Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Pali na 1 gar (wolne obroty) (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7687)

Zet Johny 23.10.2010 23:19

Pali na 1 gar (wolne obroty)
 
Panowie mam zagadkę (jeszcze jej nie rozwiązałem).
Moja AT na wolnych obrotach pali na jeden gar. Później tj. gdzieś koło 1500 - 1700 zaczyna drugi się odzywać.
Dodam że jest świeżo po synchronizacji.
Kolesie od synchro poradzili mi z powodu przelotowego tłumika (strzały dosyć częste) żebym podregulował powietrze w gaźnikach gdyż mam niby seryjne ustawienia i mieszanka zbyt bogata.
Co Wy na to?

wieczny 23.10.2010 23:46

Wygląda na brak mieszanki na wolnych obrotach. Lewe powietrze? Źle pozakładane gaźniki na krućce prowadzące do głowicy?

Samo synchro czy było też czyszczenie?

bouli 24.10.2010 00:18

Moja paliła na początku ssania na jeden i później aż dopiero gdy się rozgrzała to palila na dwa. Wymeniłem swiece i synchrnizacja gaźników z czyszczniem oraz filtr powietrza. Teraz pali dobrze na dwa gary lecz w drodze do Bialej też czasami strzelala i pogodziłem się z tym ten typ ta ma . Nic wiecej nie krece i nie wymieniam chyba że stanie w drodze do Samarquandy.:):Thumbs_Up::at:

nicek27 24.10.2010 00:26

Z tego co kojarzę, dobrze ustawiony silnik nie ma prawa strzelać po odpuszczeniu gazu..:)
Na moje oko składy posrane. Zobacz po kolorach świec.

wieczny 24.10.2010 00:40

Ha. Wiem. Luźna lub wykręcona jedna śrubka w kanale dolotowym, ta zaślepiająca otwór do podłączania wakuometrów.

Miałem to dwa lata temu. Znajomy mi robił synchro. To ostatni raz był jak oddałem motocykl do serwisu.

nicek27 24.10.2010 00:51

Cytat:

Napisał wieczny (Post 139103)
Ha. Wiem. Luźna lub wykręcona jedna śrubka w kanale dolotowym, ta zaślepiająca otwór do podłączania wakuometrów.

Miałem to dwa lata temu. Znajomy mi robił synchro. To ostatni raz był jak oddałem motocykl do serwisu.


Jeśli już to obstawiam luźną. Na wykręconej raczej by wcale nie gadał..

wieczny 24.10.2010 01:00

Mi się wykręciła za Piotrkowem Trybunalskim, w Budapeszcie strzelanie mi się zaczęło nawet podobać a brak śrubki zauważyłem chwilę przed rzuceniem się do ściągania gaźników już w domu.

Drugi garek się odzywał jakoś powyżej 2000rpm i potem silnik ciągnął aż do prędkości maksymalnej. No ale spalanie jej spadło bez tej śrubki. 5,5/100 mi paliła ;).

rambo 24.10.2010 01:50

Może być jeszcze zapchana dysza od wolnych obrotów. A i wątek o składzie mieszanki też był ;)

Wegrzyn 24.10.2010 08:58

To jeszcze radzę sprawdzić linki od ssania, czy czasem nie są zapieczone. Na zamknięciu sezonu Mrówa tak miał. Chłopaki rozebrali cały gaźnik, a wystarczyło linki WD popsikać ;)

jaro 24.10.2010 12:08

A ja radzę zmienić mechanika to z pewnością rozwiąże problem.
Raz dałem trampka do czyszczenia i synchronizacji i tak popier...że nawet wolnych nie trzymał mechanik (pseudo )poradził mi żeby kupić kominki ,a najlepiej inny gaźnik bo twierdził ze tego nie da się ustawić!
Wizyta u innego mechanika załatwiła problem .Ponoć nawet dysze były zamienione.:Sarcastic:

Zet Johny 24.10.2010 13:59

Silnik czy to na ssaniu czy bez ssania pracuje na niskich obrotach na pierwszym cylindrze.
Muszę przyznać że czyszczenia gaźników nie było.
Linki ssania pracują prawidłowo gdyż zostały przesmarowane.
Dzięki za rady, jak dojdę co jest to oczywiście napiszę w tym wątku.
Pierwsze to zmiana mechaników.
Później czyszczenie gaźników.

