![]() |
Elektryka pada!!!!!! znow........
hmmm
Wiatam.:at: Od czego by zaczac? Panowie mam pytanie czy ktos zna odpowiedz? A pytanie jest, co to moze byc? A tutaj krotki opis. Odpalam i widze,ze kontrolki i tripmaster " pulsuja" no widac jak spada i rosnie napiecie swiatla przygasaja i jasnieja gdy sie dodaje gazu. Dwa dni temu wracalem od znajomych i... odpalam moto ledwo zlapalo, patrze swiatel drogowych nie ma sa natomiast postojowe i dlugie. Sprawdzilem bezpieczniki i polacznia kabli ok, czyli zarowki. Wsiadlem i jade na tych dlugich i na autostradzie wylaczam je i ...nie ma pradu wszystko gasnie zaplon tez i znow wlaczam dlugie glosny strzal i moto dziala znow. To samo dzialo sie 7 miesiecy wczesniej i padl regler, zostal zastapiony produktem z Wroclawia(robionym w Rzeszowie). Styki sa idealne wszelkie polaczenia sprawdzone i zakonserwowane, ukumlator wymieniony na nowy Yuasa wtedy kiedy regler, czyli jako normalny uzytkownik zrobilem to co umialem. Nie znalazlem zadnego miejsca gdzie moze byc spiecie, wiec? Bylbym wdzieczny za sugestie.:D |
Może przekaźnik rozrusznika padł? Przygasanie kontrolek, tripmastera i świateł i rozjaśnianie z dodawaniem gazu też miałem. Ze starym przekaźnikiem próbowałem podłączać kabelki bezpośrednio, ale to nie pomagało. Kupiłem nowy i problem zniknął.
|
A ja sie zastanawiam bo nie ukrywam ze palce swoje w ta sztuke wkladalem. CZY COS MOZE PSUC REGLER? chodzi o jakies nieprofesjonalnie mowiac "zle prondy" chocby z samej pradnicy. A jesli tak to jak to pomierzyc bo coraz mniej pomyslow mam jak to zrobic. Bialej flagi nie mamy na razie w zamiarze wywieszac, a wiedze swa poglebiac. Takze pragniemy byc gotowymi na identyfikacje i naprawe w wypadku ewentualnej usterki w czarnej dupie.
Na madre i konstruktywne rady czekamy a o postepach lub ich braku poinformujemy. |
Cytat:
|
Hej,
A jakie masz napięcie ładowania przy 1000 obr/min? Sprawdź dokręcenie klem. Jeśli napięcie przy 1000 obr/min się stabilizuje to ok. jak coś to dzwoń do mnie telefon wysłałem na pryw |
Klemy sprawdzilem na poczatku i sa ladnie na smarze odpowiednim zalozone, prady beda sprawdzane jutro.
|
myślę na szybko - wiem że aku jest nowy, ale jeśli jakimś cudem jest uszkodzony (wada fabryczna, zwarcie na celi) to regler będzie szalał bo nie dostaje napięcia wzorcowego od aku. - sprawdź jutro napięcie ładowania, jeśli będzie coś nie tak, podłącz inne aku i zobacz ponownie.
|
Miałem coś podobnego w swoim moto ale wtedy to nie była afri, ale to nie ważne w każdym moto działa to podobnie.. U mnie regler padł niestety. wymieniłem regler +aku problem znikł. Moja rada taka,najważniejsze sprawdzić połączenie regulatora z prądnicą i oczywiście z aku, musi być bardzo dobre w przeciwnym razie regulatorki będą lecieć. Oczywiście trzeba pomierzyć prąd ładowania bez obciążenia ok 14,8V.Jeśli napięcie skacze dość chaotycznie nawet do 20V i spada do 11V, to raczej regler jest uszkodzony, u mnie tak było, a grzał się że nie można było go dotknąć. Ponadto warto sobie zrobić chłodzenie reglera ze zwykłego wentylatorka od procesora z kompa - naprawdę pomaga, a jeszcze jedno, trzeba przejrzeć instalację czy gdzieś jakiś kabelek się po prostu nie przetarł i nie robi jakiegoś zwarcia. Po wymianie reglera prąd wahał się w przedziale 13.8-14.8Vi było ok. To tyle z moich doświadczeń z prądami w moto.......:D
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Staram się najprościej jak potrafię :D |
prady pomierzone.
