Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Apetyt na olej (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=496)

bartol 25.04.2008 11:59

Apetyt na olej
 
You!!
Pany, proszę o doractwo. Po reanimacji wałka zdawczego (mysle że się sprawdzi) została mi jedna sprawa do rozgryzienia. Afri mi wp...dala olej. I to dużo zadużo. Przy kupnie zalana była h... wie czym - wymieniłem jak Bozia nakazała na półsyntetyk GPS 10W40 i się zaczeło. Za poradą, przy wymianie zalałem gęściejszym GP 20W40 i niestety niewiele to dało.
Powiedzcie jakie mogą byc przyczyny apetytu na olej, jak je rozpoznać i zdiagnozować?

Zdrowia.

Babel 25.04.2008 12:58

Duzo to znaczy ile?
Przyczyny moga byc dwie :
1.uszczelniacze zaworowe
2.brak cisnienia na cylindrach - zuzyte pierścienie i gładzie cylindórw

Nic więcej mi nie przychodzi do głowy (wykluczam dramatyczny wyciek oleju z silnika).
To pierwsze się objawia tym że jak postawisz motorek po jezdzeniu np na godzine dwie i po tym odpalisz na poczatku pojdzie z rury niebieski dym pozniej go nie bedzie
Drugie przy wejsciu na wyższe obroty silnik bedzie przykopcał niebieskim dymem.
Moznaby tez zmierzyć cisninie na cylindrach - zastosowac metodę z nalaniem oleum przez otwór swiecy przy drugim pomiarze jak cisninie na cylindrze znacznie wzrosnie to masz problem "gładziowo pierscieniowy".
To tyle co ja bym zrobił - jak cos pokręciłem to poprawcie i nie bijcie ;)

motormaniak 25.04.2008 15:24

Jak dużo oleju bierze? Przy uszkodzonych uszczelniaczach będzie też puszczać dymka przy pompowaniu gazem- szczególnie przy odpuszczaniu. Co do próby olejowej to również nie jest takie proste- jeśli silnik jest zdrowy to ciśnienie po wlaniu trochę oleju i tak mocno podskoczy. Trzeba dużo doświadczenia żeby poprawnie zdiagnozować......

bartol 25.04.2008 18:34

Jak dużo? Aż wstyd się przyznać, musze ze 100ml na 200-300km dolać zależy jak się jeździ. Wycieku nie ma na pewno. Co do dymków z wydechu to przykopca ale tylko przy pompowaniu gazem i raczej na ciemnawo a nie niebiesko. Innych dymków niezaobserwowałem. A w temacie pomiaru ciśnienia w cylindrach to ile ma być?

kamek 25.04.2008 22:18

Nie wiem jaka jest norma na afrykę ale 3setki na tysiac km jak piszesz to chyba nie jakiś dramat...Mi tyle paliła Dr650 z nalotem ok 50tys km i uważałem to za....no że tak już musi być:) więc w dalsze trasy brałem butelkę z oleum i dolewałem...myśle że powyzej 500ml/1000km staje sie top uciążliwe i warto zająć się szukaniem i naprawianiem przyczyny. N ie wiem ile km ma twoja czwóreczka, ale myslę że w tym wieku ma juz prawo troszkę sobie golnąć oliwki...takie prawo..

siwy 26.04.2008 16:07

mój stary trampek palił 1l/1000 i z czasem się do tego przyzwyczaiłem. Troche to uciążliwe może być i kosztowne ale zaleta jest taka że masz zawsze świeży olej w silniku :)

wieczny 26.04.2008 16:38

Bo byś wlał olej a nie Castrola :).

motormaniak 26.04.2008 20:07

eeee tam, ledwo co Ci pali tego oleju a zamęt siejesz.... Jeździj w spokoju i nie szukaj dziury w całym.....................

