Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Twarda klamka sprzęgła RD03 ( sprzęgło ) (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9914)

sloneczny 10.07.2011 01:09

Twarda klamka sprzęgła RD03 ( sprzęgło )
 
Zdaje się że mam twardą klamką, tzn przy wciskaniu chyba powinna chodzić lżej. W BMW R100GS jest 2-3 razy lżej.

Podciągnąłem linkę ale jest jeszcze twardsze (tak mi się wydaje)

Po za tym na uruchomionym silniku jak wrzucam jedynkę bardzo powoli, tzn lekko (na sprzęgle) popycham dźwignie zmiany biegów na dół słyszę jak zębatki w skrzyni "grzechoczą" do czasu aż jedynka nie "wejdzie".
W momencie jak zdecydowanie wrzucam pierwszy bieg, słychać że wszedł. Nie ma jak w samochodzie płynnie i cicho tylko po prostu słychać że bieg już wskoczył co objawia się lekkim szarpnięciem. Wygląda to jakby sprzęgło nie było wciśnięte do końca.

Przejrzałem forum i z tego co wyczytałem to tarcze powinny wytrzymać ok 100k (mam 60k) więc może sprężyny do wymiany ??

Mam zamiar wymienić olej w silniku niedługo, więc może warto tam zajrzeć?
Jak można stwierdzić że to sprężyny są do dupy ?

A może macie jakieś inne pomysły co może powodować takie objawy ?

Dodam że linkę już wyczyściłem i nasmarowałem.

bliźniak 10.07.2011 01:39

Cytat:

Napisał sloneczny (Post 186711)

Po za tym na uruchomionym silniku jak wrzucam jedynkę bardzo powoli, tzn lekko (na sprzęgle) popycham dźwignie zmiany biegów na dół słyszę jak zębatki w skrzyni "grzechoczą" do czasu aż jedynka nie "wejdzie".
W momencie jak zdecydowanie wrzucam pierwszy bieg, słychać że wszedł. Nie ma jak w samochodzie płynnie i cicho tylko po prostu słychać że bieg już wskoczył co objawia się lekkim szarpnięciem. Wygląda to jakby sprzęgło nie było wciśnięte do końca.

Dodam że linkę już wyczyściłem i nasmarowałem.


Kolego, RD03 to motór, a motóry, szczególnie z mokrym sprzęgłem tak mają - wszystko jest w porządku :Thumbs_Up: Jeśli sprzęgło się nie ślizga i nie grzechocze jak stary ruski czołg - zostaw, bo nie polepszysz ;)

kaktus RD04 10.07.2011 07:18

Linkę sprawdź. Może gdzieś się zatarła albo popękała.

Dzieju 10.07.2011 07:47

Cytat:

Napisał sloneczny (Post 186711)
Zdaje się że mam twardą klamką, tzn przy wciskaniu chyba powinna chodzić lżej. W BMW R100GS jest 2-3 razy lżej.

Trochę mało informacji podajesz..... coś na zasadzie chyba będzie padać czy ktoś wie kiedy i dlaczego ?
Czy te twarde sprzęgło masz od początku czy zrobiło się w trakcie ? czy kiedyś było wymieniane ? czy słychać łożysko oporowe? linkę smarowałeś ale czy chodzi lekko i bez oporów?

Biegi w motocyklu się wrzuca a nie z nimi pieści to tak na przyszłość w kwestii sposobu.
Sprężyny które mają już dość miękną.
Zanim posypią się posty z gdybaniem , odpowiedz na pytania.
Nie porównuj sprzęgieł zupełnie innych motocykli to tak jak byś porównywał hydraulikę do linki.

Lepi 10.07.2011 08:01

Cytat:

Napisał sloneczny (Post 186711)
Zdaje się że mam twardą klamką, tzn przy wciskaniu chyba powinna chodzić lżej. W BMW R100GS jest 2-3 razy lżej.

To lepiej nie próbuj na kacie, załamiesz się ;)

Cytat:

Napisał sloneczny (Post 186711)
Podciągnąłem linkę ale jest jeszcze twardsze (tak mi się wydaje)

Po za tym na uruchomionym silniku jak wrzucam jedynkę bardzo powoli, tzn lekko (na sprzęgle) popycham dźwignie zmiany biegów na dół słyszę jak zębatki w skrzyni "grzechoczą" do czasu aż jedynka nie "wejdzie".
W momencie jak zdecydowanie wrzucam pierwszy bieg, słychać że wszedł.

Tak właśnie ma być.

Cytat:

Napisał sloneczny (Post 186711)
Nie ma jak w samochodzie płynnie i cicho tylko po prostu słychać że bieg już wskoczył co objawia się lekkim szarpnięciem. Wygląda to jakby sprzęgło nie było wciśnięte do końca.

Wszystko w porządku.

Jakbyś jeszcze narzekał na hamulce i brakowało by trochę mocy...

Afryczkę trzeba kochać jaka jest.

sloneczny 10.07.2011 12:03

Linka jest OK

Twarde było od początku, nic się nie ślizga. Raczej sprzęgło nie hałasuje.

