Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Rezerwa w RD07 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7325)

Mat 03.09.2010 15:23

Rezerwa w RD07
 
Czy ktoś ma/używa akcesoryjną kontrolkę rezerwy African Queens ??
Może zamówienie zbiorcze :)

MOTOMYSZA 03.09.2010 18:38

1 Załącznik(ów)
Mam, używam, chwalę sobie , polecam:Thumbs_Up:.


Tak to wyglądało jak przysłali.
Załącznik 14591

Łatwizna w montażu ... i se tera jeżdżę i gwizdam i pod zbiornik sie nie nachylom :D


A jak dobrze poszukacie na Naszym Forum, to doczytacie ( bo ja już dokładnie nie pamiętam) co już kiedyś pisałem, a mianowicie:
można kupić to ustrojstwo troszku/znacznie taniej bez jednego z elementów.
Bo tak na prawdę to kranik jest uniwersalny, tylko dotoczona jest do niego tuleja redukująca pomiędzy gwintem zbiornika paliwa a tymże kranikiem. Każdy tokarz jest w stanie dorobić coś takiego z kawałka nierdzewki.
Ogólnie cały zestaw razem z przesyłką i podatkiem(19% sobie naliczają do ceny katalogowej) wyszedł mnie 102,16 Ojro

Mat 03.09.2010 18:44

Cytat:

Napisał MOTOMYSZA (Post 130486)
Mam, używam, chwalę sobie , polecam:Thumbs_Up:.
Łatwizna w montażu ... i se tera jeżdżę i gwizdam i pod zbiornik sie nie nachylom :D

A przy ilu litrach pozostałych w baniaku zapala się kontrolka??

MOTOMYSZA 03.09.2010 19:06

Dokładnie to Ci nie powiem.Jak się zapalała rezerwa to tankowałem i już. Ale na dłuższej trasce jadąc razem z Baloo123, jak razem zalewaliśmy pod korek i równo jechaliśmy, to w podobnym czasie się nam rezerwy odzywały. Z tym , że Baloo123 przekręcał kranik a u mnie zapalała się kontrolka rezerwy.

Więc wniosek, że czy to przy kraniku oryginalnym czy też akcesoryjnym Africanqeens, rezerwy jest +/- tyle samo.

Dzieju 03.09.2010 20:13

W razie potrzeby zawsze można zmodernizować i zwiększyć np o litra czy dwa jak komuś potrzeba.

krystek 03.09.2010 23:50

Motomysza wrzuć fotki gdzie masz tą kontrolkę rezerwy i jak to zamontowałeś?

MOTOMYSZA 04.09.2010 20:40

Kontrolkę zamontowałem sobie w to wolne jedno miejsce na pulpicie po lewej stronie od zegarów w tym czarnym pudełku gdzie jest już 5 innych kontrolek- świateł drogowych, kierunkowskazów, oleju,wystawienia bocznej stópki,i czegoś tam jeszcze.
To właśnie tam sobie ją zamontowałem, ale fotki na tę chwilę nie mam. Jutro będę jeździł to mogę pstryknąć i wkleić.
POZDRO

matjas 05.09.2010 22:06

hej
w RD04 to wogle miałem zakręcony na stałe prawy kran. jak juz wszystko się pozapalało w sensie obydwu kontrolek rezerwy i jak już zabrakło zupełnie wachy zawsze jeszcze miałem ze 2,5l w prawej kieszeni zbiornika.
głupio zrobili z tym gospodarowaniem paliwem w modelach po RD04. dyskusji nie ma.
matjas

MOTOMYSZA 09.09.2010 12:54

2 Załącznik(ów)
Zgodnie z obietnicą, fotka kokpitu w mojej Afri z dodatkową lampką kontroli rezerwy .

Tak to wygląda.