Andrzej_Gdynia 26.04.2008 21:21

No to ja Wam powiem że moja babcia co to jej 20 roczek idzie nie bierze nic. Od wymiany do wymiany, a nie wymieniam co 5 tys....
Wyglada na to że powinienem sie cieszyć !

motormaniak 26.04.2008 21:43

W jednym moim moto (suzuki big) to nie tylko nie ubywało, ale nawet przybywało oleju.... Tylko coraz jaśniejszy był i coraz bardziej benzyną śmierdział...............:)
Ale wierze ze może brać bardzo mało. Ale jak bierze do 0,5 /1000 to też tragedii nie ma.

Babel 26.04.2008 21:54

Cytat:

Napisał Andrzej_Gdynia (Post 5546)
No to ja Wam powiem że moja babcia co to jej 20 roczek idzie nie bierze nic.

Wiadomo trójka to trójka :)
Ja w swojej załałem półsyntetyk Motula 15w50 (chyba już teraz nie pamietam a nie chce mi się iśc do garazu) zrobiłem 800 km po wymianie i jak było poł stanu na bagnecie tak jest:Thumbs_Up: mimo iz babcia tez 20 roczek konczy.
Pewnie obrażą sie posiadacze innych Afri ale wielkrotnie słyszałem że RD03 była najlepiej wykonanym egzemplarzem Afri - czy to prawda nie wiem ale takie opinie można uslyszeć
Powiem szczerze że to jest mój pierwszy motorek który nie spożywa oleum.
Poprzedni CX i Shadow w granicach do litra na 1000- 1500 km wciagały - zalezalo to do odkręcania manetki.
Bartol
Generalnie nie szukałbym dziury w całym tylko jezdził - tym bardziej ze pogoda miodzio jest.
Bedzie zima popatrzysz - piszesz że zmiana oleju na bardziej gesty nic nie pomogła to moim zdaniem to sprawa uszczelniaczy zaworowych - ale jak zwykle cieżko cos diagonozowac przez net i zanim cokolwiek rozbierzesz poradź się dobrego mechanika

bartol 26.04.2008 22:30

Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem :) cokolwiek to znaczy ;).
Na razie JEŹDZIM !!
Pozdrówka

wieczny 27.04.2008 14:30

To znaczy Motul, Agip, LiquiMoly, ale nie Castrol, który ma najgorszą lepkość kinetyczną spośród wymienionych.

Misza 27.04.2008 18:08

A co znaczy "lepkość kinetyczna"?

wieczny 27.04.2008 18:14

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
Jest to własność, która bezpośrednio wpływa na konsumpcję oleju.

Michal 28.04.2008 10:14

Moja Afri RD04, tez nie bierze wogole oleju, nie musialem dolewac miedzy wymianami, jezdze na Mobilu 4T 10w40.

EGON 28.04.2008 12:41

Cytat:

Napisał bartol (Post 5556)
Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem :) cokolwiek to znaczy ;).
Na razie JEŹDZIM !!
Pozdrówka

Motul 15w50 ... i tyle :umowa::oldman: :Thumbs_Up::kumbaya::hello: i palić przestanie... bańka w trase bedzie zbędna....;)

rambo 22.05.2008 12:04

moj trampek brał 1,5L/1000km czego by mu nie wlac :Sarcastic: wiec lałem minerała 20w50 z larsona. 5L za 70zł i wio. i tak silnik miał ciagle swieży olej wiec moze to byc nawet minerał :)

Vooytas 26.05.2008 06:44

A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04.
(W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego)
:mur:

Robert Movistar 26.05.2008 09:02

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 8706)
A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04.
(W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego)
:mur:

Sama wymiana uszczelniaczy może ci nie pomóc. Też mam babcie co jej 18 właśnie walnęła. Żarła w zależności od jazdy od 0,7 do 1 litra na 1000 km. Wywaliłem silnik na stół, co by zobaczyć co tam w środku ciekawego jest.
Zrobiłem szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, bo puszczały, pomierzyłem tłoki, cylindry, pierścionki. Okazało się, że jeden cylindry są cycuś, pierścienie na jednym cylindrze w normie, drugi jeszcze jak cie mogę, ale wymieniłem komplet pierścieni i uszczelniacze zaworowe.
Po całej operacji zalałem oczywiście Motula 15W40.
Przejechałem już 3 500 km, i stan oleju jaki był, taki jest.
Nie widzę sensu, żeby przy jakimś tygodniowym dalszym wypadzie brać 5 litrów oleju. A w sezonie dolewać 15 litrów.

