![]() |
Pali na 1 gar (wolne obroty)
Panowie mam zagadkę (jeszcze jej nie rozwiązałem).
Moja AT na wolnych obrotach pali na jeden gar. Później tj. gdzieś koło 1500 - 1700 zaczyna drugi się odzywać. Dodam że jest świeżo po synchronizacji. Kolesie od synchro poradzili mi z powodu przelotowego tłumika (strzały dosyć częste) żebym podregulował powietrze w gaźnikach gdyż mam niby seryjne ustawienia i mieszanka zbyt bogata. Co Wy na to? |
Wygląda na brak mieszanki na wolnych obrotach. Lewe powietrze? Źle pozakładane gaźniki na krućce prowadzące do głowicy?
Samo synchro czy było też czyszczenie? |
Moja paliła na początku ssania na jeden i później aż dopiero gdy się rozgrzała to palila na dwa. Wymeniłem swiece i synchrnizacja gaźników z czyszczniem oraz filtr powietrza. Teraz pali dobrze na dwa gary lecz w drodze do Bialej też czasami strzelala i pogodziłem się z tym ten typ ta ma . Nic wiecej nie krece i nie wymieniam chyba że stanie w drodze do Samarquandy.:):Thumbs_Up::at:
|
Z tego co kojarzę, dobrze ustawiony silnik nie ma prawa strzelać po odpuszczeniu gazu..:)
Na moje oko składy posrane. Zobacz po kolorach świec. |
Ha. Wiem. Luźna lub wykręcona jedna śrubka w kanale dolotowym, ta zaślepiająca otwór do podłączania wakuometrów.
Miałem to dwa lata temu. Znajomy mi robił synchro. To ostatni raz był jak oddałem motocykl do serwisu. |
Cytat:
Jeśli już to obstawiam luźną. Na wykręconej raczej by wcale nie gadał.. |
Mi się wykręciła za Piotrkowem Trybunalskim, w Budapeszcie strzelanie mi się zaczęło nawet podobać a brak śrubki zauważyłem chwilę przed rzuceniem się do ściągania gaźników już w domu.
Drugi garek się odzywał jakoś powyżej 2000rpm i potem silnik ciągnął aż do prędkości maksymalnej. No ale spalanie jej spadło bez tej śrubki. 5,5/100 mi paliła ;). |
Może być jeszcze zapchana dysza od wolnych obrotów. A i wątek o składzie mieszanki też był ;)
|
To jeszcze radzę sprawdzić linki od ssania, czy czasem nie są zapieczone. Na zamknięciu sezonu Mrówa tak miał. Chłopaki rozebrali cały gaźnik, a wystarczyło linki WD popsikać ;)
|
A ja radzę zmienić mechanika to z pewnością rozwiąże problem.
Raz dałem trampka do czyszczenia i synchronizacji i tak popier...że nawet wolnych nie trzymał mechanik (pseudo )poradził mi żeby kupić kominki ,a najlepiej inny gaźnik bo twierdził ze tego nie da się ustawić! Wizyta u innego mechanika załatwiła problem .Ponoć nawet dysze były zamienione.:Sarcastic: |
Silnik czy to na ssaniu czy bez ssania pracuje na niskich obrotach na pierwszym cylindrze.
Muszę przyznać że czyszczenia gaźników nie było. Linki ssania pracują prawidłowo gdyż zostały przesmarowane. Dzięki za rady, jak dojdę co jest to oczywiście napiszę w tym wątku. Pierwsze to zmiana mechaników. Później czyszczenie gaźników. Takie pytanie jeszcze: Czy jak mam przelotowy tłumik to ma prawo strzelić przy zejściu z obrotów? |
Jeśli na ssaniu też chodzi na 1 gar to nie bedzie to dysza od wolnych obrotów. Jeśli ustawiony jest źle skład mieszanki to bedzie walić w rure przy zejsciu z obrotów. Odkręć oba śruby składu paliwa na np 4 obroty i sprawdź czy wali dalej
|
Zanim rozkręcisz wszystko w drobny mak wykręć po jednej świecy i zobacz czy się kolorami różnią.
Przy jakich obrotach zaczyna walić w wydech? Zwalniasz z 8000rpm. Strzela od 8000, 5000, 2500? |
Wali w tłumik przy 2- 3 tys.
|
Jeśli nie jest to ta wykręcona śrubka o której pisałem to być może jest to źle ustawiona dawka paliwa dla obrotów jałowych. Albo wymaga korekty (przed korektą warto sprawdzić na ile jest wykręcona) albo gaźnik zasilający ten cylinder jest po prostu brudny.
