![]() |
Prądy za wysokie!!!
Witam wszystkich afrykanczykow!Kupiłem RD04 i mam problemiki z regulatorem napiecia,chodzi o to ze podaje za wysokie napiecie ladowania i gotuje mi bateryjke.Kupiłem nawy regulator i w morde jest to samo wiec jestem w niezłej dupie...Potrzebny mi namiar na dobrego elektryka.Jak by tego było mało prawdopodobnie mam instalacje od rd07,ale ona sie chyba niewiele różniła.Potrzebuje jakiś patent na ograniczenie prądu ładowania,albo zajebistego elektryka.:confused:
|
Cytat:
|
ja mam to samo.. tylko że zanim mój regulator zagotuje aku to wcześniej wywali 30 amperowy bezpiecznik przy styczniku i jak dobrze mu pójdzie to także 10 tke na kierownicy.. patenta tymczasowego mam takiego, że odłączam jeden z trzech kabli z prądnicy.. może i nie zamądre to, ale jak ma sie ostatni bezpiecznik i wizję pchania moto 20km do domku, to człowiek różnych sposobów się ima..
|
Cudow nie ma , albo walnienty stojan , albo slabe styki , kable lub ubity regler a niekiedy winny jest akumulator.
Ukalad ladowania jest prosty i dzialac musi . |
zrobiłem dziś przegląd elektryki z okazji montowania płytki sterującej i... te cholerne, żółte kable od alternatora wraz z kostką się grzeją. okazuje się, że pomimo przyzwoitego wyglądu z zewnątrz w kostce zbiera się wilgoć i rozwija się korozja. mam zamiar wywalić ją w dziady i połączyć złączkami a następnie zaizolować rurkami termokurczliwymi aby połączenie było hermetyczne. taka tandeta :(
|
ja po wybuchu reglera zrobiłem dzisiaj połączenia lutowane na tych kablach bo wcześniejsze złączki po niemcu też szlak trafił. ale nie wiem czy lut w tym miejscu jest optymalnym rozwiązaniem?
|
Jest optymalny , przewody nalezy skręcić ze soba a pozniej oblutowac
lepszego polaczenia nie ma :oldman: |
pierniczę złączki, też lutuję. w końcu to połączenie wymaga rozłączenia tylko w przypadku wymiany regulatora albo wyjęcia silnika a strzty w prądach najmniejsze
------------------- polutowane. nic się nie grzeje! |
ciesze sie ze niektorym z was to pomogło ja narazie jezdze na długich bo mimo wszystko kable mam zkrecone a prady nadal za wysokie..... :mur:
|
odradzam, moduł może tego nie przeżyć !!!!!
|
Cytat:
moze napisz co to znaczy za wysokie prady ? podaj jakies wartosci ktore mierzysz i zobacz czy masz sprawne aku. Jakie jest napiecie na akumulatorze przy zgaszonym silniku i wlaczonymi swiatlami dlugimi i np. stopem. Czy jest w nim elektrolit jezeli to akumulator obslugowy. Pomierz jeszcze stojan alternatora czy fazy nie maja przebicia do masy . |
fazy podają 11v z chaczykiem kazda wiec wszystko jest oki nie mam pojecia moze po prostu trafił mi sie nowy zepsuty reulator????
|
W każdej chwili służę namiarem na magika-elektryka spod Wrześni, o ile byłbyś zainteresowany:)
|
a u mnie na wolnych obrotach jest napiecie 23V! To chyba za duzo, co z tym robic? Stary regulator mi spaliło, a boje sie teraz nowy podłaczyć żeby nie strzelił.
|
A gdzie masz akumulator ? , podłączony ?
Jak podłączony to już dawno nie żyje jak napięcie na nim jest na poziomie 23V |
Znaczy takie napiecie jest prosto z kabli od alternatora na wolnych obrotach i pytanie czy nie jest ono za wysokie, zeby nie spalilo regulatora.
Jakie napiecie powinno byc na wyjsciu z alternatora (zolte kable) przy danych obrotach? |
Wydaje się dobre .
Nie pamiętam dokładnie ale u mnie wahało się chyba miedzy 19~23V zmiennego przy 1200 RPM. |
Czyli mając 23V przy 1200rpm jest OK? nie rozwali mi znow regulatora przy np 8000rpm bo dostanie tak cholernie wysokie napiecie?
