![]() |
Apetyt na olej
You!!
Pany, proszę o doractwo. Po reanimacji wałka zdawczego (mysle że się sprawdzi) została mi jedna sprawa do rozgryzienia. Afri mi wp...dala olej. I to dużo zadużo. Przy kupnie zalana była h... wie czym - wymieniłem jak Bozia nakazała na półsyntetyk GPS 10W40 i się zaczeło. Za poradą, przy wymianie zalałem gęściejszym GP 20W40 i niestety niewiele to dało. Powiedzcie jakie mogą byc przyczyny apetytu na olej, jak je rozpoznać i zdiagnozować? Zdrowia. |
Duzo to znaczy ile?
Przyczyny moga byc dwie : 1.uszczelniacze zaworowe 2.brak cisnienia na cylindrach - zuzyte pierścienie i gładzie cylindórw Nic więcej mi nie przychodzi do głowy (wykluczam dramatyczny wyciek oleju z silnika). To pierwsze się objawia tym że jak postawisz motorek po jezdzeniu np na godzine dwie i po tym odpalisz na poczatku pojdzie z rury niebieski dym pozniej go nie bedzie Drugie przy wejsciu na wyższe obroty silnik bedzie przykopcał niebieskim dymem. Moznaby tez zmierzyć cisninie na cylindrach - zastosowac metodę z nalaniem oleum przez otwór swiecy przy drugim pomiarze jak cisninie na cylindrze znacznie wzrosnie to masz problem "gładziowo pierscieniowy". To tyle co ja bym zrobił - jak cos pokręciłem to poprawcie i nie bijcie ;) |
Jak dużo oleju bierze? Przy uszkodzonych uszczelniaczach będzie też puszczać dymka przy pompowaniu gazem- szczególnie przy odpuszczaniu. Co do próby olejowej to również nie jest takie proste- jeśli silnik jest zdrowy to ciśnienie po wlaniu trochę oleju i tak mocno podskoczy. Trzeba dużo doświadczenia żeby poprawnie zdiagnozować......
|
Jak dużo? Aż wstyd się przyznać, musze ze 100ml na 200-300km dolać zależy jak się jeździ. Wycieku nie ma na pewno. Co do dymków z wydechu to przykopca ale tylko przy pompowaniu gazem i raczej na ciemnawo a nie niebiesko. Innych dymków niezaobserwowałem. A w temacie pomiaru ciśnienia w cylindrach to ile ma być?
|
Nie wiem jaka jest norma na afrykę ale 3setki na tysiac km jak piszesz to chyba nie jakiś dramat...Mi tyle paliła Dr650 z nalotem ok 50tys km i uważałem to za....no że tak już musi być:) więc w dalsze trasy brałem butelkę z oleum i dolewałem...myśle że powyzej 500ml/1000km staje sie top uciążliwe i warto zająć się szukaniem i naprawianiem przyczyny. N ie wiem ile km ma twoja czwóreczka, ale myslę że w tym wieku ma juz prawo troszkę sobie golnąć oliwki...takie prawo..
|
mój stary trampek palił 1l/1000 i z czasem się do tego przyzwyczaiłem. Troche to uciążliwe może być i kosztowne ale zaleta jest taka że masz zawsze świeży olej w silniku :)
|
Bo byś wlał olej a nie Castrola :).
|
eeee tam, ledwo co Ci pali tego oleju a zamęt siejesz.... Jeździj w spokoju i nie szukaj dziury w całym.....................
|
No to ja Wam powiem że moja babcia co to jej 20 roczek idzie nie bierze nic. Od wymiany do wymiany, a nie wymieniam co 5 tys....