Tyle mogę via internet poradzić. |
Cytat:
Może synchro gaźników zrobione na niedokładnych wakuometrach. |
No i jak, wyjaśniło się?
|
Cytat:
Oczywiście napiszę jak będę miał już jasność. Kolesie od synchronizacji namawiali mnie na przeróbkę śrub regulacyjnych powietrza. Twierdzą że trzeba je naciąć pod płaski śrubokręt i podregulować (chodzi o te strzały w tłumik) - jestem sceptyczny do takich rozwiązań. Co sądzicie o tym? |
Jak to naciąć? One są nacięte... Chyba, że masz je zaplombowane w celu uniemożliwienia regulacji składu mieszanki. Takie coś się zdarza w motocyklach z rynku np. szwajcarskiego. Względy ekologiczne, skład spalin itd.
Było o tym na forum ale ciężko będzie znaleźć. Poszukam. PS: tutaj :) http://africatwin.com.pl/showthread....ight=ga%BCniki Czy tak jest i w Twoim przypadku? |
A moim zdaniem , Gaźniki na stół. Wyczyścić wszystko porządnie, zwłaszcza układ wolnych obrotów, sprawdzić stan oringów na śrubach regulacyjnych .Sprawdzić / ustawić poziom paliwa, sprawdzić / wymienić zaworki iglicowe. Sprawdzić króćce gaźnikowe, Jak stare wymienić, jak w miarę to wywalić ( tzn zdemontować ) takie tulejki zapobiegające zbyt mocnemu ściśnięciu obejm. Sprawdzić / wymienić filtr powietrza.Poskładać wszystko do kupy, porządnie wyregulować składy mieszanki, zrobić dobrze synchronizację i będzie ok. Cała reszta to raczej pół środki.
|
1 Załącznik(ów)
Dzisiaj się dobrałem do rozebrania częściowego AT żeby wyciągnąć gaźniory i wyczyścić wszystko tak jak trzeba i zauważyłem że moje śrubki nie wyglądają tak jak te zaznaczone na zdjęciu (zdjęcie zapożyczone z forum:bow:). Moje są gładkie i z boku są lekko zfazowane - coś jak litera D.
Co mi na to powiecie. Załącznik 15970 |
pokaż zdjęcie twoich . :)
|
Są zabezpioczone przed dłubaniem, ale skład mieszanki seryjnie wymaga regulacji z wiekiem motocykla moim zdaniem. Da się je jakoś wydłubać?
|
Nie koniecznie są zabezpieczone, mogą po prostu wymagać specjalnego klucza, niecz kolega zrobi zdjęcia to będzie sprawa jasna.
|
Coby pomóc, może posłużę się tutaj screenem z serwisówki do CB500 - czy śruba ma łeb taki jak tu?
http://img638.imageshack.us/img638/160/39518063.th.jpg Uploaded with ImageShack.us Jeśli tak to przydałby się specjalny śrubokręt. |
Nacinałem już i takie ;) :p
|
To są specjalne śrubki, na specjalistyczny kluczyk :), tak co by sobie nie każdy tam grzebał :).
Tak jak pisze Rambo, Najlepiej naciąć na płaski śrubokręt i po problemie. |
2 Załącznik(ów)
Witam!
Wreszcie wytargałem gaźniki i zrobiłem zdjęcia tych śrubek co to do nich nie mam kluczyka: Załącznik 16116 Załącznik 16117 http://www.sklep.motorista.pl/szukaj...3,XRV750P,6285, nr 4 na liście gaźnik części - trochę drogo Może ktoś miał coś takiego? Czy po prostu naciąć główkę na śrubokręt płaski? |
Cytat:
|
Chyba szybciej będzie dorobić jeden kluczyk niż zrobić dwa nacięcia.
|
Cytat:
Podziel się:). |
Zakładam, że do ruszenia śrubki nie trzeba dużego momentu. Można wziąć pręt o średnicy takiej jak śrubka i zeszlifować bok żeby przypominał śrubkę. Potem bierzemy rurkę o tej samej średnicy wewnętrznej i w imadle zacisnąć ją na pręcie dla nadania kształtu. Tak powstanie klucz rurkowy. Pewnie będzie niedokładny ale powinien wystarczyć. W sumie to rurka i młotek też może wystarczyć :)
|
Lepi dobrze radzi. 10 min roboty:Thumbs_Up:
|
Witam.Mam problem z moją AT.Kupiłem ją niedawno.Wybrałem się na Dirt Bike Show(około 150km w jedną stronę).Po powrocie ze zwiedzania moto nie chciało odpalić,padł aku.Odpaliłem na popych i dojechałem bez problemu do domu.Następnego dnia poszedłem sprawdzić czy zagada.Odpalił bez problemu ale silnik pracuje tylko na jednym garnku.Sprawdziłem wtyczki od reglera i ładowanie.Wszystko ok.Nie sprawdziłem świec bo nie mam jeszcze klucza ale wkładałem inną świecę w fajki i na wszystkich jest iskra.Nie wiem co o tym myśleć:dizzy:
Jeżeli padła jedna świeca cylinder nie będzie pracował? |
Będzie pracować.
1.Jeśli pracowała tylko jedna, a padła to masz świece do wymiany dwie. 2.Może nie chce pracować, bo paliwa nie ma w tym gaźniku. 3.Moduł? jaka to AT RD - 0? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.