Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Luz ośki przepustnicy w gaźniku. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6305)

wieczny 18.04.2010 19:22

Luz ośki przepustnicy w gaźniku.
 
Kochani,
prawy gaźnik ma luźną przepustnicę. Schodzi z obrotów wolno jak samochodowy silnik, strzela w tłumik, ciężko wyregulować wolne obroty. Ośka ruszana paluchami góra-dół tyka metalicznie. Mogiła ;).

Ktoś z Was już miał taką przygodę? Nie pytam w celu pozyskania informacji jak to naprawić. Mam 2 komplety zdrowych gaźników. Tak jestem ciekaw kto przy jakim przebiegu zaczął mieć takie przygody :).

U mnie 89kkm na 100% nie kręcone w PL :).

moto1488 02.01.2011 20:43

2 Załącznik(ów)
Pozwolisz że się podepnę bo problem mam podobny a nie chcę zakładać osobnego tematu.
Otóż w moje gaźniory też mają luzy na przepustnicach co obrazują fotki.
Zrobiłem oczywiście synhro ale niestety obroty skaczą w dolnym zakresie (tzn. gwałtowne drgniecie wskazówki obrotomierza). Jednak nie to mnie najbardziej niepokoi. Ważniejszym dla mnie jest pytanie czy właśnie w tych luzach doszukiwać się można wolniejszego schodzenia z obrotów? Wolniejszego oznacza to tyle że z 4000 czy 6000 schodzi równo płynnie i bez problemów do granicy 1500 a później stop tam się trzyma( nastawione mam na +/-1300)... Z kolei jak ustawię na gorącym silniku te wcześniej wspomniane 1300obr to długo muszę go grzać by nie przygasał bo wtedy na ledwo ciepłym obroty mam w granicach 1000... Doszedłem do wniosku że drugi wariant jest lepszy choć nieco kłopotliwy a Wy jak to widzicie??? Może jest inne wyjście??? Albo jest jakiś sposób na regenerację gaźniorów??? Co pany robić??? Jak najlepiej to ustawić???

silnik to rd10 w ramie pd06

Kazmir 02.01.2011 21:17

Temat był już poruszany na forum. Wymiana gaźników, albo regeneracja. Jeśli regeneracja to szukać prawdziwego speca. To musi być zrobione z głową i po zegarmistrzowsku;). Pytanie - jaka wersja jest lepsza finansowo???

Wieczny stare gaźniki przygarnę jak niedrogo. Coś kiedyś mi świtało w głowie jak to naprawić:dizzy:
Mam co prawda swoje stare, ale otwór dyszy jest rozpruty. jakby co daj znać.

Do moto1488
Oczywiście, że takie usterki jak:
Wolne schodzenie z obrotów
Kiepsko (lub wcale) z ustawieniem synchronizacji
Strzelanie w wyfuki na zamkniętej przepustnicy
to objawy wyrobionych przepustnic (tak jak na zdjęciu)

Cibor klv 04.01.2011 01:07

Co do wolnego schodzenia z obrotów, to raczej szukałbym przyczyny w gumowych króćcach łączących gaźniki z głowicami, na łączeniu łapie lewe powietrze. U mnie w rd 03 ten właśnie problem załatwiła wymian króćców na nowe, ale napierdalanie w wydech przy schodzeniu z obrotów zostało. Kiedyś na allegro kupiłem z śmieszną kasę gaźniki od ntv i niebawem spróbuję dokonać przeszczepu i zobaczę , czy coś się zmieni. Bo mimo wszystkich myków nie udało mi się wyeliminować tych strzałów i może właśnie to te luzy na ośkach przepustnic.

Vooytas 04.01.2011 06:47

Czy ktoś regenerował już może oś przepustnicy?
Wysłałem zapytanie do firmy z Chorzowa, znalazłem w necie info że zajmują się regeneracją gaźników.
Może będą mieli możliwości wstawienia jakiś tulejek czy cuś....

wieczny 04.01.2011 10:49

Moim zdaniem nie ma sensu regenerować gaźników, które mają stare, sparciałe membrany (aircut, przepustnice). Gaźniki od PD10 kosztują "czy stufki" i da się je zamontować z małą rzeźbą. Tak zrobiłem i cieszę się wzorową pracą silnika. A i gumy 10 lat młodsze.

Mecia 04.01.2011 19:42

Co masz Wieczny na myśli mówiąc z małą rzeżbą?

wieczny 04.01.2011 20:00

Gaźniki mają o 2-3mm mniejszą średnicę zewnętrzną na króćce. Trzeba dorobić redukcje. Wbrew pozorom silnik nie wykazuje osłabnięcia. Wręcz przeciwnie - przez mniejszą średnicę mieszanka przepływa szybciej, prawie jak turbo teraz ;).

majo 04.01.2011 21:13

Czy luzy (prześwit) górne od strony domykającej powinny być niepokojące??

wieczny 04.01.2011 21:15

Jeśli myślę o tym samym to tymi bym się zbytnio nie niepokoił. Od tego jest synchro.

nicek27 04.01.2011 22:01

Cytat:

Napisał wieczny (Post 151937)
Jeśli myślę o tym samym to tymi bym się zbytnio nie niepokoił. Od tego jest synchro.

Dokładnie. Tam musi prześwitywać. Przecie czymś trzeba utrzymać wolne obroty..:)

rubin 26.02.2013 17:52

Cytat:

Napisał wieczny (Post 110895)
Kochani,
prawy gaźnik ma luźną przepustnicę. Schodzi z obrotów wolno jak samochodowy silnik, strzela w tłumik, ciężko wyregulować wolne obroty. Ośka ruszana paluchami góra-dół tyka metalicznie. Mogiła ;).