Prosze pomożcie bo tylko wpiąć regulator i sezon zaczynac!! |
Kolego regulator jak sama nazwa mówi jest po to żeby to napięcie wyregulować i w przypadku tego układu wyprostować jeśli jest sprawny to zadba o to żeby napięcie nie przekroczyło dozwolonej wartości i zmieniło swą postać z prądu zmiennego na stały.Pomijając wszystko-polecam poszukać w Google informacji na temat alternatora ze stałym magnesem i zapoznać się jak działa taki układ-wtedy nie będzie takich pytań.
|
Cytat:
|
Podłaczylem i na wolnych ma 13,5V przy wzrosicie obrotow jest caly czas rowno 13V to chyba dobrze.
|
Nie za mało? :) Serwisówka podaje 14-15V przy 5500br
|
Cytat:
Jest dobrze , u mnie jest tak samo . Jak daje obrotów to napięcie spada do ok 13V. Misza : serwisówka podaje te napięcia przy konkretnym modelu akumulatora , sądzę że inne aku mają inną rezystancje wewnętrzną i z tąd te różnice w pomiarach , ja smigam na jakims chińskim aku. Przy napieciu średnio 13,5V jest wszystko ok. |
To sie bardzo ciesze, że jest dobrze!! Ja mam nówke aku Yuasa wiec problemów nie bedzie. Sezon rozpoczęty i oby dopiero zakończony na zime :P dzieki wszystkim za pomoc!
|
Mam problem ze zbyt wysokim ładowaniem... Dochodzi do 17 V, kable regulatora mam przerobione na konektorki, lekko ciepłe są (na pewno nie gorące), regulator też ciepły. Założyłem inny regulator, inny akumulator i nadal zbyt wysokie ładowanie. Jakieś pomysły? Objawiło się to ni stąd nizowąd :) wczoraj po wcześniejszym bezawaryjnym działaniu. Kabelki te grube w kostce stycznika rozrusznika mają wpływ na ładowanie?
|
Posprawdzaj masy i te "kabelki grube"
|
Wszelakie masy i styki to pierwsze co zrobiłem... Jutro na spokojnie już poszukam przyczyny. Dzisiaj mnie już wkurw brał, że znowu trza coś przy afri robić :). To brak dobrego styku na przekaźniku może mieć takie skutki? Jakieś teoretyczne wyjaśnienie, dlaczego miałoby się tak dziać? Lubię oprócz niwelowania awarii także wiedzieć jak to działa...
------------------------------------------------------------------------- Ok, sprawdzone, zrobione, przetestowane. Wcześniej wszystkie styki i złącza były czyszczone i sprawdzane. Powodem zbyt dużego ładowania był, choć czysty, to luźny konektorek na biało-czerwonym kablu w przekaźniku rozrusznika. Docisnąłem go lekko kombinerkami i zadziałało. Dzięki :) |
Zawsze do usług...:)
|
Jeszcze pytanie - w 07a (w 07pewnie też) w którym miejscu jest przykręcona masa do motocykla?
|
Witam,
Mam podobny problem z napięciem ładowania. przy obrotach 1200-2000 (przy takich mierzł em) napięcie mierzone na aku wynosi 16-17V. Dodam, że problem pojawił się po konkretnej glebie. Czy przyczyną mogą być połączenia (kostki) czy to coś poważniejszego? |
Cytat:
Trapi Cię jedna z furi Afrykańskich zwą ja regler, regulator :) Wymień i po sprawie a kostki i tak warto sprawdzić Pozdro |
Najpierw sprawdź samo aku i połączenia reglera.
|
Jutro sprawdzę kostki, stycznik rozrusznika i aku.
Ale mam jeszcze 2 pytania: 1. Jak sprawdzacie czy aku jest sprawne? Tylko wystarczy zmierzyć napięcie? czy potrzebny jakiś dodatkowy pomiar? (do tej pory w wcześniejszych motongach wymieniałem aku jak brakowało prądu przy zapalaniu, oczywiście jak instalacja sprawna) 2. W kilku postach spotkałem się z uwagami odnośnie czarnego kabla od regulatora (ten od sterowania, czy jakoś) Jak z nim faktycznie jest? Jest podłączony fabrycznie do "+" czy wisi luźno, a może go nie ma? Dodam, że chodzi o RD04 Z góry dzięki. |
Własciwe sprawdzenie akumulatora robi się specjalnym miernikiem, który sprawdza jego aktualną pojemność jak i ewentualne wewnętrzne zwarcia.
Każdy akumulatorowiec-elektryk powinien to mieć. |
A reglery padają głównie z winy akumulatora. Brak odbioru lub odbIór zbyt duzy.
Obstawiam nie wtyczki a oberwanie celi, szlam powodujący zawarcie , lub poluzowanie przewodu, zacisku, Nie masz miernika , zostaw 5 min na światłach i odpal. słabo kręci lub wcale -wymiana KRęci dobrze , jeszcze posłuży Najprostszym dodatkiem opisywanym kiedyś jest dioda zmieniająca barwę w zależności od napiecia Ledvolt. Funkcjonuje u mnie z powodzeniem od lat dwóch http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/ |
Cytat:
Mój poprzedni wytrzymał mi 7 lat i wymieniłem go tylko z powodu naturalnej utraty mocy z biegiem czasu ( gdyby nie długa ostatnia zima to by i 8 rok przelatał). Nigdy nie grzał mi się regulator a prądy zawsze w normie. |
Trochę posprawdzałem i nie wygląda to ciekawie.