Załącznik 14837

Załącznik 14838

A sam montaż łatwizna. Robisz dziurkę wiertłem i wprowadzasz w to miejsce gotową kontrolkę . Wtedy kabelki już masz z tyłu tejże puszeczki -skrzyneczki, łączysz to w obieg kabelka na plusie i ... TO DZIAŁA !!!

deptul 14.09.2010 15:39

Jeśli jesteście zainteresowani to posiadamy AQ w swojej ofercie. Cena za BH010 to około 320zł. Przy zamówieniu kilku sztuk pewnie będzie można ponegocjować :)

Pozdrawiamy
4adv.pl

Mat 14.09.2010 15:58

Cytat:

Napisał deptul (Post 132421)
Jeśli jesteście zainteresowani to posiadamy AQ w swojej ofercie. Cena za BH010 to około 320zł. Przy zamówieniu kilku sztuk pewnie będzie można ponegocjować :)

Nooo proszę. A jak wygląda cena BH011 i czy faktycznie różni się tylko redukcją ??
Hę ??

deptul 14.09.2010 16:11

Cytat:

Napisał Mat (Post 132424)
Nooo proszę. A jak wygląda cena BH011 i czy faktycznie różni się tylko redukcją ??
Hę ??

BH011 to około 168zł. Według mojej najlepszej wiedzy właśnie o tą redukcję się rozchodzi. Przy BH010 jest i bez kombinacji zestaw pasuję do 7/7A.

hero 23.09.2010 12:41

Wynegocjuj jeszcze by ci przysłali z instrukcja po angielsku przynajmniej - bo na polska nie liczę. Niektórzy mogą nie wiedzieć jak zamontować i coś uszkodzą.
Co do samego wyrobu mam kilka zastrzeżeń.
Pierwsze - instrukcja o której wspomniałem wykonana została techniką "małego Kazia" przez co jest nieczytelna. Nie rozchodzi sie tu o moją znajomość języka Gebelsa ale o schemat połączeń elektrycznych. Montaż nie jest niczym trudnym , ale jak już coś sprzedają za niemałe pieniądze to wypada sie postarać.
Drugie- wykonanie okablowania tandetne. Wtyczki takie zwykle plastikowe a o ich szczelności można tylko pomarzyć. Spodziewam sie ze za około 2 lata jazdy w wilgoci to wszystko przestanie dzialać. Na przewody naciągnięta jest tylko jakaś tam gumowa koszulka co ma tylko zabezpieczyć przed przecieraniem , choć i tak w jej funkcje wątpię. Na odcinku przy samym kraniku wypadało dać kawałek koszulki termokurczliwej dla jej uszczelnienia. To samo zresztą należało wykonać przy samym zlączu o którym wspominałem wcześniej.
Trzecie- rurkę o średnicy 6mm należy obciąć, po zalozenu redukcji caly uklad jeszcze bardziej sie wydluza i nie daje rady zamocowac filtra paliwa w miejscu do tego fabrycznie wykonanym. Samego przewodu paliwowego nie da się za mocno nagiąć bo jest miękki i sie załamuje na luku.
ZA DUŻO KASY JAK ZA TAKIE WYKONANIE MIMO ZE KONCEPCJA CAŁKIEM NIEZŁA.
Ot tyle

Mat 23.09.2010 16:19

Cytat:

Napisał hero (Post 133937)
po zalozenu redukcji caly uklad jeszcze bardziej sie wydluza i nie daje rady zamocowac filtra paliwa w jego miejcu i musimy kombinowac

To jak długa jest ta redukcja?
Duża jest różnica średnic kranik/zbiornik?

hero 25.09.2010 13:12

Srednica oryginalnych wezykow 10mm a kranika 5,5mm. Redukcja ma dlugosc 50mm. Dlatego kawalek wezyka 10mm nalezy zalozyc na filtr a potem redukcja i dopiero wezyk do kranika.. Filtr tak jak napisalem mimo wysuniecia z gumowej obejmy max do lewej strony motocykla i tak nie udaje sie zalozyc na wystajace ze skrzyni pod siedzeniem kawalek plastiku. Opasek kabowych terza i kombinowac. Nie jest to trudne a tym bardziej niewykonalne ale tak jak pisalem za ta kase mogli obmyslec inaczej , np dajac gotowe gumowe kolanko z twardszego grubszego materialu- cos na wzor oryginalu z tego miejsca. Innym rozwiazaniem jest dobranie odpowiedniej wielkosci filtra paliwa z kruccami na 6mm , tyle ze ta sama sytuacja wystapi na wyjsciu filtra i bedziemy kopac w rurke od pompy. No chyba ze ktos ma Mikuni, to oba ma weze 6mm. i w tedy odpadaja i przejscowki od strony pompy i od strony kranika.