Wyglada na to że powinienem sie cieszyć ! |
W jednym moim moto (suzuki big) to nie tylko nie ubywało, ale nawet przybywało oleju.... Tylko coraz jaśniejszy był i coraz bardziej benzyną śmierdział...............:)
Ale wierze ze może brać bardzo mało. Ale jak bierze do 0,5 /1000 to też tragedii nie ma. |
Cytat:
Ja w swojej załałem półsyntetyk Motula 15w50 (chyba już teraz nie pamietam a nie chce mi się iśc do garazu) zrobiłem 800 km po wymianie i jak było poł stanu na bagnecie tak jest:Thumbs_Up: mimo iz babcia tez 20 roczek konczy. Pewnie obrażą sie posiadacze innych Afri ale wielkrotnie słyszałem że RD03 była najlepiej wykonanym egzemplarzem Afri - czy to prawda nie wiem ale takie opinie można uslyszeć Powiem szczerze że to jest mój pierwszy motorek który nie spożywa oleum. Poprzedni CX i Shadow w granicach do litra na 1000- 1500 km wciagały - zalezalo to do odkręcania manetki. Bartol Generalnie nie szukałbym dziury w całym tylko jezdził - tym bardziej ze pogoda miodzio jest. Bedzie zima popatrzysz - piszesz że zmiana oleju na bardziej gesty nic nie pomogła to moim zdaniem to sprawa uszczelniaczy zaworowych - ale jak zwykle cieżko cos diagonozowac przez net i zanim cokolwiek rozbierzesz poradź się dobrego mechanika |
Dzięki za wszystkie za i przeciw. Wniosek - na razie nie ma tragedii - a na dłuższą trase bańka oleum do kuferka - co zresztą czynię. Po sezonie zobaczym co i jak, a jak przyjdzie do wymiany to zalać olejem a nie Castrolem :) cokolwiek to znaczy ;).
Na razie JEŹDZIM !! Pozdrówka |
To znaczy Motul, Agip, LiquiMoly, ale nie Castrol, który ma najgorszą lepkość kinetyczną spośród wymienionych.
|
A co znaczy "lepkość kinetyczna"?
|
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
Jest to własność, która bezpośrednio wpływa na konsumpcję oleju. |
Moja Afri RD04, tez nie bierze wogole oleju, nie musialem dolewac miedzy wymianami, jezdze na Mobilu 4T 10w40.
|
Cytat:
|
moj trampek brał 1,5L/1000km czego by mu nie wlac :Sarcastic: wiec lałem minerała 20w50 z larsona. 5L za 70zł i wio. i tak silnik miał ciagle swieży olej wiec moze to byc nawet minerał :)
|
A czy orientuje się ktoś czy do zmiany uszczelniaczy konieczne jest demontowanie "czapki"? czy wystarczy sprężonym powietrzem trzymać zawory?
Pytanie 2: Ile orientacyjnie może kosztować zestaw uszczelniaczy do RD04. (W Kletnie na offie moja kopciła bardziej niż Komar3 od Łysego) :mur: |
Cytat:
Zrobiłem szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych, bo puszczały, pomierzyłem tłoki, cylindry, pierścionki. Okazało się, że jeden cylindry są cycuś, pierścienie na jednym cylindrze w normie, drugi jeszcze jak cie mogę, ale wymieniłem komplet pierścieni i uszczelniacze zaworowe. Po całej operacji zalałem oczywiście Motula 15W40. Przejechałem już 3 500 km, i stan oleju jaki był, taki jest. Nie widzę sensu, żeby przy jakimś tygodniowym dalszym wypadzie brać 5 litrów oleju. A w sezonie dolewać 15 litrów. |
A zdradź ile Cie kosztowała taka operacja czyli uszczelniacze , pierścienie i uszczelki, no i docieranie zaworów?
pozdrawiam i dziękuje! |
ano ciekawe , czy lepiej zrobić czy znaleźć drugi silnik( pytanie tylko czy będzie dobry?)
Pogrzebałem na stronce pewnego niemieckiego sklepu i wyszło tak z grubsza, pierścienie,uszczelki pod głowice , uszczelki pod cylindry i uszczelniacze ok 750zł. Pewnie coś tam jeszcze było by potrzebne ale orientacyjna kwota tyle wychodzi. |
No to troche grosza jest.... przynajmniej dla mnie. Chyba przejde na mineralny narazie i będę z bańką jeździł.:( I powoli zbierać kasę na tajle.
Dzięki bardzo za odp. |
no parę zł jest ale jak masz dobry dół , a miałbyś kupić silnik o niewiadomym pochodzeniu to nie wiem czy nie lepiej np wydać te 800zł i masz nowe elementy.....
