![]() |
handbary...tylko jakie
Ano właśnie ..chodzi mi po głowie zmiana oryginalnych handbarów (te które dostaliśmy od hondy chronią przed wiatrem i deszczem ale nie chronią klamek:() No i pytanie ajkie pełne hadbary mocowane do końca kierownicy wybrać?Tylko acerbis? Może polisport? Bardzo podobają mi się np takie jak montowane są w GS1200...są dość szerokie wiec ochrona dłoni myślę, że jest całkiem dobra.
|
Te od GS'a są zaje...fajne ale ciężko dostać łatwiej w holanie takie :http://holan.pl/pl/product/1/9/39/23..._GD_do_R1200GS chodz brak wstawek z alu dla wzmocnienia.
|
niezle handbary ma v-strom 1000 ale nie wiem czy podchodza do Afri
|
Rozumiem że te od GS'a podejdą do Afryki ? Wygląda n to ze tak ale czy może mnie ktoś o tym upewnić!
|
Kamek a co zrobisz z orginałami?
|
ja mam na oryginały osłony założone aluminiowe samoróby - płaskownik 25x3 albo 30x3 nie pamiętam.
Klamki są bezpieczne. Tylko uważaj bo zaraz co niektórzy napiszą że nadgarstki można połamać czy cuś |
nadgarski można połamać
|
Wczoraj macałem te "piękne" handbary od Gs'a 1200 wiotkie to to. .....Only Acerbis
|
Hmm..dziekuję Wam za liczne odpowiedzi. Odnośnie pytania co zrobię z oryginałami to jeszcze nie wiem..z regóły trzymamm takie fanty na zaś i jak nie mam ciśnienia to nie wyprzedaję..na razie badam tylko temat i pytam co jest warte uwagi i zachodu....no i czekam n a kolejne ciekawe wypowiedzi..No i jak jest z tymi GSowymi?Pasują do AT?
|
handbary
Napisz jak przypasujesz czy wszystko poszło gładko:-) jestem takze tym zainteresowany.
|
nadgarstki można połamac i cuś tyż
|
acerbis, touratech i inne.
Tyż się rozglądam. wyszedłem z założenia, że potrzebuję: cienkiej osłony (bo upał i ma wiać wiaterek) z aluminiowym wzmocnieniem (coby klamki chroniło a i dłonie w lesie między drzewami) oraz możliwością dokręcenia szerokiej łopatki (przed mrozem w zimie) Zaletą Acerbisa jest to, ze modeli spełniających te wymagania (samo alu oraz przykręcana osłona plastikowa) jest tam bez liku i każdy może wybrać wedle gustu. Check this out: http://www.acerbis.it/images/cat/pdf...handguards.pdf Pozdro! |
Pytanie do Panów co sobie różnego rodzaje acerbisy z szyną aluminiową montowali.
Czy szyna aluminiowa z handbarów nie jest najdalej wystającym elementem przy maksymalnie skręconej kierownicy, ( jak tak mam w TA). Jeżeli tak, to czy przy glebie cały impet nie idzie w kierownicę i półki zamiast w gmole :( ??? |
problem jest w czym innym- handbary często przy maksymalnym skręcie uderzają w owiewkę i przy glebie ją uszkadzają..
|
Miałem Acerbisy PRO bez alu a teraz mam PRO z aluminiowa szyna( I i II)...Przy glebie te z aluminiowym wzmocnieniem często tak sie doginaja ,ze blokują działanie klamki i robi sie problem bo wcale łatwo sie tego nie prostuje...
Gdybym teraz kupował ,szukałbym tych bez szyny aluminiowej. Nalezy tylko skrócić dźwignię hamulca/sprzęgła o gałkę i problemu juz nie powinno być....Według mnie sa podobnej skuteczności a w razie czego problemów mniej(dwa razy wracałem z zdemontowanym handbarem bo sie nie dało go na kolanie wyprostować) . No i sa tańsze i mniej miejsca zajmuja na kierownicy i nie gryza owiewki.. :-))) |
Cytat:
https://lh4.googleusercontent.com/-2...0/IMG_0002.JPG |
Ja w trampku połamałem z 5 klamek, wszystkie przy zamontowanych handbarach. Teraz w xr mam handbary z alu, ale założyłem je głównie po to żeby nie dostawać gałęziami po dłoniach i żebym mógł opierać motor o drzewo czy ścianę zamiast na stopce.
p.s. założyłem te chińskie podróbki acerbisa. na razie robią bardzo dobre wrażenie, gleby nie miałem. No i kosztują 1/3 tego co oryginał. |
Cytat:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, |
ja mam handbary z turatecha i krótkie klamki i po kilku glebach zero problemu
https://lh5.googleusercontent.com/-3...ownica_HP2.jpg P.S. pomiędzy klamką a hanbarem jest dosyć dużo wolnego miejsca (ok 5 cm) |
Twoja owiewka nie koliduje z handbarami przy skręcie. Jak by dać handbary odstawione od kierownicy o 5 cm to Afryka miała by średnice zawracania 20 metrów..