Ktoś z Was już miał taką przygodę? Nie pytam w celu pozyskania informacji jak to naprawić. Mam 2 komplety zdrowych gaźników. Tak jestem ciekaw kto przy jakim przebiegu zaczął mieć takie przygody :).

U mnie 89kkm na 100% nie kręcone w PL :).

udalo Ci sie naprawic/ zregenerowac te luzy oski? (tez mam taka przypadlosc i w koncu wiem co mi w wydech walilo) :)
czy wymieniles gaznik?



Cytat:

Napisał Vooytas (Post 151827)
Czy ktoś regenerował już może oś przepustnicy?
Wysłałem zapytanie do firmy z Chorzowa, znalazłem w necie info że zajmują się regeneracją gaźników.
Może będą mieli możliwości wstawienia jakiś tulejek czy cuś....

Vooytas naprawiles/zregenerowales te gazniory w Chorzowie? :)

Lupus 26.02.2013 18:59

Jest na to sposób, nie wiem na ile doraźny, u mnie działa już 2 lata. To ośka się wyrabia, łoże znacznie mniej. Miałem klej taki do metalu 2 składnikowy, wyczyściłem dokładnie miejsce zużycia się ośki, nałożyłem z lekkim nadmiarem zmieszane (nie wstrząśnięte) składniki, następnie włożyłem w naoliwiony otworek w którym porusza się ośka - tak żeby była na swoim miejscu. Poczekałem aż klej zastygnie, ale nie do końca, żeby pozbyć się nadmiaru, troszkę obróciłem ośkę gdy klej już był prawie twardy, by mieć pewność że się będzie obracała i wyjąłem. Gaźnik poskładałem i odtąd nie mam z nią problemu, chociaż miała być to tylko doraźna poprawa pracy silnika. Operację tą zrobiłem po drodze między 1 a 2 śniadaniem.

rubin 30.03.2013 23:23

wymieniłem gaźniki, na takie bez luzów ... i rzeczywiście nie strzela z gaźniorów po ujęciu gazu :) po 2 latach szukania :) no i powstało małe ale....

bardzo ciężko zapala na zimnym silniku, muszę po puszczeniu rozrusznika dodać gazu, żeby nie gasła(trzymam ten gaz, az sie nie zagrzeje).
Po rozgrzaniu silnika, pali po lekkim tylko muśnięciu rozrusznika.
Obroty na rozgrzanym silniku około 1200.
Co nie gra??

pincet 31.03.2013 00:43

Cytat:

Napisał rubin (Post 304195)
wymieniłem gaźniki, na takie bez luzów ... i rzeczywiście nie strzela z gaźniorów po ujęciu gazu :) po 2 latach szukania :) no i powstało małe ale....

bardzo ciężko zapala na zimnym silniku, muszę po puszczeniu rozrusznika dodać gazu, żeby nie gasła(trzymam ten gaz, az sie nie zagrzeje).
Po rozgrzaniu silnika, pali po lekkim tylko muśnięciu rozrusznika.
Obroty na rozgrzanym silniku około 1200.
Co nie gra??

A ssanie Ci dobrze działa? Tłoczki się domykają, otwierają? Jak ciężko odpala może skład mieszanki biegu jałowego źle ustawiony? Mi zapalała na jeden gar, drugi dołączał się po czasie. Okazało się że mieszanka skrajnie rozregulowana była. Potem synchro. Z obrotów już dobrze schodzi, ale czasem strzeli w komin. Mało dokuczliwe

rubin 31.03.2013 09:08

synchro i mieszanka ustawiona,gazniki czyszczone

ziutek2002 03.06.2020 10:47

Podczepiam się pod temat aby nie zakładać nowego wątku.

Jadą dziś po pewną część do RD07 (gość ma jakąś po wypadku) i posiada na sprzedaż gaźniki, niby w idealnym stanie, nie rozbierane, z małym przebiegiem w moto. Pomyślałem, że przy okazji zobaczę, bo to temat dość chodliwy, może by się kupiło na zaś w razie ,,w''. Słynny temat - Luz ośki. Chcę to sprawdzić na samym początku, podpowiedzcie tylko proszę gdzie ten luz występuje. Jest to luz wzdłużny - w kierunku osi X czy bardziej pionowy - w kierunku osi Y? Z tego co potrafię sobie wyobrazić to chodzi pewnie o wyrobienie się gniazda w którym pracuje oś, czyli luz prostopadły do X, tak?

https://images91.fotosik.pl/376/40195dcf2e3a8da0.jpg

Kazmir 03.06.2020 21:13

Tyle lat, a temat żywy;)
Cytat:

bardziej pionowy - w kierunku osi Y?
Zdecydowanie. Bierzesz za te kółko od zaczepu linki i poruszasz go we wszystkie strony. Jeśli czujesz, że stuka to odpuść sobie....

ziutek2002 04.06.2020 06:15

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 684560)
Bierzesz za te kółko od zaczepu linki i poruszasz go we wszystkie strony. Jeśli czujesz, że stuka to odpuść sobie....

Dzięki za info Kazmir!

Byłem, ruszałem tak jak piszesz - luzu brak, jedynie w osi X delikatny

---------------------------------------------------------------------------------------

A najlepsze jest to, że pojechałem wczoraj po pokrywkę od akumulatora, długo szukaną, wrście znalezioną i zakupioną......a jak wracałem to jakąś zarazę moja chwyciła chyba. Na wolnych obrotach zaczęła falować (nigdy tego nie miałem), jak ją przeciągłem kilka kilometrów między 140-150 km/h, to nie schodzi na wolnych do 1300 obr/min (takie ustawiłem i tak trzymała) , tylko 1600-1700 i faluje.....chyba będę musiał na weekend gaziory wywalić i poszukać przyczyny.....


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.