Vooytas 26.05.2008 21:17

A zdradź ile Cie kosztowała taka operacja czyli uszczelniacze , pierścienie i uszczelki, no i docieranie zaworów?
pozdrawiam i dziękuje!

Dzieju 27.05.2008 22:28

ano ciekawe , czy lepiej zrobić czy znaleźć drugi silnik( pytanie tylko czy będzie dobry?)

Pogrzebałem na stronce pewnego niemieckiego sklepu i wyszło tak z grubsza, pierścienie,uszczelki pod głowice , uszczelki pod cylindry i uszczelniacze ok 750zł. Pewnie coś tam jeszcze było by potrzebne ale orientacyjna kwota tyle wychodzi.

Vooytas 28.05.2008 07:32

No to troche grosza jest.... przynajmniej dla mnie. Chyba przejde na mineralny narazie i będę z bańką jeździł.:( I powoli zbierać kasę na tajle.
Dzięki bardzo za odp.

Dzieju 28.05.2008 21:55

no parę zł jest ale jak masz dobry dół , a miałbyś kupić silnik o niewiadomym pochodzeniu to nie wiem czy nie lepiej np wydać te 800zł i masz nowe elementy.....

Robert Movistar 29.05.2008 09:22

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 8781)
A zdradź ile Cie kosztowała taka operacja czyli uszczelniacze , pierścienie i uszczelki, no i docieranie zaworów?
pozdrawiam i dziękuje!

Z tego co pamiętam, to pierścienie na dwa tłoki ok. 500 PLN, uszczelniacze chyba ze 12 PLN, szlifowanie zaworów z gniazdami coś kole 100 PLN. Nie zdziw się jak się okaże, że masz łańcuszki rozrządu do wymiany. Dwa kosztują coś 360 PLN.
Komplet uszczelek do silnika kosztuje ok. 300 PLN.
Co do kosztów robocizny, to już sam musisz się zorientować.

bartek 09.06.2008 10:38

Babel, jako ujeżdżający RD03 powinieneś wiedzieć conieco - doradź. Stan faktyczny: Trasa Poznań - Ostrowiec Świętokrzyski, RD03, w jedną stronę dwie osoby po ok. 72 kg, przelotowa 110-120 km/h, w drugą stronę prędkość zbliżona, w miarę jednostajna, jedna osoba ok. 70 kg, druga już w aucie i czyni następującą obserwację: na autostradzie wyprzedzam rządek tirów, na budziku ponad 140, chowam się na prawy pas, lekko odpuszczam i pojawia się dymek, który sobie trwa kilka sekund i znika. Dymek koloru nieokreślonego, ciemny, widoczny pod zachodzące słońce, obserwator kojarzy z olejem. W garażu, usłyszawszy takie dictum, zaniepokojony wtykam paluch w rurę od tłumika (sportowy), jest czarno (fakt) ale nic się tłusto nie rozmazuje. Dodam, że coś mam z gaźnikami i Afryka potrafi sobie serią z tłumika strzelić. Opisane dymienie miało charakter jednorazowego incydentu. Ki czort? Czy istnieją powody do niepokoju?