|
Ja zamontowałem Acerbisy Rally Brush, klamek nie musiałem przycinać mieszczą się na styk, przy maksymalnym skręcie od owiewki mam jakieś 15-20 cm, ale owiewka jest nieco inna.
|
Cytat:
|
W TDMie miałem handbary polisport sharp(k?) i po kilku glebach nic sie z nimi nie działo, klamki również były całe. Klamki mieściły się bez docinania.
|
Podobno patentem na nielamanie klamek jest ich niedokrecanie na kierownicy na sztywno. Podobno jak moga sie obrocic, to sie nie polamia. Nie wiem, mam handbary alu, jeden lekko wygiety ;)
|
Mam do roku polisporty handbary. Klamki nie dokręcone od 4 lat, klamki mają lat conajmniej 4 :)
|
Ja jestem za lekkim niedokręceniem do kierownicy. Handbary mam bez wzmocnienia wiec się dowolnie wyginają przy glebie. Motocykl leżał już dużo razy i klamki cale a są długie. Po glebie trzeba tylko nastawić klamki/lusterka z powrotem w swoje położenie i można jechać dalej. Nastawienie oczywiście bez użycia narzędzi bo całość da się poruszyć ręką z użyciem niewielkiej siły.
|
a ja sobie w ramach testów wziąłem to co handluję :)
i powiem tak acerbis to nie jest :D ale zadanie swoje spełnia :bow: :) wywaliłem się już ze dwa razy - ręka cała ( o klamki się nie troszczę ) - dźwignia biegów się zakręciła o 180 st a z ręką nic się nie stało :) fakt musiałem przekręcać klamkę o jakieś 70 mm niżej na kierownicy - ale to pryszcz - i przekręcałem tylko sprzęgłową - |
a co sądzicie o touratech-u??
http://www.touratech.com/shops/009/i...cPath=4_56_448 ta cena to jakaś promocja czy haczyk? |
Touratechy wyglądają sensownie.
Ja zdecydowałem się jednak na Acerbis Rally II. Zobaczymy jak to będzie działać - też wolałbym żeby były bezinwazyjne dla owiewek i klamek :mur: Takie wynalazki: http://allegro.pl/acerbis-oslona-dlo...896928607.html Pozdrawiam zimny |
Cytat:
Promocja - nie żartuj... to zwykłe plastikowe handbary bez pręta metalowego i nie wiadomo czy z mocowaniami do kiery. Kumpel ma takie w bumie, więc się im przyjrzałem... za 330 pln można mieć acerbisy rally pro z rdzeniem alu i zestawem mocowań. To samo te poniżej - acerbis rally brush - cena u touratecha 281,74 - to samo jako acerbis w innym sklepie 195,- z mocowaniami. Do wszystkich można dokupić lotki żeby mniej wiało i lało, oczywiście Osobiście używałem jednych i drugich acerbisów, robią swoją robotę niezależnie od wersji. Te aluminiowe miałem w ST - przeżyły 2 szlify po asfalcie - trochę się im zmieniła geometria ale po spotkaniu z imadłem wróciły do pierwotnego kształtu, natomiast plastiki mam w kacie - to 100 kg mniej niż AT czy ST ale nie sądzę żeby mogły trzasnąć przy spotkaniu z asfaltem, poza tym pewnie same by wróciły do pierwotnego kształtu w wypadku dzwona, ze względu na brak rdzenia alu. Czy warto przepłacać - odpowiedz sobie sam... pozdrawiam |
Cytat:
Przeżyły 2 delikatne gleby ... ale cudów bym się po nich nie spodziewał (żadnego wzmocnienia tam nie ma) |
Rally Brush mam w afrze od 2 lat, przeżyły kilka szlifów na czarnym, gleby w offie i dalej są niewzruszone. Trochę podrapane, przyszlifowane, ale klamki całe. Ogólnie sobie chwalę. :Thumbs_Up:
Teraz w Drce mam jakieś podróby Rally Pro z alu. Plastik już popękał, więc dokupiłem same listki. Niestety rdzeń się gnie po lepszej glebie i potem trzeba go prostować w imadle. |
hmm rdzeń ma zalety i wady, za dużo nie latam po offie a jak już to tak by nie urwać sobie głowy czy interesu czyli wersja off dla emeryta ;) touratech wygląda cacy ale fakt czy przepłacać za firmę. w Inter motors w Poznaniu stoją motóry (stoi tam fajna Husqvarna i Ducati Diavel :devil: ) z różnymi handbarami to sobie trochę pomacam przy najbliższej okazji.
|
Jestem na świeżo po montażu w AT handbarów Zeta XC Pro. Klamek nie trzeba przycinać, nie kolidują z owiewką ani ze zbiornikiem. Zeta to kawał solidnego aluminium + przykręcane listki (jest kilka kolorów). Zobaczę jak się sprawdzą - jeśli będzie z nimi coś nie teges - dam znać :)
https://lh6.googleusercontent.com/-O...0/AT_zeta1.jpg https://lh5.googleusercontent.com/-H...0/AT_zeta2.jpg |
gdzie takie można nabyć drogą kupna ??