|
Cytat:
Komplet uszczelek do silnika kosztuje ok. 300 PLN. Co do kosztów robocizny, to już sam musisz się zorientować. |
Babel, jako ujeżdżający RD03 powinieneś wiedzieć conieco - doradź. Stan faktyczny: Trasa Poznań - Ostrowiec Świętokrzyski, RD03, w jedną stronę dwie osoby po ok. 72 kg, przelotowa 110-120 km/h, w drugą stronę prędkość zbliżona, w miarę jednostajna, jedna osoba ok. 70 kg, druga już w aucie i czyni następującą obserwację: na autostradzie wyprzedzam rządek tirów, na budziku ponad 140, chowam się na prawy pas, lekko odpuszczam i pojawia się dymek, który sobie trwa kilka sekund i znika. Dymek koloru nieokreślonego, ciemny, widoczny pod zachodzące słońce, obserwator kojarzy z olejem. W garażu, usłyszawszy takie dictum, zaniepokojony wtykam paluch w rurę od tłumika (sportowy), jest czarno (fakt) ale nic się tłusto nie rozmazuje. Dodam, że coś mam z gaźnikami i Afryka potrafi sobie serią z tłumika strzelić. Opisane dymienie miało charakter jednorazowego incydentu. Ki czort? Czy istnieją powody do niepokoju?
|
Cytat:
Kiedy filtr powietrza wymieniałeś? - moja jak miała zapieprzony filtr to kopciła na czarno jak stary diesel;) Teraz z nowym filtrem jest OK. Generalnie taki stary silnik po mocnym wejsciu na obroty i nagłym odpuszczeniu moze zakopcic - wiadomo juz ma przebieg i pierscinie juz nie zgarniaja z cylidrów jak w nówce. Obserwuj zuzycie oleju ale wyglada to na klopoty z ustawieniem gazników lub też starym filtrem powietrza |
Nie czytalem co tu pisze w tych postach , na forum de duzo pisze ze afryka zaczyna brac olej najszybciej od 100.000km , to ja mam szczescie bo przy 102.000km moja bierze jak na poczatku przy zakupie czyli max. 50ml na 1000km.
|
Babel, o toś mnie oświecił! Shame on me! No pewnie, że zapewne, z pewnością, że oczywiście, rzecz jasna, mur-beton filtr sparszywiał. I stąd jebnięcia z tłumika i "efekt diesla"! Dzięx, dołączyłeś do mojego kanonu świętych;)
A na oleum zbyt wcześnie, ja naprawdę na drogomierzu mam 45k po raz pierwszy! |
Faaarciarz. Ja mam trzeci raz 70...
:D |
Cytat:
za jedyne 3500zł. :dizzy:. Bez gaźników... Z motocykla powypadkowego. Dużo... No cóż . dobry towar niemało kosztuje |
Cytat:
PS. A nie da się wymienic uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania czapy? Ponoć są jakies metody, nie wiem jak to wyglada, że szybko i sprawnie wymieniaja uszczelniacze poprzez samo odpięcie zaworu który potem opiera się o tłok... To byloby zaoszczedzenie czasu pracy i kosztu (uszczelka pod czapkę). |
Myśle że można zrobić kruciec ze starej świecy i podpiąć sprężone powietrze żeby podtrzymać zamknięty zawór, w samochodach sie sprawdza.
|
Franz czy masz system ratalny?
|
Cytat:
Cytat:
|
Tak, filtr powietrza wpływa.
|
np na K&N potrafi przepalac olej a na papierowym nie lub mniej
|
Cytat:
|
powód- zaworki puszczały i moto systematycznie dostawał benzyny do oleju- przesiąkała przez pierścienie. W niektórych moto to możliwe- w afryce nie wydaje mi sie - chyba najpierw poleci przelewem, ale trzeba by sprawdzić.
|
To chyba jest możliwe. Jak baaaardzo długo kiedyś próbowałem odpalić po zalaniu wodą (nie dostała się do silnika, ale zalałem elektrykę) to podniósł się poziom oleju i śmierdział benzyną. Sam nawet nie wpadłbym, że to możliwe ale mechanik sprawdził i była szybka wymiana oleju. Do końca tego nie ogarniam ale mam zaufanie do mechanika.
pozdr, laska |
wlasnie mam chyba cos pdbnego po ostatniej glebie dluzej krecilem silnik aby odpalil (tak calkiem dlugo zapomnialem wlaczyc awryjny wlacznik zaplony kolo rolgazu) i pzybylo mi oleju i do tego smierdzi benzyna
a ze silnik na dotarciu to radzcie co robic zrobilem w koncu nim dopiero od remontu jakies 300 km ps. czuje sie jak bym pisal do jakiejs "Przyjaciolki" lub innego damskiego poczytnego ..... |
Jeżeli mocno rozrzedziło olej to go wymień.
|
olej wymieniony i mysle ze powinno grac, bede jeszcze kontrolowal poziom oleju, szczgolnie ze na dotarciu to bardzo wazne
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.