![]() |
Koła
Dziś postanowiłem założyć koła.
Generalnie zdjęcie i założenie kół nie stanowi problemu. Przednie koło. Należy odkręcić na prawej ladze 4 nakrętki 10, które przytrzymują oś U mnie na zdjęciu są dwie, ale wierzcie na słowo u Was są 4 :oldman: http://tarcu.com/Inne/At/AT00058.jpg Następnie odkręcić samą ośkę, wysunąć ją i załatwione. Po lewej stronie na ośce jest tuleja a po prawej ślimak czy jak to nazwać od prędkościomierza. Zakładanie jest sprawą odwróconą. Należy uwagę zwrócić na położenie ślimaka. Rant na ślimaku powinien być POD takim wystającym czymś z lagi :) http://tarcu.com/Inne/At/AT00059.jpg http://tarcu.com/Inne/At/AT00060.jpg Tylne koło. Tu sprawa jest prostsza. Odkręcamy nakrętkę od ośki, wyciągamy oś i po sprawie ;) Z ośka wypadną 2 krzywki do naciągu łańcucha, 2 tuleje dystansowe i podkładka pod nakrętkę. http://tarcu.com/Inne/At/AT00061.jpg Jak już koło jest zdjęte warto zajrzeć do elementów tłumiących, resorujących czy tam jak się one nazywają http://tarcu.com/Inne/At/AT00062.jpg Nie ma potrzeby odkręcać zębatki od koła. cały element jest tylko wciśnięty Jeżeli któraś z 5 gum jest pęknięta na przewężeniu to należy wymienić wszystkie 5. http://tarcu.com/Inne/At/AT00063.jpg U mnie do wymiany był jeden simmering. http://tarcu.com/Inne/At/AT00064.jpg Zastanawiam się czy to jest oryginał. ma taki dziwny niespotykany rant. http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg Może ktoś wie. Poza tym może ktoś zna wymiary tego uszczelniacza. Na nim był tylko napis NOK AE1313H. Żadnych wymiarów. Teraz do problemów ========================== Zastanawiam się, czy montowanie przedniej osi do prawej lagi jest dobrm rozwiązaniem. Raptem cała konstrukcję utrzymują 4 nakrętki, które są przykręcone momentem 12Nm, czyli żadnym. Po zdjęciu elementu tak naprawdę wszystko może się rozlecieć http://tarcu.com/Inne/At/AT00066.jpg Ciekawi mnie również sposób w jaki mam wiedzieć czy prawa laga jest dobrze ściśnięta do "ślimaka" http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg] Na upartego prawa laga może się przesuwać po ośce jeżeli 4 nakrętki nie bedą mocno dokręcone. A nie będą bo mają moment 12Nm No i jeszcze jedna niespodzianka mnie spotkała. Przy dokręcaniu zaciskow do lagi (moment 30nM) śruba strzeliła i tyle. Czy kupować oryginał w Hondzie czy tez dać zwykła 8 z marketu? |
Ech jak zwykle sie chce czytac Twoje posty - konkret i ze zdjeciami :)
Godne podziwu |
Na marketowych bym nie polegał, bo to najczęściej szajs z marnego materiału i pewnie wytrzymałość żadna.
|
Greg, jeszcze raz wielkie dzięki :) mam zamiar przejrzeć całą swoją Africę i Twoje instrukcje się bardzo przydadzą:) szacuneczek:cool:
|
Cytat:
Honda przesada, ale kup śrube cechowaną min 8.8 lub mocniejszą. i na pewno wystarczy Co do sposobu skrecania lagi, to te 4 srubki tylko popuszczasz, ośke przekladasz przez powstałe ucho zakrecasz momentem jak w Heynesie i dociągasz 12Nm kazdą z tych nakretek szpilek. Razem maja 48Nm na takiej powierzchni to naprawde sporo jest. |
Podobno najpierw dokręca sie górne śruby a na dole zostaje mała szpara.I szparka ma być!!!(na dole rzecz jasna):oldman:
|
No tak, ale czy przy dokręcaniu tych śrub powinienem lagę dociskać do ślimaka? Czy też może zostawić jak jest?
http://tarcu.com/Inne/At/AT00067.jpg Jak nie dociskam to jest tam przerwa |
Z moich doświadczeń:
Mocowanie na 4 śruby jest wystarczająco mocne, ale pod te śruby warto dac klej do gwintów (w warunkach polowych można użyc lakieru do paznokci - tylko ostrożnie bo właścicielka może gryźc i kopac) Oś wkręcasz aż ślimak będzie się obracał z lekkim oporem (w granicach tych dwóch wystających dynksów). Pozdrawiam newrom |
Znalazłem rozmiary tego siemmeringa.
25/40/7 Tylko cały czas nie wiem czy może to być zwykły uszczelniacz czy taki z rantem? Czy ten rant jest "specjalnego znaczenia" ? Ktoś wie? http://tarcu.com/Inne/At/AT00065.jpg |
Cytat:
Zresztą nie idzie o ilośc wystających cycków tylko o to żeby nie wkręcac oski za mocno. Co do simmeringu to może byc zwykły, bez rantu. On ma uszczelniac i tyle :) Pozdr newrom PS. Za pierwszym razem jak skręciłem przód pod okiem doświadczonego kumpla z siłą która była wystarczająca to bałem się szybciej jechac zeby mi koło nie odjechało ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.