![]() |
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07
Niedawno kupiłem RD07kę (ma instalację na 2 światła przednie równocześnie, poza tym żadnej dodatkowej elektryki), przejechałem 10km, poszedłem na kawę, wracam i nie mogę odpalić. Sprawdziłem miernikiem, pół akumulatora. Podładowałem prostownikiem, odpalił bez problemu. Wracam do domu, po jakichś 9km prąd się skończył, moto zgasł w czasie jazdy. Dotoczyłem go do domu, podładowałem godzinkę, pali bez problemu. Sprawdziłem ładowanie - jest, utrzymuje się na jałowych obrotach i na 4-5krpm tak samo około 14V. Akumulator jest stary, ale wygląda na sprawny, Afryka po kilku dniach stania w garażu odpala spokojnie.
Mieliście coś takiego? Gdzie może być problem? |
Cytat:
Ja to mam - teraz Dandy walczy - najpewniej aku szlag trafił - dam znać co i jak. Z tym, że u mnie nawet po pchaniu nic nie dawało - jak powiedział Dandy zapewne w środku aku jest zwarcie. Inne propozycje: - alternator - uzwojenie zjarało się - regler - zwarcie w instalacji (niewielkie) Uprzedzam na elektryce znam się jak na transplantacji, więc tylko powtarzam za magikami. |
kup aku :)
|
chyba kupię bo co innego mi pozostało :)
|
Cytat:
|
Przerabiałem to w kulki motorach, tak jak piszą wyżej:umowa::Thumbs_Up:, nowe aku zakup
|
Trochę to dziwne. Skoro prostownikiem owy akumulator da się naładować i można z niego rozrusznikiem odpalić motocykl. To ładowanie podczas jazdy także powinno powodować dodawanie energii do niego a nie ubytek. A powiedz ładowanie masz także z włączonymi odbiornikami? Miałem tak w swojej Afri. Bez odbiorników ładowanie było. Ale wraz ze wzrostem poboru prądu, napięcie w układzie elektrycznym spadało. Wymiana regulatora rozwiązało problem.
Wczoraj, natomiast moja żona pożyczyła od mojego brata Suzuki Maroudera. I nie wiem czy to pod nią padł regler czy trochę wcześniej. W tym przypadku przyczyną był beznadziejnie podłączony akumulator. Przewód masowy był ledwie dokręcony, Czasami stykał, czasami nie. Efektem tego jest spieprzony regulator. I także bez włączonych odbiorników ładuje i daje ok 13,5 V. Ale wystarczy włączyć światła i spada w okolice 12 V. Więc niekoniecznie to zły akumulator jest problemem Twojej Africi. Może być regulator jak i jakaś przerwa, lub słaby styk w instalacji. |
wyjmij aku naładuj
zostaw na 24 godziny zmierz po tym upływie napięcie na klemach na 100% poszło w dól jak sporo kupujesz aku, bo pewnie jest zasiarczony albo ma zwarcie na celach a w te 24 godziny przeglądasz wszystkie złączki czyścisz i smarujesz jak zaniedbasz to do aku dokupisz regler jeszcze |
Podjedz do elektryka niech Ci pomierzy aku takim wielkim miernikiem co jednoczesnie mierzy pojemność (chyba) zwykym miernikie sie nie da. Przerabiałem w Arfi i Aucie - wiek aku. Niby sie ładuje niby prąd ma a pod obciązeniem nieżywy.
|
Sprawa u mnie się wyjaśniła. Dandiego ocena pierwotna - zwarcie w celach aku (raz zwierały, a raz nie). Nowy aku w drodze :D
|
Dzięki za odpowiedzi, dopiero w czwartek będę w domu, to będę mógł sprawdzić co i jak. Pozdrawiam i oby to był tylko aku :D
|
Mój miał 2 lata, ale był za duży - więc latał sobie lekko, po za tym pewnie nie doładowywał. Firma - jakieśtam JLT czy inne Tajwańskie pochodzenie. Motong padł po dojechaniu do celu - po pchaniu i odpaleniu Felini ustawił na 3 000 obr/min (aby nie gasła), co skutkowało nagrzaniem się prawie do 100% silnika (i przypaleniem spodni :/). Wentylatory nie chodziły prawidłowo (brak wystarczającego napięcia). Efekt - przejechałem się aby wystygła. Wystygła, ale padła całkiem (brak odpalenia z pychu). Jeden cylinder bardziej "łapał". Wniosek - jak aku stare, ale dobre - odpali i bez aku, jak stare (nowe) ale ma zwarcie - odpalanie nie ma sensu, wszak pchanie ryzykownym jest dla rozrządu.