Na ok 1100 obrotow 12,4-12,6V. Przy czym akumulator byl prawie padniety o dziwo bo go znow nie doladowalo podczas ostatniej jazdy. Wymienilismy zarowki do swiatel przednich, bo mijania byly obydwa padniete. Po przejechaniu 20 km znowu spalone. Regulator ma 6 miesiecy i polutowane kable bez wtyczek. Teraz w zamiarze podmiana przekaznika glownego , akumulatora z mojego bo wiem że w pelni sprawny , do tego regulator tez podmienie i bedziemy eliminowac po kolei. Do tego zaglembilem sie w watek dotyczacy regulatora i w zamiarze mam nim zaczne "wielka podmiane" pomierzyc na kablach z reglera . Polaczenia pomiedzy alternatorem i przekaznikiem itd mimo ze juz sprawdzane musze naprawde dokladnie oblukac, moze jakies zle zacisniete koncowki albo przebicia miedzy izolacjami. Potem to niewiem. Zdam relacje zgodnie z obietnica. A MOTOR JAK TA LALA NOWKA PRAWIE NIE SMIGANA. |
Nieprawda, bieguny są najdolniejszą częścią konia:)
Jeśli pali żarówki to na pewno regulator. Sprawdź napięcie przy użytecznych obrotach (jakieś 5000rpm). |
Kolasek masz tam jakiś alarm w tej Afri? Może to on robi zwarcia/przepięcia...
|
Cytat:
|
Ja to bym podpioł woltomierz ?(taki za 10 pln ) i polatał troche obserwując napięcie może to regler dogorywa :(?
|
Ja bym jeszcze pomierzył napięcia międzyfazowe na alternatorze ( te trzy przewody z alternatora do regulatora) - każdy z każdym - szczytowo ma być pod 80 v i ważniejsze - wszystkie trzy jednakowe.
Pozdrawiam i życzę zwycięstwa nad oporną materią. |
alarma
Cytat:
Alarmu nie ma, jest: gniazdo zapalniczki, olejarka, pompa Faceta wszystko zamontowane przez doctora Hero, ktory stara sie postawic diagnoze. Woltomierz tez planujemy zalozyc. Dzis druga bateria. Dziekujemy za podpowiedzi. |
Wez tez inny miernik i potwierdz pomiary. Ale 12,8 to jest nieprawidlowe ładowanie na pracujacym silniku.
1. odetnij regler. 2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V 3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć) 4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15. 5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy. chyba tyle. |
[QUOTE=podos;165146]Wez tez inny miernik i potwierdz pomiary. Ale 12,8 to jest nieprawidlowe ładowanie na pracujacym silniku.
1. odetnij regler. 2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V 3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć) 4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15. 5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy. Hey. Przy ptk 5 jesli bedzie to uzwojenie to znaczy ze trzeba bedzie ja przewijac pradnice znaczy sie? dzieki serdeczne |
Cytat:
|
Wzgledem zakonczenia dodam do watku iz wszelkei pomiary zostaly wykonane z wykorzystaniem wskazowek Kolegow szanownych i 4 roznych miernikow i.... wyszlo na regler, ktory zostal wymieniony( Rafwro serwis 1 klasa, dziekuje), moto odpalone dzisiaj, jutro pomiary i nowe zarowki ale prognozy sa dobre!!!!!!!
Dziekuje za wskazowki wszystkim zaangazowanym. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.