![]() |
Chińskie motocykle czy rzeczywiście nas stać na ich zakup
Hej!
https://www.facebook.com/permalink.p...ref=embed_post trafiło na nie byle kogo i słabo to wygląda, ale fakt, że się zepsuło to trudno zdarza się nawet najlepszym ale 6 miesięcy braku części to porażka. |
no i elegancko.
znam od kuchni co się dzieje jak się patrzy tylko na SALES a AFTERSALES ma się w dupie. jeszcze parę takich akcji i będą musieli mocno odgruzowywać to co przypadkiem udało się stworzyć. podsumowując - nie dziwi nic. |
wystarczy wejsc na polska grupe CF450MT na FB. ofert sprzedazy mlodych motocykli z malymi przebiegami ma wiecej tylko CRF1100. jest tego MASA. dziwnym trafem sie nagle wielu osobom 'odwidzialo'.
p.s. kilka tygodni temu przekopalem katalogi CF pod katem tej 450 wlasnie. jest slabo - na czerwono albo 'pod zamowienie' |
Cytat:
widać pierwsze zauroczenie jak zawsze mija szybko i wychodzą mniejsze czy większe fiołki, natomiast jedno łączy te wszystkie chińczyki - szarpanie przy delikatnej jeździe gdy jedziesz na małym otwarciu przepustnicy. Dla mnie byłoby to nie do przyjęcia. Wąs z Jednoślad.pl testował nowego voge 800 Rally i też zwrócił na to uwagę, model 900DS to już masakra ale coś tam w sofcie lekko poprawili i podobno da się żyć co nie oznacza, że jest idealnie. CF 450MT też ma z tym problem od początku i że niby 2025 jest dużo lepiej. Na dzień dzisiejszy te motocykle mają znikome przebiegi i następne fiołki będą wychodzić w przyszłości bo może się okazać, że łatwiej kupić części do Junaka z 1960r. niż chińczyka 2024. Nawet teraz jak coś urwiesz czy połamiesz to szukaj wiatru w polu. |
mnie trochę zastanawia ilość ogłoszeń o sprzedaży CF 450 często kilku miesięcznych ze znikomymi przebiegami,
|
Bardzo podobna sytuacja jest z rynkiem wtórnym Suzuki Vstrom 800, pełno używek z przebiegiem kilku tysięcy kilometrów, a przecież ten motocykl wygrał Alpenmasters.
|
jak zwykle bede sie wymadrzal. z tego co przekutalem na podnosniku do wypozyczalni zebralbym zestaw XT660R. proste, trwale, sympatyczne - chociaz robione przez Algierczykow pod Paryzem. jest szpryca i swiety spokoj. ale wiadomo: przedsiebiorca potrzebuje FV, kosztow, amortyzacji - kumam. dzis pojecia nie mam po co bym poszedl do salonu, zeby bylo 'do tanca i do rozanca' :( spsialo wszystko. wtopa z KLE500 to jest objaw skrajnego olewania klienta i robienia motocykli przez pawiany
|
Ja bym chyba wybrał transalpy i t7 do wypożyczalni. Proste, sprawdzone już konstrukcje, części i akcesoria dostępne, fv też. Na myśl mi jeszcze przychodzi Himalayan mocno ostatnio promowany na naszym rynku. Z tego co widać potrafi znieść dużo.
|
Nie mam FB na kompie ale na telefonie coś się podpowiedziało o wypożyczalni której CF Moto po pól roku w serwisie stoi ?? - o to chodzi w linku z pierwszego posta ??
|
podobno CF od 2025 daje gwarancje tylko na 20.000km i 5 czy 7 lat !
https://www.facebook.com/permalink.p...00063667685972 |
Ludzie się rzucili a okazuje się że przesiadka z większego moto na 450, to nie dla każdego...