To tak z laickiego punktu widzenia. |
Mam wiele watpliwosci czytając Twojego posta. Mały Quiz
1. Aku jest potrzebne do rozruchu (w tym pompy) i po odpaleniu - prąd z prądnicy zasila wszystko co trzeba i aku jest tylko magazynem prądu. NIe jest potrzebny do jazdy. Prawda czy Fałsz? 2. Po odpaleniu - prąd z prądnicy zasila wszystko co trzeba w tym wentylatory - a ich praca nie wymaga dodatkowego zasilania z aku. Prawda czy Fałsz? 3. Z akumulatorem ktory nie jest wstanie zakrecić rozrusznikiem zapalisz tylko na pych o ile gazniki sa napelnione benzyną gdzyż pompa bez prądu nie napompuje paliwa. Prawda czy Fałsz? 4. Odpalanie na pych w żadnym stopniu nie szkodzi rozrządowi motocykla Honda Africa Twin. Prawda czy Fałsz? 5. Przerywanie pracy silnika przy uszkodonym akumulatorze wynika z braku paliwa w gazniku a nie braku prądu. Prawda czy fałsz? |
Podos napisałem, że laikiem jestem. Nie zmienia to faktu, że pompa jest na prąd, a prąd jest w obiegu. Jak jest zwarcie - to na mój prosty łeb - jest zachwiane ładowanie (obieg prądu). Chociaż też myślałem, że z alternatora na przewody idzie napięcie "po za" aku. Aha - wiatraki mogły po porstu nie dać rady ogarnąć 3000 obr na postoju. Nie znam się - Kici miał miernik, po podłączeniu aku - cuda się działy (aku było cały czas podłączone). Pchanie nic nie dało. Po wsadzeniu starego, ale naładowanego aku - pali z rozrusznika. Prąd po jeździe pojawiał się - ale za mały do odpalenia. Co do rozrządu - szkoły są różne. Ponownie - zapewne nie mam racji, ale uważam, że przestawić się może każdy rozrząd (to moje prywatne zdanie, skrzywione samochodami, które bardziej opanowałem).
|
Na wszystkie pytania odpowiedż jest jedna. Prąd z akumulatora zasila wszystkie odbiorniki, a prądnica doładowuje go. AFrika zapali na pych jeśli aku ma choć z 10v, jak zapali prądnica podciągnie mu volty, ale nie będzie magazynował prądu. Afrikę mozna na pych bo ma łancuchy rozrządu (metalowe) a nie paski wieloklinowe które mogą przeskoczyć na kołach rozrządu.
pozdr. |
Cytat:
Aku w motocyklu pracuje w systemie buforowym i pełni rolę regulatora i stabilizatora napięcia w instalacji. Sam regulator napięcia w motocyklu potrzebuje zazwyczaj napięcia od strony akumulatora do prawidłowej pracy. Są takie regulatory które bez tego napięcia nie działają wcale lub działają nieprawidłowo i nie maja wydajności prądowej co by wyjaśniało nieprawidłowe zasilanie instalacji przy padniętym akumulatorze. Pad akumulatora może wynikać z kilku przyczyn : -> częstą przyczyną jest tzw "puszczenie celi" czyli pękniecie połączenia między celami połączonymi szeregowo Objawy -> Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki. Przy rozładowaniu -> Przy małych obciążeniach typu zapłon , żarówki małe spadki napięcia aku zachowuje się normalnie przy dużych obciążeniach rzędu 100W i więcej spore spadki napięcia , brak wydajności prądowej. -> zasiarczenie , następuje dość szybko po głębokim rozładowaniu akumulatora , akumulator po dłuższym postoju w pełnym rozładowaniu ulega zniszczeniu.Nowoczesne akumulatory są w pewnym stopniu odporniejsze niz te z przed 20 lat , ale producentom nie spieszno wprowadzać dalsze unowocześnienia. Objawy -> Przy pracy jałowej -> Brak odpowiedniego napięcia ( zazwyczaj poniżej 5V ) Przy ładowaniu -> Brak oznak przepływu prądu , akumulator ma dużą rezystancję wewnętrzna i nie pobiera prądu. Przy rozładowaniu -> Bardzo mała wydajność prądowa. -> Zużycie Objawy -> Przy pracy jałowej -> Napięcie jest prawidłowe Przy ładowaniu -> Napięcie szybko osiąga poziom prawidłowy , mały pobierany prąd z ładowarki. Przy rozładowaniu -> Radykalny spadek wydajności prądowej , ale jest ona większa w przypadku tzw. "puszczenia celi" Teraz postaram się odpowiedzieć na Quiz ad 1 - w wielkim uproszczeniu prawda ad 2 - w wielkim uproszczeniu prawda , ale wszystkie "szarpnięcia" prądowe są pobierane z akumulatora ponieważ przy jednoczesnym włączaniu kilku odbiorników można przekroczyć maksymalną wydajność prądowa regulatora. W takim właśnie przypadku uszkodzenie akumulatora takie jak " puszczenie celi " doprowadzi do zachwiania napięcia w instalacji ponieważ akumulator nie ma wydajności prądowej a regulator nie daje rady bo pracuje w trybie przeciążenia.Mogą wtedy wystąpić duże wahania napięcia , uszkodzenie regulatora , modułu CDI , spalenie żarówek itp. ad 3 - tu jest mała sprzeczność ponieważ to że aku nie da rady z rozrusznikiem to pchając motocykl pompa paliwa będzie działać o ile ktoś nie zakatował wcześniej aku do końca.Odpowiednio długo pchając pompa napompuje paliwo i moto odpali. ad 4 - jeżeli kierownik wie jak działa silnik i nie będzie palił z jedynki przy 50km/h na zaciąg to prawda. ad 5 - na to nie odpowiem bo mi się nie chce :beer: , patrz ad 2 " puszczenie celi " to nazwa własna , proszę nie sugerować się za bardzo moim opisem , nie pisać książek oraz nie kopiować :) |
Cytat:
Ale trzeciego nie rozumiem. Jak mozna przez elektryczną pompę "przepchać" benzynę bez prądu? |
Cytat:
|
Jeżeli gazniki są zalane to oczywiste , że zapali i będzie jeszcze chwile nawet bez pompy chodził, a jak się zaciągnie ssanie to nawet z małym poziomem w komorach pływakowych powinien ożyć.
|
Panie i Panowie - mieliście rację. Yuasa zdechła. Nowy Exide na razie chodzi bardzo dobrze :D
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.