Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Czy to padnięty przekaźnik rozrusznika? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=653)

wojtekm72 17.05.2008 21:59

Czy to padnięty przekaźnik rozrusznika?
 
dzisiaj po przejechaniu 150 km moja afri -99 rok , 55 tyś padła. A dokładnie to po właczeniu stacyjki i naciśnięciu startera słychać klekotanie pod lewą pokrywą .Proszę o pomoc .

R2D2 17.05.2008 22:31

jak klekocze to aku slaby , albo nie masz ladowania ( uszkodzony regler ) albo gdzies styki slabe.
podladuj aku i sprawdz ladowanie .

wojtekm72 18.05.2008 10:57

Cytat:

Napisał R2D2 (Post 7878)
jak klekocze to aku slaby , albo nie masz ladowania ( uszkodzony regler ) albo gdzies styki slabe.
podladuj aku i sprawdz ladowanie .

Między biegunami akumutatora są trwałe znaki :090997LC.- czy to oznaczenie roku produkcji aku , jesli tak to dla mnie jest on cholernie stary . Rok 1997 , lub 1999 . Czy to mozliwe aby aku tak długo pracował :confused:
Własnie się ładuje , potem zobacze czy afri odpali jesli tak to zamawiam nowy akumulator .
Dzięki .

szwedzkikucharz 18.05.2008 12:22

Cytat:

Napisał wojtekm72 (Post 7887)
Własnie się ładuje , potem zobacze czy afri odpali jesli tak to zamawiam nowy akumulator .

Jeśli uda Ci się naładować aku tzn. z nim jest wszystko oki i w motocyklu także powinien się ładować. Czyli, że bardziej - tak jak sugerował R2D2 - chodzi o regler. Trza prawdzić jakie jest napięcie przy pracującym silniku, światełka też można włączyć sobie na te pomiary

wojtekm72 18.05.2008 14:39

Cytat:

Napisał szwedzkikucharz (Post 7892)
Jeśli uda Ci się naładować aku tzn. z nim jest wszystko oki i w motocyklu także powinien się ładować. Czyli, że bardziej - tak jak sugerował R2D2 - chodzi o regler. Trza prawdzić jakie jest napięcie przy pracującym silniku, światełka też można włączyć sobie na te pomiary

Co to ten regler i w jak prosty sposób czy mozna samemu sprawdzić czy ładowanie jest OK .

Zapaliła bez problemu po naładowaniu aku . czyli problem z ładowaniem , jak to sprawdzić w domowy sposób ? czy lepiej odwiedziny u mechanika - elektryka ?

szwedzkikucharz 18.05.2008 17:45

Cytat:

Napisał wojtekm72 (Post 7898)
Zapaliła bez problemu po naładowaniu aku . czyli problem z ładowaniem , jak to sprawdzić w domowy sposób ? czy lepiej odwiedziny u mechanika - elektryka ?

Regler - w narzeczu afrykańskim (ale chyba nie tylko) to regulator napięcia.
Na początek wystarczy woltomierz. Podepnij się pod klemy akumulatora, zapal sprzęta, włącz światła. Jeśli napiecie przy różnych obrotach silnika będzie w przedziale normalnego ładowania akumulatora (13,5-14,5V) tzn. to małe urządzonko jest w porzo. Wygląda mniej więcej tak:
http://allegro.pl/item364778054_regu...rica_twin.html

Tak myślę sobie, że gdyby ładowanie było prawidłowe, to trzeba by jednak przyjrzeć się bliżej akumulatorowi. W moim Nissanie jeśli sprzęta używałem, wszystko grało, ale jak odstawiłem na 2 tygodnie to już był problem z zapaleniem. Akumulator słabo magazynował energię, cóż po 9 latach miał do tego pełne prawo

Ropuch 18.05.2008 19:14

Obstawiam na padniety regulator bez mała na 100% !!!
Ma za duze ladowanie przez co elektrolit sie gotuje i paruje - stad brak siły na krecenie (rozładowanie). Jesli laduje za duzo slychac wyraznie bulgotanie w aku !!!!!!!!
Mysle ze nie masz zelowki bo w tej powyginaly by sie cele i niebyloby szansy na naladowanie (zwarcie).
Po tym naladowaniu posmigasz znowu ok 100-300km i padnie ponownie.
Sprawdz ladowanie jw. normalnym voltomierzem na klemach !!!!! sprawdz wtyczke z trzema żółtymi kablami (czy nie jest zapieczona/zweglona).
Powodzonka....w razie W Wal jak w dym :)

wojtekm72 18.05.2008 22:34

Ale ze mnie dupa mogłem się domyślić że chodzi o reulator napięcia , co za wstyd.
We wtorek sprawdzę ładowanie , bo jutro muszę na cału dzień do roboty .
Nurtuje mnie jeszcze jeden problem - w samochodzie kiedy włączy się kontrolka ładowania to na światłach pojadę kilka , może kilkanaście kilometrów , a dzisiaj zrobiłem 200 i nic , To jak to jest gdy aku nie jest ładowany ?????