Akcja z awaria to szarpanie się przez pół roku z serwisem to słyszałem takie historie i z hądą(u nas na forum) i ktm (nawet ostatnio słynny filmik o 1290) i trijumfami etc. Ogólnie od autoryzowanych serwisów to najlepiej trzymać się z daleka i najlepiej, żeby się moto nie psuły= takie moje przemyślenia. PS. każdy kto się ludzi że nowe chińczyki będą tak trwałe i bezawaryjne jak stare jamachy czy hądy jest po prostu naiwny. Jak będę się wybierał na naprawdę daleki wyjazd poza Europę to na pewno wezmę afre a nie kove |
Zadziwiające, że na tak zjedzoną biurokracją UE dopuszcza się dowolność w warunkach gwarancji - coś nie do pomyślenia w innych branżach a tutaj aż się prosi aby UOKIK zabrał się za absurdalne zapisy ale jak ma się zabrać jak prawo w tym przypadku to wolna amerykanka. Na rynku telekomunikacyjnym klient to jest święta krowa i to dosłownie bez ściemy a jego miesięczne uszczuplenie to kilkadziesiąt złotych. W motoryzacji mamy zakup za 30.000zł i gwarant ma klienta w dupie.
Z tą przesiadką to nawet z GS1250 gość był zachwycony CF jaki to wszechstronny aż do czasu, gdy zjeździł wszystkie okoliczne krzaki i trzeba było pojechać na dalsze... a na koniec wyszło, że te krzaki to nie był jakiś tam hardoff i gs też by spokojnie przejechał a w błocie po kolana to nie bardzo go kręci taka jazda.... |
a o co chodzi z warunkami gwarancji bo nie napisał a nie wiem?
|
Ale jak dwa po 30 kupisz znaczy jeden do jeżdżenia ,drugi na części to drogo jest ?
|
Cytat:
Tutaj gość miał podobny problem, serwis zadziałał w porę a gość pilnował warunków gwarancji... , motocykl mu zrobili ale też h.. czekał na części, tyle, że miał inny motocykl to sezon uratował https://youtu.be/SZCV1sQ2QOk?si=pSxDUpUF3rqp7OQv |
tak - malym druczkiem na dole chinskie firmy deklaruja ochrone na znikome przebiegi. na grupach jest o tym mowa i lekkie niedowierzanie.
t7 wysokie i zaweza pule klientow. w USA i Kanadzie chyba jeszcze sa DR650SE, KLR650 i Hondy RFVC. jak wyzej: mam kapital i pomysl i za boga nie wiem czym ma byc moja 'flota' by jej ufac i by zarabiala. jesli tylko szosa to Versys 650 albo Honda NC ale to ciasnawe. gdyby moi klienci mieli zjechac w off nie mam pojecia co im zaproponowac by spokojnie spac :( pokroicie mnie na kawalki ale moze KTM390 ADV? |
Cytat:
|
przy projektowaniu euro5 madrych nie bylo. czy to europa, czy azja. to jest p... pomysl ludzi co myla Volt z Bolt. mam firme semi europa semi afryka semi azja: Kawasaki Versys 300. laik ogarnie. byl motocykl ale czuby musza miec 'litra'. wszyscy na pelnej pizdzie ida na stojaka bokiem.
