![]() |
TKC czy T63??
chciałbym zakupic komplet oponek bardziej terenowych, czy ktoś z Was ma może doświadczenie z powyższymi? jak sprawują się w terenie i na drodze? itp, itd...
|
T63 bardziej terenowy tył. Przód mniej. E09 Mitasa to własnie kopia T63
tylko za mniejszą kasę. W tej chwili w Yamaha TT 600 mam TT 63. Po 3 tys zdecydowanie mniejsze zużycie jak TKC 80 |
T63 nie ma rozmiaru na tył do 07 ja jeżdzę na TKC 80. Na prawdę ostra oponka :)
|
Mam T63 od dwóch dni na tyle (przód został TKC, tył TKC po 7500km ma 3mm bieżnika do znacznika i już w terenie nie robi za dobrze). Jak na razie jeździłem samym asfaltem i wrażenia mam takie, że... buja. Buja bardziej niż na TKC. Nie przekraczałem 110km/h wiec nie wiem jak to się sprawuje przy szybszej jeździe, ale bieżnik wygląda kozacko i agresywnie, co powinno zagwarantować dobrą zabawę na piątkowym poligonie ;).
A o samych TKC już było mówione. Są GENIALNE (przycieram buty w zakrętach), ale dość szybko się kończą (choć przy mojej jeździe tył dojeźdzo do 10kkm, a przód powinien wytrzymać teoretycznie z 20kkm do znacznika, no ale wiadomo, trochę się ząbkuje i pewnie nie dożyje :D). |
Cytat:
Tkc80 jest ostrą oponką na asfalt , kamienie. Dobra na szutry. Nie nadaje się na miękkie podłoże jak chcesz poszaleć ,ale przejechać sie da Co dobre w terenie to nie jest na asfalcie. Tkc najbardziej uniwersalna Teraz kupuję Pirelli Mt21 http://cgi.ebay.de/Motorrad-Reifen-1...2em118Q2el1247 Jak przejadę pare tysiączków zdam relację. Na zlocie w Kletnie było Ktm 950 obute w te gumy i włściciel bardzo sobie chwalił |
ja jeździłem na co prawda mniejszym moto, ale na zupełnych kostkach po asfalcie, wtedy to dopiero buja, a przy awaryjnym hamowaniu niezapomniane wrażenia:)
hmmm, pewnie tkc, z racji ich zachowania na asfalcie.... czasami na czołgowiska trzeba dojechać:D |
Cytat:
Uważam je za najlepsze gumy tego typu na jakich jeździłem. W terenie są niezłe, ale największe zaskoczenie to ich świetne prowadzenie na asfalcie po zakrętach. Jak polatasz napisz swoją opinie o nich.... |
Cytat:
Co do montowania opon 130 w miejsce 140 to nie jestem do końca zwolennikiem takich rozwiązań. Wpływa to na zachowanie motocykla na czarnym, szczeólnie w zakrętach. Czasami zmiana jest nieznaczna, a czasami może być dość znaczna :vis: Oczywiście jak ktoś ma doświadczenia i nie zauważył różnicy, to czemu nie |
No to dziś zrobiłem trochę po mieście na tylnej oponie T63. Co zauważyłem:
-trochę buja, ponad 120km/h nie jechałem, ale odczuwalnie buja bardziej niż na TKC (obładowana AT 160 po asfalcie i szła po prostej spokojnie) -nie dam rady chyba jej zamknąć, bo brzeg opony ma kostki bardzo rzadko i czuć jak tyłek odjeżdża. A jak się doda gazu na wyjściu z zakrętu to sie robi fajnie :). -buczy jak cholera :D. -w związku z tym, że nie zamkniesz opony, sądzę, ze buta przytrzeć się bez gleby nie da (a na TKC się da :D) ;). -a jak robi w terenie? Nie wiem, ale doczekać się nie mogę :D. |
Carwa .Jak TKC można jechać na błocie i ostrych podjazdach i to jeszcze na
krowie takiej jak XRV. T 63 to też żadna rewelacja w terenie ale lepsza od TkC. O tyle lepsza o ile gorsza na asfalcie. |
nie ma idealnej opony na wszystko niestety, chyba ze w Erze ;)
|
Do AT rewelacyjnej opony w teren nie ma bo i tak masa bardzo ogranicza możliwości. Ale Miałem TKC i nie narzekałem. Był suchutki piaseczek, było błoto i dawała radę. No i ta pewność w pokonywaniu łuków z dużymi prędkościami. Już widzę, że będzie mi tego chyba na T63 brakowało...
|
Witam!dodam tylko iż jest jeszcze jeden gracz!mtezeler karoo T i karoo2 na przód!;)cena ok 500zl za komplet,po prostu rewelacja!stosunek ceny do jakosci!!!zjechałem juz dwa mitasy,T-63 przód i Anakee,zakładam teraz karoo komplecik,koles juz na nich hasa,jest zachwycony.Po niedzieli zamieszcze fotki i opinie!pozdrawiam...