|
Alledrogo ;)
|
Cytat:
Kupowałem w Olek motocykle w W-wie. Handbary coś ok 300 + listki 50-60. Tanio nie jest, ale w porównaniu do chińskich podrób acerbisa których używałem rok temu, jakość materiałów widać "gołym okiem" :) |
2 Załącznik(ów)
Używam Zet od tego roku, w deerce. Bardzo dobre wykonanie, nie przewracałem się w tym roku więc wytrzymałości nie sprawdzałem ;)
Kierownica też Zeta... |
Miałem Zety w trampie , potwierdzam wykonanie tak jak pisze Sambor na wysokim poziomie , handbar solidny , niestety listki praktycznie nie chronią przed wiatrem. Co do ochrony to glebiłem często i klamki poddawały się tak samo jak w acerbisach złamałem jeśli dobrze pamiętam 2 szt.
|
Lekkie odświerzenie tematu.
Wymieniłem w dr650se kierownicę na wysokiego grubasa 28,6mm accel. Chciałbym założyć jeszcze handbary, ale tu problem - do fatbara trzeba cieńsze wewnętrzne trzpienie mocujące (chyba 14mm) i grubsze obejmy na kierownicę (pewnie 28,6mm, bo łapią blisko środka). Macie przećwiczone jakieś dobre i NIEDROGIE rozwiązanie? Są takie cuda (podróbki Acerbisa) na allegro: http://allegro.pl/handbary-z-alumini...800568734.html http://allegro.pl/oslony-dloni-super...780357349.html Te pierwsze mają dodatkowy cienki rdzeń wewnętrzny, ale obejmę tylko na kierownicę 22mm, te drugie mają gruby trzpień i cienkie mocowanie, więc totalna klapa. Poza tym problemem za tę kasę bym je wziął. Co macie u ciebie zamontowane na grubych kierownicach? |
Jakby co, to mam do zbycia mocowania Polisporta do grubej kiery. Mogę pomierzyć w domu dokładne średnice mocowań. ;) Nówki, kompletne, u mnie nie spasowały.
http://images.motorcycle-superstore....-Mount-Kit.jpg |
Podłączę się pd temat, bo też takowych szukam.
Ja skłaniałbym się do wersji nr 1. |
Cytat:
Mały kat, gruba kiera - Acerbis Rally Brush + listki Duży kat, gruba kiera - Polisport sharp - nadzwyczaj korzystny stosunek ceny do jakości, wszystko cacy, klamki się mieszczą bez rzeźby, nie wiem jak przy glebach, przy parkingówkach nic się nie działo... pozdrawiam |
Rally Brush miałem kiedyś w tenerce- dawały radę.
Polisport sharp-zniszczyłem jedną parę ,drugiej nie zdążyłem. Ufo z alu prętem -niezłe. Czasem wymagały modelowania, ale zniosły wiele i dalej służą. Teraz do dr-y wziąłem takie tanie podróbki zety.http://moto.allegro.pl/handbary-oslo...691205284.html Nawet niezłe. Miejsca na klamki ok. Nie wiem jeszcze ile wytrzymają. |
Danek - całkiem nie głupie.
A takie ktoś miał? http://allegro.pl/racetech-oslony-ra...html?source=oo Chyba bez wzmocnienia, bo nie mogę się doszukać zdjęć dobrych. |
Cytat:
Ja używałem chińskich podróbek acerbisa a mocowanie dopasowywałem diaxem żeby pasiło na kiere 28mm. Do środka kiery wsadzałem kołek rozporowy stalowy- budowlany. Potem miałem oryginały Acerbisa i oryginały UFO. UFO mają bardziej odporny na uszkodzenia plastik |
Ja posiadam bliżej nieokreślonego typu Arcebisy, ale porzedni użytkownik często spotykał się z matuszką ziemią i plastiki są w opłakanym stanie, niestety tworzywo listków jest zespolone z rdzeniem na wcisk, czy macie może wiedzę, czy można gdzieś dostać same listki?? szukam i ni chu chu nigdzie nie ma.
|
Mam takie - kopia acerbisa... listki też podobno pasują ( nie sprawdzałem)
Odstąpie nowe za 95zł (czarne) Odziwo mają wszystkie mocowania z amelinium a nie tak jak niektóre modele acerbisa, z plastiku - gną się ale nie łamią. http://www.mm-motocykle.com.pl/image...58handbar2.jpg |
Ło właśnie takie listki by mnie pasiły, gdyż identiko so.....;)
|
Też miałem takie handbary, jak plastik popękał to go obrałem do końca i zamontowałem listki Zeta (trzeba było nawiercić 2, małe dziurki). Nawet działa. ;)
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.