Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ratujmy MODUŁ CDI...czyli jak uniknąć uszkodzenia?? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9694)

aciu 13.06.2011 08:44

Ratujmy MODUŁ CDI...czyli jak uniknąć uszkodzenia??
 
Jak w tytule, moduł mam sprawny,gra i tańczy, ale zastanawia mnie jedna sprawa!! Jak go można uszkodzić, chciałbym to wiedzieć aby w porę zaradzić wydaniu 2000zł :) Napiszcie jak u was wygląda dbanie o tego chyba najdroższego elektrycznego duperela w Afryce, gdzie dostać jak nawali, oraz przyczyny uszkodzenia modułu CDI.

Pozdrawiam!! :bow:

zbyszek_africa 13.06.2011 09:18

Nie stresuj się kolego:)
Uszkodzenie modułu jest pochodną uszkodzenia reglera, jak masz voltomierz i "widzisz" prądy że jest ok. to wszystko gra. Możesz mieć moduł w zapasie i wozić go. Ja już przeżyłem z 5 reglerów, jeden to nawet pierdyknął ogniem że nadtopił lewy boczek, a moduł się nie zepsuł:)
Możesz kupić lub pożyczyć z banku części AT.
Tylko nie gap się bez przerwy w ten voltomierz, patrz na drogę...:D
pozdr.

aciu 13.06.2011 10:55

No woltomierz mam założony i czasem kukam, prądy na światłach między 13.8 - 14.1 zależy od obrotów więc są dobre. Regler od RAFWRO sprawuje się bardzo dobrze. Myślę już na przyszłość bo afrę mam w dość opłakanym stanie jeśli chodzi o instalacje, nie raz pewnie pływała zresztą Holender. Wszystkie styki kostki etc, wyczyszczone i popsikane kontaktem. W zimę planuję remont ramy tzn.piaskowanie malowanie itp. do tego wymiana pierdołek, wężyki paliwa, kabelki, stopki na ocynk inne elementy na proszek, reflektory do regeneracji a w tym pewnie wyjdzie oczyszczanie chłodnicy i dodatkowe 2tyś dodatkowych kosztów.
Ale za to będę miał moto jak ta lala ;P
pozdro!!

Vooytas 13.06.2011 12:12

Jeszcze jeżeli chodzisz w wadze ciężkiej warto (w rd 04) dać płaskownik który zabezpiecza kostki modułu przed połamaniem.

(zrobić taką poprzeczkę z płaskownika opartą na rurkach ramy, wtedy siedzenie pod ciężkim kierowcą nie naciska na wtyczki).

Andrzej_Gdynia 13.06.2011 19:14

Spoko, moduł to problem wieku dziecięcego w Afrykach. W zasadze dotyczy tylko RD03. Chyba się nie mylę? Koledzy, czy komuś w RD07 padł moduł? Czas skończyć z tymi legendami na temat psucia się Afryki...

Ronin 13.06.2011 21:33

Cytat:

Napisał Andrzej_Gdynia (Post 182813)
Spoko, moduł to problem wieku dziecięcego w Afrykach. W zasadze dotyczy tylko RD03. Chyba się nie mylę? Koledzy, czy komuś w RD07 padł moduł? Czas skończyć z tymi legendami na temat psucia się Afryki...

Mi padł moduł w RD04.

Babel 13.06.2011 21:38

Cytat:

Napisał Ronin (Post 182842)
Mi padł moduł w RD04.

Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły i ich przyczyną uszkodzenia jest prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu. RD07 ma moduł w innym miejscu .
RD03 i 04 wystarczy dać płaskownik - tak jak kiedyś opisywał Kazmir i już po problemie

motormaniak 13.06.2011 22:04

Cytat:

Napisał Babel (Post 182844)
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły

nie są wymienne.
Cytat:

Napisał Babel (Post 182844)
prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu

zgadza się
Ale "elektryczną" przyczyną rozwalania modułów jest za duże napięcie puszczane przez regulator- rozwala kondensatory.

aciu 13.06.2011 22:39

czyli kontrola woltomierza i jak widzisz za duży prąd to HALT !! usówanie usterki.