Dubel 11.07.2011 01:01

Na 99% masz zmienione spręźyny sprzegła na akcesoryjne (twardsze) dlatego klamka chodzi ciężej.
Pozdro

Dzieju 11.07.2011 07:58

Jak zmieniałem kiedyś tarcze sprzęgła wsadziłem nowe sprężyny , było tak twardo że w końcu baryłka linki nie wytrzymała o bolącej dłoni po jeździe miejskiej nie wspomnę.....normalnie porażka.
Rozebrałem i wróciłem do starych oryginalnych sprężyn.

Poncki 05.03.2013 15:37

To ja trochę odgrzeję wątek.

Niedługo będę zaglądał do sprzęgła i ciekawy jestem jak wygląda kwestia sprężyn.
Wymieniać czy nie wymieniać?
Znalazł ktoś sprężyny, które po wymianie dają radę i chodzą dosyć lekko?

Dzieju, te które zostawiłeś trzymały wymiar z manuala?

Mam jeszcze pytanie odnośnie tarcz. Jakie wybrać?
Było kilka wątków ale każdy pisze coś innego.

Ma ktoś przetestowany zestaw (sprężyny i tarcze) który spisuje się w RD03?

Borewicz 05.03.2013 15:53

Też będę zmieniał sprzęgło za jakiś czas i z tego co wiem i poczytałem to jeśli chodzi o tarcze na pewno nie EBC, będę szukał Versach bądź Lukas/ TRW. Te ostatnie miałem w TA i było ok.
Sprężyn nie będę zmieniał, zamienniki są za twarde, w TA zrobiłem ten błąd i było słabo.

Dubel 05.03.2013 16:01

W swojej zaraz po kupnie wymienialem na tarcze Versach i sprezyny akcesoryjne, marki niestety nie pamietam. Klamka stala sie twardsza ale nie jakos bardzo mocno, zestawik smiga do dzis, a lekko nie mial.
Pozdro

Poncki 05.03.2013 16:22

Dzięki Panowie.
Czyli z tarczami nie ma problemu.
Zmierzę dzisiaj swoje sprężyny i się okaże co i jak.


Jak się okazało sprężyny mam ok - 41 mm.
Sprawdzę jeszcze jak tam tarcze.

Dzieju 06.03.2013 00:17

Kupiłem tarcze i sprężyny EBC ,mam na nich zrobione 42tyskm i nadal działają.
Sprężyn nie mierzyłem ale i tak nigdy nie założę tych EBC.
Oryginały od 24 lat działają to i podziałają jeszcze dalej.
Aha jest jedyny powód założenia tych twardych , jak gdzieś daleko od domu sprzęgło zacznie się podslizgiwać to można je wsadzić co by z trasy wrócić.
Nie widzę innego zastosowania dla nich.

Fihu 06.03.2013 11:57

Jak jest z kompatybilnością sprzęgła transalpa 650 z 2005roku do rd03? Posiadam cały takowy silnik - a w mojej Afri sprzęło się kończy.
Czy nie jest ono takie samo? Sprężyny na pewno powinny podejść wraz z tarczami wg mnie ...
PS: Jaki jest graniczny wymiar sprężyny, gdy trzeba juz ja wymienić wg książki serwisowej?

Borewicz 06.03.2013 13:55

Dla TA 650 wg haynesa minimalny wymiar serwisowy tarcz sprzęgłowych to
Dla typu A 2,3 mm
dla typu B 2,6 mm ( to ta jedna zewnętrzna)
Limit serwisowy sprężyn to 42,2mm

Dzieju 06.03.2013 20:13

Cytat:

Napisał Fihu (Post 297439)
Jaki jest graniczny wymiar sprężyny, gdy trzeba juz ja wymienić wg książki serwisowej?

Na pewno są do wymiany jeśli sprzęgło zacznie się ślizgać zanim się naturalnie zużyje. Czyli sprężyny już za słabo dociskają.
Albo jak wspomniano pomierzyć choć zapewne tyczy się to oryginałów bo w przypadku zamienników mimo wymiaru może być inna sztywność.
Przykładowo oryginał i np EBC mają te same wymiary ale każda będzie miała inna twardość.
Dlatego sam wymiar nie jest ostatecznym wykładnikiem a ewentualnie wskazówką.

Fihu 06.03.2013 23:52

Rozumiem, dzięki.
Z czasem rozbiorę, pomierzę, i wrzucę na forum ;)

Evvil 16.03.2013 23:11

A może zacząć od:
1) wyczyszczenia
2) nasmarowania
3) sprawdzenia czy prowadnica linki po prawej przy sprzęgle nie powoduje że linka się zagina. Odgiąć na chama tak żeby linka wychodziła z prowadnicy w miarę równolegle.

Poncki 18.03.2013 19:29

Kupiłem już sprężyny ale zanim otworzę opakowanie, chciałbym się upewnić czy są ok.
Wziąłem te:

http://www.larsson.pl/index.php?c=od...owe&bid=104400

W opakowaniu jest 6 sztuk, a ja potrzebuję 4.
Tak ma być?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.