-Kostka okrągła od regera w środku czyściutko i sucho, styki jak nowe -kostka od alternatora (przewody żółte) lekko żółtawa, styki wyglądają OK, dla pewności potraktowałem środkiem do konserwacji połączeń elektrycznych -Przekaźnik od rozrusznika, a konkretnie kostka i bezpiecznik też wyglądają ok, też środek do konserwacji -Po tych zabiegach, w trakcie pracy motocykla, przy wyłączonych i włączonych światłach niestety nadal napięcie na aku ponad 17Vhttp://1.1.1.3/bmi/africatwin.com.pl...lies/baldy.gif Jeśli chodzi o aku to o ile dobrze pamiętam ma dopiero 1,5roku nigdy nie miałem z nim problemu. Nawet dziś moto zapaliło za dotknięciem startera. Rozrusznik kręci żwawo i radośnie, więc wnioskuję że prąd rozruchu jest ok. Masakra zaskoczyłem się mierząc napięcie na samym aku - w tej chwili ma 14,6V (nie bardzo wiem jak to możliwe, może przez te za wysokie łądowanie? Glebę?) Dodam, że po odpaleniu Afri od razu gotuje elektrolit (nic dziwnego jak idzie 17V) No to mam wydatek..http://1.1.1.3/bmi/africatwin.com.pl...lies/baldy.gif |
Może już zasiarczony?
Podładowywałes w zimie? Przy zasiarczonym też pięknie odpala tylko że pojemność ma mniejszą. Nie bedzie krecił 3 minuty np.a jedną Może i regler padł.. Sprawdź lepiej jednak aku, podłącz inny sprawny akumulator i wtedy sprawdź napięcie ładowania |
nie no - co tu sprawdzać - regler gotuje aku - daje 17 Volt - padnięty regler i kropka - masz w Heynesie tabelkę do sprawdzanie oporów w reglerze możesz sobie jeszcze pomierzyć jak sie chcesz doktoryzować. Najlepiej pozycz regler - sprawdz i masz jasność do kwadratu.
|
Podos jak zwykle rzeczowo :)
Panowie co ma aku do za wysokich prądów na pracującym silniku?? Gdy nine doładowuje można domniewać aku kostki itd ale jak za dużo daje volt to czego tam szukać?? Proponuje koledze by jak najszybciej zmienił regler i nie odpalał nawet już sprzęta jak nie chce jeszcze inwestować w aku a przy odrobinie pecha może jeszcze paść moduł, cewka, zegary, trip. Pozdro |
".... 2. W kilku postach spotkałem się z uwagami odnośnie czarnego kabla od regulatora (ten od sterowania, czy jakoś) Jak z nim faktycznie jest? Jest podłączony fabrycznie do "+" czy wisi luźno, a może go nie ma? Dodam, że chodzi o RD04.... Z góry dzięki.[/QUOTE]" W rd 04- chyba roczniki 90-91 i nie wszystkie rynki, montowano regulator który wymagał dodatkowego zasilania (czarny przewód) Bywa, że czarny przewód został w instalacji motocykla a poprzednik założył inny typ reglera który dodatkowego zasilania nie potrzebuje. Wtedy czarny przewód powinien zostać zaizolowany i nie ma być podłączony. Jeśli regler ma czarny przewód to należy go podłączyć do czarnego przewodu instalacji. Jeśli tego typu regler nie dostanie "plusa" na czarny przewód to ładowanie będzie wynosiło właśnie 16,5 - 17,5V Zobacz czy ten czarny przewód wogóle ma zasilanie po odpaleniu moto. Może jest gdzieś uszkodzony głębiej w instalacji Rafal |
Podos - Po prostu szukałem przyczyny awarii reglera, nie chciałbym podłączyć nowego i go spalić zaraz po podłączeniu, nie usuwając przyczyny, ale wygląda, że po prostu "zmęczenie materiału" ;)
RAFWRO - U mnie czarny przewód jest podłączony w tej okrągłej wtyczce, w reglerze też jest, ale nie pomyślałem, by sprawdzić, czy płynie w nim prąd z aku. W każdym razie, czy w reglerze Sławka jest kabel sterowania? |
Cytat:
W takiej sytuacji wypinasz go z okrągłej kostki izolujesz i zostawiasz. Pozostałe przewody prądowe (dwa zielone i dwa czerwono/białe spinasz z przewodami reglera o takich samych kolorach) Do zestawu dołączone konektory które pasują do oryginalnej kostki R Rafał |
Cytat:
Przylaczam sie do pytania.... |
Za lewą chłodnicą.
|
Witam! Czy mówicie cały czas o dużym, użebrowanym regulatorze napięcia, czy o malej, czarnej kostce "prostownikiem napięcia" ( http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTI5MjAwMQ==&bid=104504 )?
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.