Babel 09.06.2008 11:16

Cytat:

Napisał bartek (Post 10568)
Babel, jako ujeżdżający RD03 powinieneś wiedzieć conieco - doradź. Stan faktyczny: Trasa Poznań - Ostrowiec Świętokrzyski, RD03, w jedną stronę dwie osoby po ok. 72 kg, przelotowa 110-120 km/h, w drugą stronę prędkość zbliżona, w miarę jednostajna, jedna osoba ok. 70 kg, druga już w aucie i czyni następującą obserwację: na autostradzie wyprzedzam rządek tirów, na budziku ponad 140, chowam się na prawy pas, lekko odpuszczam i pojawia się dymek, który sobie trwa kilka sekund i znika. Dymek koloru nieokreślonego, ciemny, widoczny pod zachodzące słońce, obserwator kojarzy z olejem. W garażu, usłyszawszy takie dictum, zaniepokojony wtykam paluch w rurę od tłumika (sportowy), jest czarno (fakt) ale nic się tłusto nie rozmazuje. Dodam, że coś mam z gaźnikami i Afryka potrafi sobie serią z tłumika strzelić. Opisane dymienie miało charakter jednorazowego incydentu. Ki czort? Czy istnieją powody do niepokoju?

Jak dym był czarny to paliwo (ustawienie gaznikow) jak niebieskawy to olej - moim zdaniem.
Kiedy filtr powietrza wymieniałeś? - moja jak miała zapieprzony filtr to kopciła na czarno jak stary diesel;)
Teraz z nowym filtrem jest OK.
Generalnie taki stary silnik po mocnym wejsciu na obroty i nagłym odpuszczeniu moze zakopcic - wiadomo juz ma przebieg i pierscinie juz nie zgarniaja z cylidrów jak w nówce.
Obserwuj zuzycie oleju ale wyglada to na klopoty z ustawieniem gazników lub też starym filtrem powietrza

dj.1 09.06.2008 17:24

Nie czytalem co tu pisze w tych postach , na forum de duzo pisze ze afryka zaczyna brac olej najszybciej od 100.000km , to ja mam szczescie bo przy 102.000km moja bierze jak na poczatku przy zakupie czyli max. 50ml na 1000km.

bartek 09.06.2008 22:11

Babel, o toś mnie oświecił! Shame on me! No pewnie, że zapewne, z pewnością, że oczywiście, rzecz jasna, mur-beton filtr sparszywiał. I stąd jebnięcia z tłumika i "efekt diesla"! Dzięx, dołączyłeś do mojego kanonu świętych;)
A na oleum zbyt wcześnie, ja naprawdę na drogomierzu mam 45k po raz pierwszy!

wieczny 09.06.2008 22:27

Faaarciarz. Ja mam trzeci raz 70...


:D

Franz 11.06.2008 10:21

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 9129)
no parę zł jest ale jak masz dobry dół , a miałbyś kupić silnik o niewiadomym pochodzeniu to nie wiem czy nie lepiej np wydać te 800zł i masz nowe elementy.....

Mam dobry silnik i mogę sprzedać. Rd 07a z roku 2003 po przebiegu 28 tys
za jedyne 3500zł. :dizzy:. Bez gaźników...
Z motocykla powypadkowego. Dużo... No cóż . dobry towar niemało kosztuje

Dejvid 27.07.2008 22:11

Cytat:

Napisał Vooytas (Post 8993)
No to troche grosza jest.... przynajmniej dla mnie. Chyba przejde na mineralny narazie i będę z bańką jeździł.:( I powoli zbierać kasę na tajle.
Dzięki bardzo za odp.

Hehe no to faktycznie chyba juz lepiej lać ten olej. Przez 20tys km wyjdzie 8 litrów oleju jak Ci spala powiedzmy 0,4L / 1000km co daje dwa baniaczki oleju a więc 140zl :) Takze jak nie zamierzasz zrobic ponad 100tys km tym motorem to nie ma co robic remontu silnika :D

PS. A nie da się wymienic uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania czapy? Ponoć są jakies metody, nie wiem jak to wyglada, że szybko i sprawnie wymieniaja uszczelniacze poprzez samo odpięcie zaworu który potem opiera się o tłok... To byloby zaoszczedzenie czasu pracy i kosztu (uszczelka pod czapkę).