deptul 18.05.2008 23:09

Wojtekm72,
miałem dokładnie takie same objawy. Przyczyną był regler, który dawał za małe napięcie - zawsze to lepiej niż za duże :) Sprawdź napięcie woltomierzem, jak radzi Szwedzki, i jeśli klemy masz dobrze dokręcone a napięcie niskie to kupuj nowy. 5 minut roboty i wszystko wróci do normy.

podos 19.05.2008 11:24

Cytat:

Napisał Ropuch (Post 7924)
Obstawiam na padniety regulator bez mała na 100% !!!
Ma za duze ladowanie przez co elektrolit sie gotuje i paruje - stad brak siły na krecenie (rozładowanie). Jesli laduje za duzo slychac wyraznie bulgotanie w aku !!!!!!!!
Mysle ze nie masz zelowki bo w tej powyginaly by sie cele i niebyloby szansy na naladowanie (zwarcie).

A nie odwrotnie Ropuszku?

Raczej za male ładowanie, naladowanym aku mozna i z 500 km przejechac bez ladowania, Jedzie dopoki nie zgasisz. potem nie zapalisz bo za malo prundu... Ladowanie za duzym pradem konczy sie bardziej ekstremalnie...

Takie stukanie to tez zasniedziale styki i klemy aku. Albo poluzowana sruba klemy. tak jak wspomnieliscie.

Ropuch 19.05.2008 11:39

...w sumie moze i tak.....tylko u mnie w BMW F650 mialem takie objawy przy aku z elektrolitem....w AT braklo pradu ale skonczylo sie stopionymi kostkami i padnietym aku (żel)
Rzadko zdarza sie ze niedoladowuje przy padnietym regulatorze...raczej przeladowuje !!!!
Jesli laduje kolo 20V to elektrolit mega szybko wyparuje....
Nadal pytanie: jaki masz akumulator-zelowy czy z elektrolitem ????
Hej
Podos jak zwykle uważny i skoncentrowany:) Dzięki za to że jestes :)

Bałtrok 25.07.2021 21:45

Odkopie tego kotleta :)
Ostatnio kilka razy przy próbie odpalenia 07a słychać tylko cyknięcie.
Po którymś z koleii naciśnieciu startera odpala.

Klemy na aku skręcone dobrze.
Kable na przekażniku też dokręcone.
Minus do rozrusznika jest na miejscu.
Wtyczka przekaźnika przepsikana szprajem do styków.
Ładowanie wg chińskiego wskaźnika między około 13,5-14,5 V.

Jak sprawdzić czy to przekaźnik czy może przycisk startera (ale wtedy by pewnie nie cykał nawet).

dawid8210 25.07.2021 22:33

Sprawdzisz omijając interesujący element. Przekaznik zwierając przewody rozruchowe, starter zwierając przewody od startera.

Bałtrok 25.07.2021 22:41

Poprostu zewrzeć grube kable przykręcone do przekaźnika? Brzmi sensownie

dawid8210 26.07.2021 08:01

Tak. To one są zwierane przekaznikiem przy uruchamianiu i rozwierane gdy puścisz starter. To jak odpalnie na krótko przez zwieranie bendiks-a przy rozrusznika z cewką za pomocą klucza:)

Bałtrok 27.07.2021 20:41

Przy braku chęci na odpalenie, zwarłem przewody i kręci jak trzeba.

Na szczescie mialem chiński przekaźnik więc od razu go zamontowałem 👍

Niestety nie działa 😂 nawet kontrolki się nie zapalały 👎

Bałtrok 17.08.2021 20:10

C. D.
Zamówiłem kolejny przekaźnik, tym razem z gmoto i ta sama historia. Prądu brak. Jako pechmen kupiłem dwa razy złom chyba.

Ma ktoś zapasowy w WWA, żeby na próbę podstawić?

dawid8210 18.08.2021 10:06

Ja bym zrobił taką testową instalację dla tych przekaźników. Parę kabelków, jakiś wlacznik imitujący starter, żarówka pod wyjście gdzie podłączony jest rozrusznik by sprawdzić te przekaźniki. Może masz gdzieś przerwę w instalacji. Warto by w schemat spojrzeć

Bałtrok 18.08.2021 10:26

Pokombinuję, ale po podstawieniu starego wszystko gra z prądem tylko kreci za którymś wciśnięciem startera. Wiec z instalacją raczej ok.

dawid8210 18.08.2021 12:32

To pecha masz z tymi przeknikami.

Bałtrok 14.09.2021 09:38

Update. Zamiennik z larssona działa


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.