![]() |
Po wyminanie oleju zaczeła dymić
Siema
Po wymianie oleju motor zaczął kopcić na siwo momentami na czarno, na wysokich obrotach puści chmurkę, wcześniej przed wymiana tak się nie działo. Motor stał około miesiąca nie odpalany i został wymieniony olej na Mobil 10W40 z beczki półsyntetyk. Na opaskach na króćcach były tuleje/dystanse, które wywaliłem i dokręciłem po swojemu. Filtr powietrza wygląda na czysty, motocykl się nie dławi, idzie ładnie bez problemu, nalot 93tys. Co to może być- uszczelniacze? Wcześniej wszystko było ok. |
Jaki olej był wcześniej zalany? Kopci cały czas czy tylko po odpaleniu i pozniej dopiero na obrotach?
|
Olej tu nic nie ma do rzeczy, to bardziej jakieś gaźnikowe historie ja dymi na czarno
|
Dymi na początku na czarno potem na siwo ale świece są osmolone. W spalinach wyczuwalny olej, wcześniej nie wiem jaki był. Dymi na zimno i na ciepło na wysokich obrotach.
|
Jak nie wiesz jaki olej był wcześniej to na twoim miejscu wlałbym mineralny. Z syntetyków przechodzi się w półsyntetyczny po mineralny z wiekiem i przebiegiem nigdy odwrotnie.:(
|
Jak tylko na czarno to ok zgodze sie ze za duzy poziom paliwa. W gaźnikach coś było grzebane?
Ale skoro piszesz, że wyczuwasz oliwę w spalinach to ja zaczalbym od sprawdzenia cisnienia w garczkach. Na sucho i próbę olejową. Z uszczelniaczy dymiłby na zimnym silniku po odpaleniu. Ile oleju zużywa ten silnik? Ile zużywał wcześniej? Olej -wieczny dylemat - nie prawda, ze minerala będzie brał mniej. Będzie brał mniej oleju o większej lepkości. Sam wlewałem do silników jeżdżonych na mineralu pełen syntetyk i zużycie albo się nie pojawiało albo spadało - każdy olej ma obecnie dodatki myjące. No ale nie o tym mowa. |
Cytat:
Paliła do 1,5L/1000km wszystkiego. |
Już się pogubiłem ;) - to u ciebie Wieczny bierze ten olej czy u Krafta? :dizzy:
Zresztą pewnie każdemu bierze tylko pytanie ile :haha2: Przy 1,5 l/1000km to chyba zawory w prowadnicach mówią do siebie "więcej luzu meen" ;) |
Kiedyś wymieniałem olej kumplowi w Vulcanie 800 i po wymianie równiez kopcił jak cholera. Co się okazało, koleś nie mógł go odpalić i go zalał na tyle, ze paliwo poszło w olej i jakims cudem olej dostał sie do wydechu i tam się smażył przez jakiś czas. Po polataniu trochę przestało. Może przegoń go trochę i obserwuj co się dzieje.
|
Też tak miałem bo za dużo nalałem. Jak trochę odlałem oleju przestało kopcić
|
Dzisiaj zmierzyłem kompresje na otwartej przepustnicy i pokazuje 12,5.
|
To jest dobre ciśnienie. Przyczyny szukaj gdzie indziej. Sprawdż ten stan oleju, chociaż to dziwne by było jakby przez to dymił.
|
A może pierwszy pierścien jest dobry, trzyma kompresje ale zgarniający jest trachnięty... taka mało prawdpopodobna teoria. Albo uszczelka pod głowicą walnięta
|
Witam u mnie też tak jest dymi delikatnie na zimnym śmierdzi olejem z wydechu i na czarno przy wysokich obrotach zastanawiam się na jaki olej zmienić bo z motula 5100 nie jestem zadowolony ,wiem ze są lepsze oleje Motocykl ładnie jeździ dolewam niewiele około 200 setki na 1000 km Proszę o poradę
|
Jak dymi na czarno to masz za bogatą mieszankę, gaźniki do przeglądu. Zmianą oleju raczej nie naprawisz moto, sprawdź na początek kompresje.
|
Cytat:
Odpowiedzialność za spalanie oleju ponoszą pierścienie-70% uszczelniacze -30%. Jeśli zalałeś innym olejem to po prostu trafiłeś na taki który lubią silniki pić. Jakoś się złożyło że i z mobila i motula nie byłem zadowolony. W samochodzie motula ubywało 2-3x więcej niż innego oleju a i wyniki ścieralności miał przeciętne. Czarno z rury przy odkręceniu gazu , zacznij od gaźników. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.