Vooytas 28.07.2008 09:51

Myśle że można zrobić kruciec ze starej świecy i podpiąć sprężone powietrze żeby podtrzymać zamknięty zawór, w samochodach sie sprawdza.

Vooytas 28.07.2008 09:53

Franz czy masz system ratalny?

puntek 28.07.2008 11:50

Cytat:

Napisał Babel (Post 10573)
Jak dym był czarny to paliwo (ustawienie gaznikow) jak niebieskawy to olej - moim zdaniem.

to by się sprawdzało z kwestią linki ssania i tego co gaźnik dostaje do palenia, mam podobnie kopci tak że kierunek mam czarny po 600 km... a na szybko oglądając i czytając opisy wygląda że moja RD04 ma z linkami do czynienia i dlatego pali paliwo...

Cytat:

Napisał Babel (Post 10573)
Kiedy filtr powietrza wymieniałeś? - moja jak miała zapieprzony filtr to kopciła na czarno jak stary diesel;)
Teraz z nowym filtrem jest OK.
Generalnie taki stary silnik po mocnym wejsciu na obroty i nagłym odpuszczeniu moze zakopcic - wiadomo juz ma przebieg i pierscinie juz nie zgarniaja z cylidrów jak w nówce.
Obserwuj zuzycie oleju ale wyglada to na klopoty z ustawieniem gazników lub też starym filtrem powietrza

znaczy filtr też wpływa na kolor dymu przy zużyciu?

wieczny 28.07.2008 12:01

Tak, filtr powietrza wpływa.

rambo 28.07.2008 12:05

np na K&N potrafi przepalac olej a na papierowym nie lub mniej

Vooytas 30.07.2008 07:21

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 5550)
W jednym moim moto (suzuki big) to nie tylko nie ubywało, ale nawet przybywało oleju.... Tylko coraz jaśniejszy był i coraz bardziej benzyną śmierdział...............:)
Ale wierze ze może brać bardzo mało. Ale jak bierze do 0,5 /1000 to też tragedii nie ma.

A zdradź co było tego powodem?

motormaniak 30.07.2008 22:43

powód- zaworki puszczały i moto systematycznie dostawał benzyny do oleju- przesiąkała przez pierścienie. W niektórych moto to możliwe- w afryce nie wydaje mi sie - chyba najpierw poleci przelewem, ale trzeba by sprawdzić.

laska 31.07.2008 10:03

To chyba jest możliwe. Jak baaaardzo długo kiedyś próbowałem odpalić po zalaniu wodą (nie dostała się do silnika, ale zalałem elektrykę) to podniósł się poziom oleju i śmierdział benzyną. Sam nawet nie wpadłbym, że to możliwe ale mechanik sprawdził i była szybka wymiana oleju. Do końca tego nie ogarniam ale mam zaufanie do mechanika.
pozdr,
laska

airwolf 31.07.2012 20:27

wlasnie mam chyba cos pdbnego po ostatniej glebie dluzej krecilem silnik aby odpalil (tak calkiem dlugo zapomnialem wlaczyc awryjny wlacznik zaplony kolo rolgazu) i pzybylo mi oleju i do tego smierdzi benzyna

a ze silnik na dotarciu to radzcie co robic zrobilem w koncu nim dopiero od remontu jakies 300 km

ps. czuje sie jak bym pisal do jakiejs "Przyjaciolki" lub innego damskiego poczytnego .....

KORNIK 31.07.2012 21:49

Jeżeli mocno rozrzedziło olej to go wymień.

airwolf 02.08.2012 13:19

olej wymieniony i mysle ze powinno grac, bede jeszcze kontrolowal poziom oleju, szczgolnie ze na dotarciu to bardzo wazne


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.