Przy okazji chcialem wspomniec o Mikuni

Sama pompa nie jest dzielem AQ , natomiast rurki do podcisnienia sa juz ich dzilem. Oczywista sa tandetne bo po niespelna 2 latach sie rozpadly na kawalki.

Co do samej pompy nie chce sie na razie wypowiadac, bo przejechala ze mna 54 tys. w 2,5 roku i wlasnie jestem w faze testow, gdyz wydaje mi sie ze zaczyna sie z nia dziac cos nie teges. Dzis zakladam oryginala w celach porownawczych. Potem zapodamy Faceta z Kolaskiem77, a wnoski przedstawimy na forum. Wyniki benda jak wysokooktanowa na podpis Podoska , albo jak mocz na ognisko.

A.Twin 26.09.2010 08:41

Cytat:

Napisał deptul (Post 132432)
BH010 to zestaw dedykowany do AT - raczej do samodzielnego montażu ale bez zbędnych kombinacji i naprężeń

Tzn, że BH010 jest krótszy (zajmuje mniej miejsca) niż BH011 z dorabianą redukcją ?

hero 26.09.2010 18:50

Cytat:

Napisał Dr A.Twin (Post 134425)
Tzn, że BH010 jest krótszy (zajmuje mniej miejsca) niż BH011 z dorabianą redukcją ?

o redukcji piszac mialem na mysli przejscówkę do wężyków paliwowych . A co do samej tulejki montażowej to po zamontowaniu kranik w porownaniu do oryginalu jest moze max w dół o ok 15 mm

Kolasek pstryknij foto calego ustrojstwa i zapodaj na Foruma bo lud sie domaga , a moje juz od dawna na moto

lama23 26.09.2010 20:25

2 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał lama23 (Post 134432)
Pytanie mam do tych, ktorzy juz to zamontowali: ile czasu wam sie nagrzewa ten termistor na zimnym motocyklu przy pustym zbiorniku? Jaki to ma czas reakcji (tak 3,14xoko - natychmiast, sekundy, minuty)?

To ja już sam odpowiem sobie, a może przyda się jeszcze komuś, komu trafi się też lekko niedopracowana sztuka. Nie wiem czy to wogóle termistor - chyba nie. Działa natychmiastowo - czarny pływak zwiera układ, ale zwiera tylko w jednym punkcie mosiężnego słupka. Powinien zatrzymać się w tej pozycji na opierającej się na rozpłaszczonym fragmencie podkładce. U mnie podkładka nie była założona na rozpłaszczeniu, tylko latała swobodnie na dolnej części. W efekcie pływak przelatywał na dól i nie zwierał układu. Po montażu na pustym zbiorniku (pływak w najniższym położeniu) kontrolka nie paliła się.
Po wciśnięciu podkładki na swoje miejsce - sygnalizacja działa. Po zmontowaniu wszystkiego na moto - raz działa, raz nie. Albo pływak przycina się i nie kontaktuje (zbiornik prawie pusty, moze mu brakuje "poślizgu"), albo podkładka znów spadła.
W związku z powyższym pytanie: czym skleić mosiądz do mosiądzu, co wytrzyma środowisko benzyny?

foto z podkładką w złym miejscu:

i w dobrym (nędzna jakość - na szybko telefonem pstryknąłem):

Lepi 26.09.2010 21:49

Cytat:

Napisał lama23 (Post 134489)
...
W związku z powyższym pytanie: czym skleić mosiądz do mosiądzu, co wytrzyma środowisko benzyny?

...