reasumujac: 19'/17' 300-400ccm, curb weight 165kg, skok ~190mm, tarcza 319mm, wtrysk, baniak ~19L. i dla turysty co lize teamat baja. cena w UE 7 tys euro brutto |
Cytat:
W 750 nie za żadnego szarpania a tylko to zostało na rynku. Gwarancja na papierze marketingowa to może być i 7 lat. Żeby tylko ładnie wygladalo. Ilość wyłączeń które są zawarte w umowie będzie duża i z każdym rokiem eksploatacji coraz większa. Czasami pięknie się różnimy z Szynszylem :) ale tu się z nim zgadzam: żadnej chińszczyzny i żółtego chujograjstwa. Świat dokona swoich wyborów jak powyżej widać ale ja nie muszę przykładać do tego ręki. PO raz kolejny dziękuję Bogu za to że mam taką możliwość. |
Cytat:
Chińczycy uczciwie - NIE DAJĄ ŻADNEJ GWARANCJI :D Przysługuje mi tylko (jako konsumentowi) rękojmia od sprzedawcy, czyli handlującej na Allegro spółki z o.o. z kapitałem zakładowym 5 tysięcy złotych... Choć to moja świadoma decyzja, to podejście do klienta świadczy o firmie. P.S. Polecam arcyciekawą książkę o Chinach, którą kiedyś przeczytałem: Peter Hessler "Przez drogi i bezdroża. Podróż po nowych Chinach". Z niej dowiedziałem się wielu ciekawostek o myśleniu Chińczyków, m.in. w każdej książce dot. "samorozwoju" jest rada: aby się dorobić, należy... oszukiwać innych :lol8: |
Te gwarancje musza zostać w jakiś sposób uregulowane sprzedawca czy producent nie może sam sobie tylko jak mu się widzi ustawiać warunków gwarancji. Wyobraźcie sobie, że sprzedaję Internet i w warunkach umowy zawieram drobnym drukiem informację, że w ciągu dnia może nie działać a awaria do 7 dni to nie jest problem, że o 1 w nocy działa ok ale ok 20:00 to ledwo ledwo no i robię super marketing z umową na 5 lat oraz 2000zł kary umownej. Łapie frajerów i sobie żyję - tak to mniej więcej wygląda teraz w motoryzacji tylko kary umowne to nie jest 2000zł a 20.000-30.000 a czasem i więcej bo to co dostajemy może okazać się kupą wartą tyle co 200kg złomu.
Motocykl jako pojazd służy do jazdy i ma jeździć .... to jest jego podstawowy cel podobnie jak dostęp do sieci w przypadku Internetu koniec kropka! co nas obchodzi, że jest jakiś problem z częściami ? to tak jakby był problem z zasilaczami do rutera wifi i przez miesiąc nie możesz korzystać z tego co zakupiłeś... Jeżeli |
w nocy jak ruszy transfer wrzuce Wam ostatnie ksiazki o Chinach jaki sluchalem + cos waznego PDF + niespodzianke
|
Cytat:
targi w mediolanie, chinczyk ma twoje wzory i rozwiazania nad ktorymi pracowales 30 lat. co mu mozesz zrobic? NIC! ma Cie w dupie i bedzie zyl z kradzieży i handlowania TWOIM czasem i praca. a jakis kosmita plecie tu o latawcach i sztucznych ogniach. wyprzedzili USA! tylko USA robi leki na zaburzenia psychotyczne. sorry. noze dobre robi zeby sobie wbic w brzuch i skonczyc p... lider technologii z bosymi wieśniakami w stanie Syczuan. grube odklejenie: pkb per capita według psn 72 miejsce na 190. bialorus-armenia. azerowie juz sa wyzej. ale j... logike jest w kiosku Życie na gorąco a Elvis zyje w Kolumbii. Huawei jest liderem rynku a Apple projektuja chinczycy w przerwie na fajke za barakiem. |
Cytat:
Tu przykład takiego robocika sprzątającego. Tak, Uważaj ;) |
Cytat:
|
przeanalizujcie ostatnie rozmwy Trump vs Xj. wnioski: kopcie to i trujcie sie, pies was j... inaczej polatacie na drzwiach od stodoly. kilka dni pozniej boeing poinformowal o duzych zamowieniach dla China Cargo i lini cywilnych.