Takie pytanie jeszcze: Czy jak mam przelotowy tłumik to ma prawo strzelić przy zejściu z obrotów?

rambo 24.10.2010 14:15

Jeśli na ssaniu też chodzi na 1 gar to nie bedzie to dysza od wolnych obrotów. Jeśli ustawiony jest źle skład mieszanki to bedzie walić w rure przy zejsciu z obrotów. Odkręć oba śruby składu paliwa na np 4 obroty i sprawdź czy wali dalej

wieczny 24.10.2010 14:31

Zanim rozkręcisz wszystko w drobny mak wykręć po jednej świecy i zobacz czy się kolorami różnią.

Przy jakich obrotach zaczyna walić w wydech? Zwalniasz z 8000rpm. Strzela od 8000, 5000, 2500?

Zet Johny 24.10.2010 14:39

Wali w tłumik przy 2- 3 tys.

wieczny 24.10.2010 14:47

Jeśli nie jest to ta wykręcona śrubka o której pisałem to być może jest to źle ustawiona dawka paliwa dla obrotów jałowych. Albo wymaga korekty (przed korektą warto sprawdzić na ile jest wykręcona) albo gaźnik zasilający ten cylinder jest po prostu brudny.

Tyle mogę via internet poradzić.

Kazmir 24.10.2010 19:40

Cytat:

Napisał nicek27 (Post 139104)
Jeśli już to obstawiam luźną. Na wykręconej raczej by wcale nie gadał..

Gada bez śrubki spoko tylko trochę obroty spadają - wiadomo dlaczego.

Może synchro gaźników zrobione na niedokładnych wakuometrach.

wieczny 02.11.2010 00:26

No i jak, wyjaśniło się?

Zet Johny 02.11.2010 07:57

Cytat:

Napisał wieczny (Post 141299)
No i jak, wyjaśniło się?

Jak na razie to sprawdziłem te śrubki w kolektorach ssących i z nimi OK.
Oczywiście napiszę jak będę miał już jasność.
Kolesie od synchronizacji namawiali mnie na przeróbkę śrub regulacyjnych powietrza.
Twierdzą że trzeba je naciąć pod płaski śrubokręt i podregulować (chodzi o te strzały w tłumik) - jestem sceptyczny do takich rozwiązań.
Co sądzicie o tym?

wieczny 02.11.2010 09:48

Jak to naciąć? One są nacięte... Chyba, że masz je zaplombowane w celu uniemożliwienia regulacji składu mieszanki. Takie coś się zdarza w motocyklach z rynku np. szwajcarskiego. Względy ekologiczne, skład spalin itd.

Było o tym na forum ale ciężko będzie znaleźć. Poszukam.
PS: tutaj :) http://africatwin.com.pl/showthread....ight=ga%BCniki

Czy tak jest i w Twoim przypadku?

szparag 02.11.2010 10:21

A moim zdaniem , Gaźniki na stół. Wyczyścić wszystko porządnie, zwłaszcza układ wolnych obrotów, sprawdzić stan oringów na śrubach regulacyjnych .Sprawdzić / ustawić poziom paliwa, sprawdzić / wymienić zaworki iglicowe. Sprawdzić króćce gaźnikowe, Jak stare wymienić, jak w miarę to wywalić ( tzn zdemontować ) takie tulejki zapobiegające zbyt mocnemu ściśnięciu obejm. Sprawdzić / wymienić filtr powietrza.Poskładać wszystko do kupy, porządnie wyregulować składy mieszanki, zrobić dobrze synchronizację i będzie ok. Cała reszta to raczej pół środki.

