Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Elektryka pada!!!!!! znow........ (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=8864)

Boski-Kolasek 11.03.2011 17:13

Elektryka pada!!!!!! znow........
 
hmmm
Wiatam.:at:
Od czego by zaczac?
Panowie mam pytanie czy ktos zna odpowiedz?
A pytanie jest, co to moze byc?

A tutaj krotki opis.

Odpalam i widze,ze kontrolki i tripmaster " pulsuja" no widac jak spada i rosnie napiecie swiatla przygasaja i jasnieja gdy sie dodaje gazu.


Dwa dni temu wracalem od znajomych i... odpalam moto ledwo zlapalo, patrze swiatel drogowych nie ma sa natomiast postojowe i dlugie. Sprawdzilem bezpieczniki i polacznia kabli ok, czyli zarowki.
Wsiadlem i jade na tych dlugich i na autostradzie wylaczam je i ...nie ma pradu wszystko gasnie zaplon tez i znow wlaczam dlugie glosny strzal i moto dziala znow.
To samo dzialo sie 7 miesiecy wczesniej i padl regler, zostal zastapiony produktem z Wroclawia(robionym w Rzeszowie).
Styki sa idealne wszelkie polaczenia sprawdzone i zakonserwowane, ukumlator wymieniony na nowy Yuasa wtedy kiedy regler, czyli jako normalny uzytkownik zrobilem to co umialem. Nie znalazlem zadnego miejsca gdzie moze byc spiecie, wiec?

Bylbym wdzieczny za sugestie.:D

Szycha 11.03.2011 20:38

Może przekaźnik rozrusznika padł? Przygasanie kontrolek, tripmastera i świateł i rozjaśnianie z dodawaniem gazu też miałem. Ze starym przekaźnikiem próbowałem podłączać kabelki bezpośrednio, ale to nie pomagało. Kupiłem nowy i problem zniknął.

hero 11.03.2011 21:36

A ja sie zastanawiam bo nie ukrywam ze palce swoje w ta sztuke wkladalem. CZY COS MOZE PSUC REGLER? chodzi o jakies nieprofesjonalnie mowiac "zle prondy" chocby z samej pradnicy. A jesli tak to jak to pomierzyc bo coraz mniej pomyslow mam jak to zrobic. Bialej flagi nie mamy na razie w zamiarze wywieszac, a wiedze swa poglebiac. Takze pragniemy byc gotowymi na identyfikacje i naprawe w wypadku ewentualnej usterki w czarnej dupie.

Na madre i konstruktywne rady czekamy a o postepach lub ich braku poinformujemy.

Kazmir 11.03.2011 21:59

Cytat:

Napisał kolasek77 (Post 164829)
Styki sa idealne wszelkie polaczenia sprawdzone i zakonserwowane

Wszystkie to jakie? - wymień w punktach.

RAFWRO 11.03.2011 21:59

Hej,
A jakie masz napięcie ładowania przy 1000 obr/min?
Sprawdź dokręcenie klem. Jeśli napięcie przy 1000 obr/min się stabilizuje to ok.
jak coś to dzwoń do mnie telefon wysłałem na pryw

Boski-Kolasek 11.03.2011 22:03

Klemy sprawdzilem na poczatku i sa ladnie na smarze odpowiednim zalozone, prady beda sprawdzane jutro.

RAFWRO 11.03.2011 22:15

myślę na szybko - wiem że aku jest nowy, ale jeśli jakimś cudem jest uszkodzony (wada fabryczna, zwarcie na celi) to regler będzie szalał bo nie dostaje napięcia wzorcowego od aku. - sprawdź jutro napięcie ładowania, jeśli będzie coś nie tak, podłącz inne aku i zobacz ponownie.

PiotrTMC 12.03.2011 21:06

Miałem coś podobnego w swoim moto ale wtedy to nie była afri, ale to nie ważne w każdym moto działa to podobnie.. U mnie regler padł niestety. wymieniłem regler +aku problem znikł. Moja rada taka,najważniejsze sprawdzić połączenie regulatora z prądnicą i oczywiście z aku, musi być bardzo dobre w przeciwnym razie regulatorki będą lecieć. Oczywiście trzeba pomierzyć prąd ładowania bez obciążenia ok 14,8V.Jeśli napięcie skacze dość chaotycznie nawet do 20V i spada do 11V, to raczej regler jest uszkodzony, u mnie tak było, a grzał się że nie można było go dotknąć. Ponadto warto sobie zrobić chłodzenie reglera ze zwykłego wentylatorka od procesora z kompa - naprawdę pomaga, a jeszcze jedno, trzeba przejrzeć instalację czy gdzieś jakiś kabelek się po prostu nie przetarł i nie robi jakiegoś zwarcia. Po wymianie reglera prąd wahał się w przedziale 13.8-14.8Vi było ok. To tyle z moich doświadczeń z prądami w moto.......:D

Cytat:

Napisał hero (Post 164900)
A ja sie zastanawiam bo nie ukrywam ze palce swoje w ta sztuke wkladalem. CZY COS MOZE PSUC REGLER? chodzi o jakies nieprofesjonalnie mowiac "zle prondy" chocby z samej pradnicy. A jesli tak to jak to pomierzyc bo coraz mniej pomyslow mam jak to zrobic. Bialej flagi nie mamy na razie w zamiarze wywieszac, a wiedze swa poglebiac. Takze pragniemy byc gotowymi na identyfikacje i naprawe w wypadku ewentualnej usterki w czarnej dupie.

Na madre i konstruktywne rady czekamy a o postepach lub ich braku poinformujemy.