- architektura procesorow - mozliwosc ich produkcji - wlasny OS z zapleczem aplikacji - wlasny silnik turbowentylatorowy i wiele innych - ryżojadki nie maja z tej listy NIC. pierdyliardy wiekow przed nasza era wymyslili dżonki i kompas. szał! 400 ostatnich lat cesarstwa byli okupowani przez Mandżurów. szkoda paluchow, jak ktos w biblioteke kamieniami rzuca. |
200kilo i 200kuni mocy. Początek 13:26
|
Pewnie niektórzy zapomnieli że Yamaha kilkanaście lat temu w R1 osiągnęła jedno kilo na jednego kunia mechanicznego. Pytanie pozostawię bez odpowiedzi, co wtedy zrobili Chinole w segmencie super sport ? :haha2:
|
aha. i czesci w żabce u pani basi za 3 lata. gdybym mial objechac swiat za Wasza kase wybralbym:
- XT600Z Tenere 1988 - XL600 VH-06 1987 - XTZ 660 1992 nie mialbym lampy LED i WiFi. trudno. za 5 lat bedzie kabaret z ryżotechem bo firmy albo znikna albo beda mieli klientow w dupie. jak dzis: do bramy i sie nie znamy. trzeba miec w glowie bloto, zeby porownywac takie cuda jak: FZR1000, Hayabuse, FireBlade, czy ZZR z tym ryzowym ksero :O zobacze chinski motor na wyspie Man to pocaluje sie w łokieć. ta czern do dzis nie potrafi zrobic litrowego silnika R4 DOHC co Japonia oddala do salonow w 1979 roku. 47 lat temu!!!!!! goscie produkuja TU-16 z 1953 roku :D litości. |
Można sobie biadolić lub/i dywagować nad wyższością tych czy tamtych świąt.
Na dziś rynek ma te peregrynacje głęboko. Chcemy czy nie, żyjemy w czasach przelotnych klienckich humorów i taniej jednorazowości. Dotyczy to nie tylko motorków. Po prostu ludzie tego chcą i żadne rwanie włosów z głowy tego nie zmieni. Nie kminił bym co będzie za 2 cz 3 lata. Jaka pewność, że kiajskie marki nie zaproponują miast części i serwisu, następców w cenie nowego kola do np r1300gs. |
a ja jak w 2004 zaczalem jezdzic do niemiec to moj wspolnik mowi:
- auto musi byc niemieckie - musi byc piekne - musi byc 'klasyk' - opona, hak przyczepa Made in Germany - kazdy Ci go musi naprawic w 24h. stanęło na MB190 2.5T. dodatkowo kolega doskonale znal bawarski a to inny jezyk niz niemiecki.GRÜSS GOTT! na wejscie, zabawa z psami, ciasto gospodyni i przy okazji auto. OLX nas wyjasnilo - durni polacy wierza we wszystk ale nie w kalkulator :( do meritum: nawet najglubsi mlodzi klienci nie kupia gowna. chujo...grajstwo ma swoje granice. motocykl to nie lalka la bubu. p.s. misiek w 2O11 miał ponad milion kilometrow i przewalony ( oj czesto) ciagnal na dwuosiowej lawecie np. dluga 'pojare'. nic nigdy. arcydzielo. p.p.s. zal patrzec na mlodych 'dziennikarzy motoryzacyjnych' ktorzy za kasę k... sie piszac o chinskim moto co go mieli na 15 minut |
Nie, żeby ciągnąć polemikę ale mam wrażenie że klienci jednak wybierają lalki la bubu (co kolwiek to znaczy czy też co miałeś na mysli) a stare merce czy bumy nawet dla hobbystow migrują w stronę szrotplacow, czy jak to się poprawnie pisze.