W tym przypadku to najłatwiej przetłoczyć (ścisnąć rurkę czy cokolwiek tam jest) tak żeby podkładka nie mogła się przesuwać. Jeśli nie to lutować. Kleić nie ma sensu.

lama23 26.09.2010 21:50

Cytat:

Napisał Dr A.Twin (Post 134500)
się skreślam z listy zakupowej.
Zostaje przy kasowaniu tripia przy max tankowaniu.

Mysle, ze po zdebugowaniu tematu - bedzie to uzyteczne, tylko chyba nie mozna podchodzic na zasadzie "kupilem super gotowca, wkrecam, nic mnie nie obchodzi" ;)

Cytat:

Napisał Lepi (Post 134509)
W tym przypadku to najłatwiej przetłoczyć (ścisnąć rurkę czy cokolwiek tam jest) tak żeby podkładka nie mogła się przesuwać. Jeśli nie to lutować. Kleić nie ma sensu.

No chyba tak. W sumie żałuję, ze od razu nie potraktowałem tej podkładki kombinerkami, ale jakoś tak się ucieszyłem, że problem się odkrył, a później pomyślałem, że kombinerki cuś mało aliganckie ;)

lama23 26.09.2010 22:07

Cytat:

Napisał dubel (Post 134516)
Myślę że lutowanie będzie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem :)
Pozdro

Tylko pytanie czym jest ten element zwierając i jak zareaguje na ciepełko lutownicy?

A przy okazji: wężyk paliwowy wymieniłem na 8mm, wywaliłem tę przejściówkę. Na filtr wchodzi bardzo opornie, ale wchodzi, na kranik dość luźno, ale cybant robi swoje - przemocą nie schodzi, paliwa nie puszcza, za to układa się ładnie :)

Cytat:

Napisał Dr A.Twin (Post 134517)
chodzi o prosta sprawę.
Nie komplikować życia.
A ta rezerwa to takie małe "mikuni"

No nic - ja już mam, zobaczymy jak dalej. Mam nadzieję, że tu kleksy wyjdą na początku i się ję zetrze, a później będzie już dobrze ;)

fabrizio13 20.10.2010 20:56

1 Załącznik(ów)
Sorry ze się wtrącam ale ja ostatnią zimę zakładałem do swojej RD07 dwie kontrolki paliwa jak na zdjęciu i wywaliłem kranika teraz mam dwa baki paliwa jeden ten normalny a drugi (8 l.) pod siedzenie ( razem 29 l.) nie było łatwo i wymagało poprawki ale na razie wszystko działa idealnie

wasilczuk 20.10.2010 21:59

Też kiedyś myślałem o dodatkowym zbiorniku w siódemce w miejscu puszki narzędziowej ale mi w zupełności wystarcza oryginalny baniak.
Twoja przeróbka wymagała ingerencji w org zbiornik. ja mam plan żeby popsuć tylko kranik. wstawić w niego implant Tico ala Wieczny. żadna to mecyja ale wkurza mnie czasem szukanie kranika podczas wyprzedzania albo w zakręcie.

fabrizio13 20.10.2010 22:08

Cytat:

Napisał wasilczuk (Post 138533)
Też kiedyś myślałem o dodatkowym zbiorniku w siódemce w miejscu puszki narzędziowej ale mi w zupełności wystarcza oryginalny baniak.
Twoja przeróbka wymagała ingerencji w org zbiornik. ja mam plan żeby popsuć tylko kranik. wstawić w niego implant Tico ala Wieczny. żadna to mecyja ale wkurza mnie czasem szukanie kranika podczas wyprzedzania albo w zakręcie.

Żadna gruba ingerencja tylko otwór o średnice śrubunka obok kranika i wtedy kranik włączony tylko na rezerwie mała żarówkę 1.2wat 1 nakrętka wewnątrz zbiornika i trochę silikonu czerwonego małe koszt a tyle radochy :D:D:D

Cytat:

Napisał Kuba (Post 138534)
takie czujniki są w rd04 i daewoo http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-pa...270124285.html
trzeba chyba zrobić dziurę w baku.