Prąd ładowania możesz pomierzyć po prostu na słupkach akumulatora zwykłym miernikiem elektrycznym, oczywiście po odpaleniu moto...:)

Kazmir 12.03.2011 21:29

Cytat:

Napisał PiotrTMC (Post 165047)
Prąd ładowania możesz pomierzyć po prostu na słupkach akumulatora zwykłym miernikiem elektrycznym, oczywiście po odpaleniu moto...:)

Oczywiście - napięcie na biegunach...........;)

PiotrTMC 12.03.2011 22:14

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 165049)
Oczywiście - napięcie na biegunach...........;)


Staram się najprościej jak potrafię :D

hero 12.03.2011 22:22

prady pomierzone.
Na ok 1100 obrotow 12,4-12,6V. Przy czym akumulator byl prawie padniety o dziwo bo go znow nie doladowalo podczas ostatniej jazdy. Wymienilismy zarowki do swiatel przednich, bo mijania byly obydwa padniete. Po przejechaniu 20 km znowu spalone. Regulator ma 6 miesiecy i polutowane kable bez wtyczek. Teraz w zamiarze podmiana przekaznika glownego , akumulatora z mojego bo wiem że w pelni sprawny , do tego regulator tez podmienie i bedziemy eliminowac po kolei. Do tego zaglembilem sie w watek dotyczacy regulatora i w zamiarze mam nim zaczne "wielka podmiane" pomierzyc na kablach z reglera . Polaczenia pomiedzy alternatorem i przekaznikiem itd mimo ze juz sprawdzane musze naprawde dokladnie oblukac, moze jakies zle zacisniete koncowki albo przebicia miedzy izolacjami. Potem to niewiem.
Zdam relacje zgodnie z obietnica.
A MOTOR JAK TA LALA NOWKA PRAWIE NIE SMIGANA.

Lepi 13.03.2011 07:32

Nieprawda, bieguny są najdolniejszą częścią konia:)

Jeśli pali żarówki to na pewno regulator. Sprawdź napięcie przy użytecznych obrotach (jakieś 5000rpm).

bliźniak 13.03.2011 08:25

Kolasek masz tam jakiś alarm w tej Afri? Może to on robi zwarcia/przepięcia...

Gradient 13.03.2011 09:03

Cytat:

Napisał blizniak79 (Post 165107)
Kolasek masz tam jakiś alarm w tej Afri? Może to on robi zwarcia/przepięcia...

Miałem u siebie podłączone światła awaryjne i gniazdo zapalniczki przez jakiegoś niemca. Wszystko to dziwnie było podłączone. Warunki zewnętrzne zrobiły swoje.Zaczęło się od tego,że nie mogłem kluczykiem wyłączyć zapalonego motocykla.Wszystkie lampki i trip gasł a moto sobie spokojnie pracowało.Zdarzało się to nieregularnie.Któregoś dnia podczas jazdy trip wysiadł i lampki z pulpitu też.Wypiąłem to dziadostwo i od tamtej pory nie mam żadnych problemów.

next22 13.03.2011 09:10

Ja to bym podpioł woltomierz ?(taki za 10 pln ) i polatał troche obserwując napięcie może to regler dogorywa :(?

płock1964 13.03.2011 11:19

Ja bym jeszcze pomierzył napięcia międzyfazowe na alternatorze ( te trzy przewody z alternatora do regulatora) - każdy z każdym - szczytowo ma być pod 80 v i ważniejsze - wszystkie trzy jednakowe.
Pozdrawiam i życzę zwycięstwa nad oporną materią.

Boski-Kolasek 13.03.2011 13:34

alarma
 
Cytat:

Napisał blizniak79 (Post 165107)
Kolasek masz tam jakiś alarm w tej Afri? Może to on robi zwarcia/przepięcia...

Hey
Alarmu nie ma, jest: gniazdo zapalniczki, olejarka, pompa Faceta wszystko zamontowane przez doctora Hero, ktory stara sie postawic diagnoze.
Woltomierz tez planujemy zalozyc.
Dzis druga bateria.

Dziekujemy za podpowiedzi.

podos 13.03.2011 15:09

Wez tez inny miernik i potwierdz pomiary. Ale 12,8 to jest nieprawidlowe ładowanie na pracujacym silniku.

1. odetnij regler.
2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V
3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć)
4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15.
5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy.

chyba tyle.

Boski-Kolasek 13.03.2011 19:35

[QUOTE=podos;165146]Wez tez inny miernik i potwierdz pomiary. Ale 12,8 to jest nieprawidlowe ładowanie na pracujacym silniku.

1. odetnij regler.
2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V
3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć)
4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15.
5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy.

Hey.

Przy ptk 5 jesli bedzie to uzwojenie to znaczy ze trzeba bedzie ja przewijac pradnice znaczy sie?

dzieki serdeczne

podos 14.03.2011 10:28

Cytat:

Napisał kolasek77 (Post 165188)
Hey.

Przy ptk 5 jesli bedzie to uzwojenie to znaczy ze trzeba bedzie ja przewijac pradnice znaczy sie?

Owszem

Boski-Kolasek 09.04.2011 22:23

Wzgledem zakonczenia dodam do watku iz wszelkei pomiary zostaly wykonane z wykorzystaniem wskazowek Kolegow szanownych i 4 roznych miernikow i.... wyszlo na regler, ktory zostal wymieniony( Rafwro serwis 1 klasa, dziekuje), moto odpalone dzisiaj, jutro pomiary i nowe zarowki ale prognozy sa dobre!!!!!!!

Dziekuje za wskazowki wszystkim zaangazowanym.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.