Po co w ogóle to pisze? Ano myślę, że ludzie podejmują jakieś decyzję czy to idąc za mentorami czy traktując ich wysiłki jako ględzenie. Niech więc ponoszą skutki własnych decyzji i ch.i.w d. Na tym kończę mój czynny wkład w ten wątek. |
dzis recenzja to ten sam belkot: lampa Led, gniazdo USB, lacznosc z telefonem, ekran dotykowy, dizajn. koniec. nic o tym jak sie prowadzi, oddaje moc, zakrety, heble etc. stado przyglupow moze wklejac ten sam tekst pod kolejne filmy. ze dostaja kasę od Hujunga czy Ciponga to chyba jasne. cyrk.
|
Kiedyś też pisali zachwyty nad struclami. Współwłaściciel jednego ze znaczących serwisów i sklepów rowerowych w północnych Włoszech i założyciel forum mtb, napisał szczerą recenzję Treka Fuel EXe. Grozili mu pozwem i domagali się usunięcia recenzji, po tej akcji już nigdy nie dostał rowerów od Treka do testów. Można sobie tylko wyobrazić jak Chinole dopiero lądują monetę za dobrą recenzje.
Tu przykład z wczoraj : https://www.youtube.com/watch?v=A-F7J7q7Wz8 |
Eicma 2025 to jest rzeźnia dla Japończyków, nowy model Kove 800 GT mnie rozwalił jak można iść do przodu i stworzyć jeden model w tak wielu wersjach przeznaczenia.
|
To akurat mało odkrywcze przeca KTM dawno temu oferował modele na szosę na małych kołach i Adventure na dużych. Kove tu prochu nie odkryło.
|
Czas zweryfikuje, podobne rozterki były kiedyś z KIA HYUNDAI...
Nie upieram się że chińczyki gorsze lub lepsze zależy jak na to spojrzeć ale na pewno dal bym im szanse się rozwinąć. Żyjemy w świecie jednorazówek i chyba obecna produkcja dla ludu w tym kierunku idzie. Może produkcja ryżojadów wpłynie na rozsądniejsze ceny u nas reszty czołowych producentów. |
pierdolnij Emek czyms konkretnym: chiny wyprzedziły USA, rzadza swiatem, Apple jest projektowane w chinach Huawei jest liderem sprzedazy smartfonow, chinski OS znaczy cos poza g... dowal cos o nozach i latawcach bo nudno. popusc wodze fantazji i lec po bandzie bo nuda. nie ograniczaj sie bo i tak juz jestes na III odziale. bedziesz miał do zabawy magnes, czcionke i kompas z II wieku. leć bo co napiszesz to jest wiekszy kretynizm. fru!!!! lecisz! herbata? origami? akupunktura?
|
Szynszyll nie napinaj się :) :) Może nie zauważasz ale cały świat uzależnił się od dostaw z Chin Bez dostaw półproduktów, części głupich śrubek i gwoździ przemysł EU i USA leży i kwiczy .
"a ja jak w 2004 zaczalem jezdzic do niemiec to moj wspolnik mowi: - auto musi byc niemieckie" --to też się zmieniło :) :) Dziś wielu Niemców widzi że MB ,Audi ,BMW to taki sam szrot jak DACIA więc po co przepłacać w czołówce sprzedaży Skoda KIA DACIA |
A ja podrzucę kamyczek w temacie historycznych dokonań Chińczyków, bo nikt chyba wcześniej nie wspomniał...
Z VI w. p.n.e. "Sztuka wojny" autorstwa Sun Zi (tak mam w drukowanej wersji, jest kilka innych pisowni nazwiska Autora) . Pewne stwierdzenia można odnieść do ich "polityki biznesowej / technicznej". 2500+ lat... https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka_wojenna_Sun_Zi https://www.lazarski.pl/fileadmin/us...tuka_wojny.pdf "Wojny wygrywa się dzięki szpiegom" - to tak z pamięci, ale w kontekście... Miłej lektury... A moto z Chin osobiście bym nie kupił (mam moto z Indii, ale to (mała) Honda) - wszystkie części dostępne, tylko te ceny :eek: |
Albo tanie albo dostępne :-) Zazwyczaj jeśli stare części są dostępne to zaczynaja6byc drogie.