Wasil:
http://www.nomadstrail.net/site/inde...5&topic=144.15

na allegro za 15 lub 35 zł bez problemu są nawet podwójne :)

Kobra 17.04.2011 11:24

To ja się zapytam-w RD07 ile zostaje paliwa po przekręceniu na rezerwe? Ostatnio się zapędziłem i o paliwie zapomniałem, moto zgasło i trza było przejść na żebraka.Dobrze że teraz jest w naszym kraju tyle stacj, ale dobrze wiedzieć ile jeszcze mam E95:)

lord 17.04.2011 13:19

Jakieś 6 - 7 litrów.

Tomasa 18.04.2011 13:33

Cytat:

Napisał ADAMO_16 (Post 172496)
To ja się zapytam-w RD07 ile zostaje paliwa po przekręceniu na rezerwe?

W RD07A wg. manuala 5,1 litra.

Kobra 18.04.2011 19:36

3,5-7 litra. Średnia ok 5 litra i tej wersji bede sie trzymał ;)

Nowy011 10.05.2011 15:48

Hmmm mi zdechł i po przełączenie na rezerwę dojechałem jakieś 6kilosów na stację tankując 23 litry:dizzy:
To może mam tjuningowy dzbanek ? albo rezerwa na 2 litry ?

rambo 10.05.2011 16:23

U mnie jest tak. Po miescie zawszę się tam coś nachlapie i jak przełączam na rezerwe to jest najcześciej w baku ok 3,5 litra. Na trasie 5L. Spuściłem raz wache na stacje do butelki, 1L i wlałem do zupełnie pustego zbiornika 24 litra, tak na szybko. A potem wolniej jeszcze kolejne 1L z butelki. Często jak tankuje dojeżdżając na trasie na oparach po 24. Na mieście to tankuje po 50zl bo mi się nie chce tego paliwa wozić bez sensu

PS: Jak jeździłem w towarzystwie rd04 to wchodził litr wiecej czyli 26 litrów

fabrizio13 02.06.2011 21:41

2 Załącznik(ów)
Odświeżam temat potem jak dzisiaj dostałem maila z pytaniem jak robić czujnik rezerwy do RD07:).Niestety maila kasowałem przypadkowo:mur: wiec opisze tutaj całe proces:). Potrzebny jest czujnik paliwa jak na zdjęciu niżej,Mała kontrolka z żarówka 1,2 w na inne czujnik nie reaguję. Jak nie ma do kupienia gotowe trzeba kupić kontrolkę 1,2 w do włoskie auta od deski rozdzielczej.
Czujnika musimy umieścić w baku, jedyne miejscu jest obok kranika tam jest małe kawałek płaski blachę której możemy rozwiercić. Będziemy potrzebować klucz rurkowe 27 z przegubem (jak się nie mylę) Ja lekko ją zdeformowałem żeby nakrętka się lekko trzymała. Jak mamy otwór gotowe prosimy żonę albo kumpla o pomoc i z precyzja chirurgiczno-protetyczną i takie tam :D:D:D z górę zbiornika od stronę wlewu prowadzimy nakrętka z przydłużonym klucze rurkowym druga osoba celuje czujnika od dół. Osoba z górę tylko trzema nakrętka nic nie kreci czujnika dokręcamy od dół warto tez smarować gwint z czerwonym silikon temperaturowym dla szczelności :Thumbs_Up::D
Poniżej wklejam też schemat instalacji. Ja mam już drugi rok czujnika i nic nie cieknie na dodatek mam pod siedzenie dodatkowe zbiornik paliwa z czujnikiem i nic się nie dzieje w razie jakikolwiek pytań jestem do waszej dyspozycji Pozdro :D:D:D:D:D:D

Uwaga kontrolka nie zapala się od razu po wynurzenia czujnika z paliwa potrzebuje min 20/30 sec. :D:

Dzieju 02.06.2011 22:05

Cytat:

Napisał fabrizio13 (Post 181053)
warto tez smarować gwint z czerwonym silikon temperaturowym dla szczelności

Ten silikon jest średnio odporny na benzynę , dobrze że ci nie cieknie , ale pewniejsze są uszczelki z gumy benzyno odpornej.