Zet Johny 04.11.2010 22:54

1 Załącznik(ów)
Dzisiaj się dobrałem do rozebrania częściowego AT żeby wyciągnąć gaźniory i wyczyścić wszystko tak jak trzeba i zauważyłem że moje śrubki nie wyglądają tak jak te zaznaczone na zdjęciu (zdjęcie zapożyczone z forum:bow:). Moje są gładkie i z boku są lekko zfazowane - coś jak litera D.
Co mi na to powiecie.
Załącznik 15970

szparag 04.11.2010 23:27

pokaż zdjęcie twoich . :)

rambo 04.11.2010 23:34

Są zabezpioczone przed dłubaniem, ale skład mieszanki seryjnie wymaga regulacji z wiekiem motocykla moim zdaniem. Da się je jakoś wydłubać?

szparag 04.11.2010 23:36

Nie koniecznie są zabezpieczone, mogą po prostu wymagać specjalnego klucza, niecz kolega zrobi zdjęcia to będzie sprawa jasna.

Simonello 04.11.2010 23:49

Coby pomóc, może posłużę się tutaj screenem z serwisówki do CB500 - czy śruba ma łeb taki jak tu?
http://img638.imageshack.us/img638/160/39518063.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli tak to przydałby się specjalny śrubokręt.

rambo 05.11.2010 01:01

Nacinałem już i takie ;) :p

szparag 05.11.2010 10:10

To są specjalne śrubki, na specjalistyczny kluczyk :), tak co by sobie nie każdy tam grzebał :).
Tak jak pisze Rambo, Najlepiej naciąć na płaski śrubokręt i po problemie.

Zet Johny 06.11.2010 21:26

2 Załącznik(ów)
Witam!
Wreszcie wytargałem gaźniki i zrobiłem zdjęcia tych śrubek co to do nich nie mam kluczyka:
Załącznik 16116
Załącznik 16117


http://www.sklep.motorista.pl/szukaj...3,XRV750P,6285,
nr 4 na liście gaźnik części - trochę drogo
Może ktoś miał coś takiego?
Czy po prostu naciąć główkę na śrubokręt płaski?

Simonello 06.11.2010 22:00

Cytat:

Napisał zetjohny (Post 142313)
Czy po prostu naciąć główkę na śrubokręt płaski?

Otóż to :Thumbs_Up:

Lepi 08.11.2010 10:08

Chyba szybciej będzie dorobić jeden kluczyk niż zrobić dwa nacięcia.

Zet Johny 08.11.2010 19:14

Cytat:

Napisał Lepi (Post 142604)
Chyba szybciej będzie dorobić jeden kluczyk niż zrobić dwa nacięcia.

Masz jakiś pomysł na taki kluczyk?
Podziel się:).

Lepi 08.11.2010 19:44

Zakładam, że do ruszenia śrubki nie trzeba dużego momentu. Można wziąć pręt o średnicy takiej jak śrubka i zeszlifować bok żeby przypominał śrubkę. Potem bierzemy rurkę o tej samej średnicy wewnętrznej i w imadle zacisnąć ją na pręcie dla nadania kształtu. Tak powstanie klucz rurkowy. Pewnie będzie niedokładny ale powinien wystarczyć. W sumie to rurka i młotek też może wystarczyć :)

Kazmir 08.11.2010 21:56

Lepi dobrze radzi. 10 min roboty:Thumbs_Up:

JJ77 19.11.2011 21:41

Witam.Mam problem z moją AT.Kupiłem ją niedawno.Wybrałem się na Dirt Bike Show(około 150km w jedną stronę).Po powrocie ze zwiedzania moto nie chciało odpalić,padł aku.Odpaliłem na popych i dojechałem bez problemu do domu.Następnego dnia poszedłem sprawdzić czy zagada.Odpalił bez problemu ale silnik pracuje tylko na jednym garnku.Sprawdziłem wtyczki od reglera i ładowanie.Wszystko ok.Nie sprawdziłem świec bo nie mam jeszcze klucza ale wkładałem inną świecę w fajki i na wszystkich jest iskra.Nie wiem co o tym myśleć:dizzy:
Jeżeli padła jedna świeca cylinder nie będzie pracował?

Kazmir 19.11.2011 23:52

Będzie pracować.
1.Jeśli pracowała tylko jedna, a padła to masz świece do wymiany dwie.
2.Może nie chce pracować, bo paliwa nie ma w tym gaźniku.
3.Moduł? jaka to AT RD - 0?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.