Wysłane z mojego SM-S931B przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
Co zrobili Niemcy na ta igłę?. Nic, kompletnie nic, bo nie mają nic przeciwko wbijaniu igieł. .Zatrzymali fabryki i czekamy aż Chińczyk sypnie metalami rzadkimi, grzecznie go proszac. Dziś sluchalem inżyniera przemysłowego. Jak Chiny nie sprzedają nam metali rzadkich, to możemy zacząć budować ręczne narzędzia rolnicze, bo innego wyjścia nie mamy. W 2015 bodajże słuchałem wykładu byłego szefa związku producentów stali i metali. Mówił, że była epoka brązu, epoka żelaza a teraz mamy epokę ziem rzadkich. Kto ma metale rzadkie , ten rządzi światem. Minęło 10 lat, i miał rację. Chiny rządza produkcja niemiecka. Nie doceniasz przeciwnikami dlatego przegramy ta bitwę technologii. Myslenie, że się jest najlepszym na świecie jest zgubne, co widać i czuć. |
Porsche kaput... urzędnicy UE to pożyteczni idioci dla Chin nikt tak nie szkodzi jak bruksela
https://www.facebook.com/adam.boruse...tjqaPeKtSRnPYl |
Fazik od dawna pisze co się dzieje u gebelsów ale mało kto w to wierzy. Proletariusze kołchozu albo są głupi albo siedzą w kieszeniach chinoli bo tak im pięknie idzie cięcie drzewa na którym wszyscy siedzimy.
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
"Wiadomości o mojej śmierci były mocno przesadzone". Wynik operacyjny (EBIT) Porsche AG za poszczególne lata: 2021 - 5,3 mld 2022 - 6,8 mld € 2023 - 7,3 mld € 2024 - 5,6 mld € 2025 - 0,04 mld € (40 mln €) Zysk netto 2021 - 4,0 mld € 2022 - 4,7 mld € 2023 - 5,1 mld € 2024 - 4,0 mld € 2025 - strata netto – szacowana na ponad 900 mln € Sprowadzanie wszelkich niepowodzeń czy braku sukcesów do urzędników z Brukseli jest na poziomie melona, który wszędzie widzi komunę, kołchoz i jeszcze do niedawna covid i szczepienia. No bo powiedz mi jaka jest ich zasługa (urzędników z Brukseli)w "polityce" celnej pomarańczowego lub w znacznym spadku popytu na rynku chińskim? PS. Wcześniej pisałeś o konieczności uregulowania zasad udzielania gwarancji. Retorycznie zapytam, kto miałby to zrobić? |
Zapomniałem wspomnieć o pożytecznych idiotach ale zimiok mi przypomniał :)
|
Cytat:
Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka |
Cytat:
Wiem, że u nas to samo wprowadzą w grudniu tego roku. I chyba nas to samo czeka. W radio nam mówią, że to urzędnicy europejscy nam kazali podnieść te opłaty. Zimiok, przepraszam za zdanie wyrwane z kontekstu. |
Cytat:
Ciężko się odnieść, bo nie wiem, którzy sąsiedzi, nie wiadomo, które opłaty, i nie wiadomo dlaczego. Ale skoro tak w radio mówili, to pewnie tak jest. |
W grudniu '23 Niemcy prawie dwukrotnie podnieśli opłaty drogowe.
Kasę z podatku chcieli przeznaczyć na rozbudowę kolei. Doprowadziło do mocnych podwyżek produktów dla klientów indywidualnych, stagnacji na rynku. Zbyt mocno przykręcili śrubę. Urzędnicy. Ale po tym widzę też jakieś małe plusy w mojej firmie. Mianowicie już nie jeździmy tak dużo na pusto. Generalnie dużo mniej jeździmy. Minusy-Firma przestała sie rozwijać. Niemców w warsztacie zastąpili Polacy. Kierowcy nowi nie chcą za takie pieniądze przychodzić. |
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.