dwie strony zmieniając + i - z zasilania pompki - czyli raz wypompwoujemy a po zmianie pompujemy płyn do układu. Nie wiem czy to sie sprawdziłoby w moto . Wazne aby pompując w układ płyn pilnowac aby nie przelał sie on przez zbiorniczek. Jak ktoś wypróbuje to niech da znać w DAFie zadziałało idealnie:rolleyes: ja już płyn wymieniłem tradycyjna metodą |
Wymieniałem przewody hamulcowe wiele razy w różnych motorkach i często szlak mnie trafiał jak sie zapowietrzyła pompa hamulcowa a nie przewody bo przewody łatwo jest odpowietrzyć ale czy ktoś z was walczył z pompom? Sposób jaki znalazłem to przy demontażu starych zamaczam cała pompę w pojemniku z płynem hamulcowym. Odkręcam a następnie dokręcam nowe i w ten sposób nie ma jak dostać sie tam powietrze. Sprawa jest brudna i mało oszczędna duża ilość płynu jest potrzebna.
|
Cytat:
|
Cytat:
Innym sposobem jest odpowietrzanie pompy przez srube mocujaca do niej przewod - postepowanie analogiczne jak dla zacisku tyle ze popuszczamy zamiast odpowietrznika ta wlasnie srube. Z tego co wiem mozna nawet kupic specjalne odpowietrzniki do odpowietrzania ukladu tuz za pompa. pozdr Cytat:
popularnym spoosbem jest tez wysysanie plynu od dolu, moze to byc strzykawka tak jak u Ciebie na focie lub specjalnym zestawem. Takie urzadzonka ma w ofercie Larsson czy Louis, podobno dzialaja zajebiscie. Ja odpowietrzam od dolu wysysajac strzykawka - rowniez bardzo dobre efekty. Pozdr |
dzień dobry- mam pytanie! :)
pompę hamulcową trzymam w ręku, pompuję.... płyn kapie z otworu (tam gdzie mocuje się przewód). Pytanie: Ma kapać? Czy powinien lecieć jakoś inaczej? Czy nie wiem? :mur: EDIT: zrobiłem ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.