Andrzej_Gdynia 13.06.2011 22:40

RD04 mają już moduł jeden - obsługujący oba cylindry. RD03 ma dwa moduły faktycznie umieszczone pod kanapą. Wraz z wiekiem kanapa gnieciona dupą zaczyna opierać się na modułach (właściwie lekko dotykać) co powoduje pękanie druku w okolicach wtyczek. RD04 ma tą kwestię już poprawioną. Nie jest jednak prawdą że jedyny problem modułów to problem mechanicznego pękania ścieżek. W mojej po 20 latach po prostu przestał działać jeden z nich - nie zdiagnozowałem usterki, ale nie było to typowe uszkodzenie druku.
Jestem jednak zdania że po 20 latach miał prawo odmówić posłuszeństwa. Tak więc blacha (mam taką oczywiście) nie zawsze załatwia temat.
Jesli w RD04 moduł padł to myślę że jest to jeden z tych niewielu przykładów wywalenia modułu bez widomej przyczyny. Nadal wydaje mi się że w póżniejszych modelach, moduł jest zdecydownie pewniejszym elementem i nie należy przesadzać z jego awaryjnością...

nicek27 13.06.2011 22:56

Hm, mam takie pytanie można powiedzieć w temacie. Jak wiadomo moduł steruje odcinką. Możliwe jest, że podczas spalenia się reglera zbyt duże napięcie tylko lekko uszkodziło moduł "zabierając" jakieś kondensatory czy jakiś czujnik od odcinki? W sensie motur jeździ, wszystko okej, ale wogóle nie odcina zapłonu przy 9tys./obr. jak powinno.

Babel 13.06.2011 23:17

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 182854)
nie są wymienne.
zgadza się
Ale "elektryczną" przyczyną rozwalania modułów jest za duże napięcie puszczane przez regulator- rozwala kondensatory.

A to sorki za błąd - wydawało mi się że są takie same - na pewno RD03 i stary Trampek mają takie same moduły i ten sam problem z wtyczakmi

A z drugiej strony która elektronika jest odporna na za wysokie napięcia

Dzieju 14.06.2011 07:46

zaraz zaraz , fabrycznie 03 ma chyba 2 osobne moduły , u mnie siedzi jeden i byłem przekonany że to od 04 .
Czy 03 i 04 mają inne wtyczki ?
Co do wtyczek to mój moduł siedzi na tyle głęboko że siedzenie nie ma szans ich dotknąć.

Ronin 14.06.2011 09:53

Cytat:

Napisał Babel (Post 182844)
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły i ich przyczyną uszkodzenia jest prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu. RD07 ma moduł w innym miejscu .
RD03 i 04 wystarczy dać płaskownik - tak jak kiedyś opisywał Kazmir i już po problemie


Problemem uszkodzenia modułu nie było uszkodzenie wtyczek.
Po prostu odmówił posługi po 19 latach - był trochę nadtopiony od awarii reglera. Taką Afri kupiłem, jeździłem, dopiero po 2 latach od kupna moduł zaczął przerywać i działać jak kierunkowskaz.
Mistrz R2D2 okrzykując to badziewiem totalnym poradził wyrzucić do śmieci.

@Dzieju - wtyczki są identyczne.

Dzieju 14.06.2011 10:07

Cytat:

Napisał Ronin (Post 182908)
Dzieju - wtyczki są identyczne.

Też jestem tego zdania , czyli są zamienne 03, 04 i TA .

newrom 14.06.2011 10:19

Dzieju, z tego co pamiętam to istnieją różnice pomiędzy modułem 04, 03 i TA 600 (bo nie wiem jak 650). Nie pamiętam już detali bo trampka sprzedałem bodaj w 2006r, ale jak szukałem modułu to koniecznie musiał być z RD03 albo z trampka. Na szczęście el-serwis naprawił oryginał i później było dobrze :)

next22 14.06.2011 10:54

moduły rd03 rd04 ta600 pd06 mają identyczne wtyczki ale jedne mają podłączenie masy przez czujnik stopki a te najstarsze nie .zakładając do motonga bez czujnika stopki moduł od rd04 musiałem podłączyć dodatkową mase.

Ronin 14.06.2011 11:24

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 182909)
Też jestem tego zdania , czyli są zamienne 03, 04 i TA .

Identyczność wtyczek to nie wszystko.
Do Africi można podłączyć nawet moduły od skuterów. Wtyczki pasują, sprawdzane. Ale Africa oczywiście nie działa.

majo 14.06.2011 21:35

Faktycznie moduły rd03 ( 2 pojedyncze) i rd04 ( jeden łączony) mają takie same wtyczki. kiedyś testowałem moją xrv650 na modułach od rd04 i w górnych zakresach obrotów ok 6,5-7tys motocykl dostawał czkawki i zaczął przerywać. Na oryginalnych nie było z tym problemu!!! Do 6 tys obr. różnic nie dostrzegłem.
Co do uszkodzenia wtyczek to najczęściej gumy podpierające się zużywają i siedzenie jest automatycznie niżej. Poprzeczka załatwia sprawę. poza tym jak ktoś cierpi na nadwagę powinien ją założyć:) buhaha


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.