Misza 02.06.2011 22:39

Czerwony silikon - zło. Jak już coś trzeba koniecznie zatkać jakimś lepidłem to polecam Loctite 5910. Wyrób silikonopodobny, wysokotemperaturowy, bardzo odporny na benzynę, oleje i smary. Zatkałem nim pokaźną dziurę w baku i trzyma.

Fabrizio, fajny patent!

PawelZDR 02.06.2011 22:45

Ja mam zrobione to samo tylko w zbiornik wspawałem Tig-em gwintowaną tuleję na tą wkrętkę z termistorami.

fabrizio13 03.06.2011 18:08

Panowie przypominam iż sam czujnik ma już własna uszczelkę oryginalną silikon dałem dla pewności :D:D
Najlepsze moment było celowanie czujnika od dołu :haha2::haha2: prawo prawo nie nie lewo i takie tam:haha2:

Mat 30.08.2011 08:22

Pytanie do użyszkodników kontrolki AQ
 
Ostatnio zauważyłem, że kontrolka świeci się delikatnie przez cały czas.
Też tak macie, czy coś padło?
Z góry dziękuję za odpowiedź :D

cyryl 28.01.2013 23:47

Panowie mam pytanie.
Jakiej średnicy jest ten gwint przy czujniku paliwa?
Czy wkręcenie śruby odpowiedniej średnicy z uszczelką odporną na paliwa załatwia sprawę szczelności?

http://images38.fotosik.pl/1926/6a082ac4ce21acedmed.jpg

sebol 26.08.2013 21:28

Odgrzeję temat.
Ostatnio dało mi się we znaki brak kontrolki rezerwy . Czy nabywał ktoś ostatnio ten zestaw http://s442721111.e-shop.info/shop/a...aid%3DBH010%26

Ewentualnie coś innego wytłumaczone w łopatologiczny sposób .

mdxmd 12.09.2013 13:23

mam całkiem tanie rozwiązanie

kupujemy taki kranik podciśnieniowy

http://www.racing-planet.pl/tuning-s...7552dcc26f1342

kranik jest podciśnieniowy więc zakręcać nie trzeba, do tego wystarczy wytoczyć odpowiednią redukcję w którą wciskami ten kranik odpowiednio go zabezpieczając i powinno działać,

sebol 13.09.2013 21:06

Zastosowałeś ten patent u siebie ??

mdxmd 16.09.2013 14:27

jeszcze nie, 2 tyg. temu kupiłem XRV i dopiero się wgryzam w temat,

pekos1988 13.01.2014 21:24

Panowie mam pytanie, po zdemontowani kranika w dr07 zostaje nam bak,a w baku jakies ustrojstwo chyba plastikowe czy po zdemontowaniu tego plastiku nic sie nie bedzie działo jezeli przykrece z powrotem kranik z uszczelka benzynoodporna? chce do baku włozyc termistorek ale on ma srednice 12mm a tamten plastik 11mm w srodku i nie moge go tam umiescic,ten plastik jakos specjalnie jest tam zamontowany i on ma słuzyc szczelnosci jak rozumiem?moze ktos cos podobnego robił? w sesie wyjmowanie tego plastiku?tulejki

wasilczuk 13.01.2014 22:41

To jest siateczka wstępnego oczyszczania paliwa.

pekos1988 14.01.2014 21:36

Dzieki, a czy to sie w ogóle wymienia? bo chyba nie jest napisane nigdzie o tym z tego co szukam.to jest do kuipienia gdzies do rd07?

wasilczuk 15.01.2014 10:18

Nikt tego nie wymienia. Co najwyżej przy czyszczeniu zamulonego zbiornika można to wydmuchać sprężarką.

pekos1988 15.01.2014 14:59

Wielkie Dzięki Powodzenia w Nowym Roku:):bow:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.