|
No bo TKC to zwykla szosowa guma tylko nacieta na gosć gesto kostke. 130/80 jest duuuzo tansza, sprawdzilimy taki zestaw w 6 motocyklach w Indiach, pelne obciazenie. Wybaczcie ale nie bede pisal o bujaniu 470kg sprzętem. Niczego nie zauwazam. 10 tys km to chyba maksymalny max ;) co mozna zrobic jazdy mieszanej (pusty i obciazony)
T63 to juz inna bajka - nacieta jak mitas, mocno agresywana i bardzo dobrze sobie radzi w terenie. Ladnie sie oczyszcza (tam gdzie tkc zapcha sie na rowno) Na suchym nie bedzie wielkiej roznicy wyczuwalnej. Zreszta Anekee na suchym tez dobrze jedzie. Przebieg tyły to tez max 10 tys. Bardzo halasuje ale i jakosć gumy Michelin jest na bardzo wysokim poziomie, zimno (6-7 stopni) deszcz, pasażer a i tak daje poczucie bezpieczenstwa, ladnie sie ta guma trzyma. No i na koniec. Odpadły mi 3 kostki ... Ale raczej to moja wina - 140 na autostradzie, w upał (pow 30 stopni, asfalt nie che wiedziec ile) i tylko 1,5 atm w oponie. Nie powinienem miec pretensji ale niesmak pozostał. |
Cytat:
Kostki mi odpadły pomimo trzymania ciśnienia 2 lub minimalnie większego, pozostałe kostki w większości były już ponadrywane. Nie były nigdy dociążone, jeżdżę sam i nie wożę całęgo majdanu ze sobą. Zrobiłem nimi może ze 3kkm. Nigdy więcej dobrowolnie ich nie kupię. Jeżeli już mam mieć opony tylko na off to założe tańsze Mitasy. BTW. Pierwsze oznaki naderwania pokazały się po trasie szutrowej. Mam takiej po drodze do roboty 500m, prostej, to troszkie odkręciłem (ale bez przesady max 100km/h) i sie ponadrywały. |
Ja mam na tyle T63 i ją mocno testuję, łącznie z poślizgami na wyjściu z zakrętu na suchym asfalcie jak i na szutrach dokręcając 3kę do odcięcia. Na razie żyje, choć ma jedynie 200km. Lekko dziwka mieć nie będzie :D.
|
buja huczy sliska na trawie mokrej ale tu wszytko sliskie :)
jest ostrzejsza od tkc pozwala na szutrach na szybsza jazdę a przebieg jaki wytrzyma dla mnie ciekawe przebije żywotnością tkc ? choć 5k km to ni jest żaden wynik a stan tkc po takim przebiegu widział ramires zobaczymy jak michał sie bedzie w tym temacie sprawował |
Cytat:
W tamtym roku miałem na wyprawie miałem TKC. Kilka kostek naderwanych W tym roku T 63 .Jedna naderwana i pękniecie. Nie jest to przcięcie bo szpara bardzo nieregularna. Koledzy mają mitasy E09. Śmieją się ze mnie że wydaję kasę na dwa razy droższe gumy które są do dupy a u nich nic. Robię dobrą minę do złej gry ( czy odwrotnie..?) Teraz zakładam Mt21 Pirelli -koledzy mitasy. Jaki bedzie wynik okaże się za rok... |
ja nie miałem ani jednej kostki naderwanej na tkc ale nie wytrzymały 5000 km
eo9 a t63 to różnica tak koło 50 zł na gumie a wiec nie wiele może jedna 1/5 ceny, a tych pirelli to tez jestem ciekaw, ale co człowiek to inna opinia jak sam wy testuje to będę miał jakiś obraz |
Cytat:
Gumy kupuję w Czechach z dobrym rabatem u znajomego znajomego. Kupujemy na kilka motocykli. W Czechach bo mam tylko 5km |
Cytat:
|
za 152 zł to ja tam widzę c02 a to nie oponka na asfalt zwyczjnie szkoda nią po asfalcie jeździć zabija ja dojazdówki po asfalcie :)
|
5kkm? W taki razie proszę szanowne grono o wyciąganie średniej z przebiegu mojego i Pałeła :D. Moja spokojnie do 10kkm dojedzie. Po 7500km zdjęta leży w szafce - czeka na jakiś wypad asfaltowy. Na codzień i w teren mam teraz T63.
|
Pałeł- ich oferta jest mocno zmienna- jednakże wiem co kupowałem. Kupiłem też 2 sztuki c17 21 cali za 129 zł sztuka. Swoją drogą c02 kiedyś użytkowałem w dr 650 po asfaltach i wcale tak bardzo szybko jej nie ubywało. Pewnie te 5 tys też by wytrzymała do zcięcia na 0....
|
Cytat:
Te gumy mają tam całowicie odmienne recenzje. Negatywne. Natomiast TKC -pozytywne |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.