Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Świeży nabytek (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=47636)

Avalensis 02.08.2025 21:05

Świeży nabytek
 
Dzień dobry,
Jak w tytule nabyłem dzisiaj afryke RD07 1994 .
Pytanie, czy oprócz wymiany oleju i filtrów, jest coś jeszcze na co zwrócić uwagę ?
Motocykl jest zablokowany na A2 , pytanie jakie czynności sa potrzebne aby odblokować motocykl do pełnych możliwości ?

rakiet 02.08.2025 21:31

Pierwsza czynność to powitalnia !

muszel72 02.08.2025 22:11

Nie wiemy nic o tym motocyklu więc skąd mamy wiedzieć jak Ci pomóc?

Mirek Swirek 02.08.2025 22:55

Przywitaj się i jedziem dalej... Pompa, regulator, kiwaczka, łożyska w kołach itd... Nie oczekuj, że dostaniesz na tacy, bo nie dostaniesz. Czytaj forum, tu na temat tego motocykla jest wszystko rozpisane, a sprawdzić musisz wszystko, bo masz starego chrusta :)
No... to zdrów ;)

Artek 03.08.2025 10:21

Pokaż wałek pjękny kawalerze.

majo 03.08.2025 12:46

Avalensis skąd jesteś?

CzarnyEZG 03.08.2025 13:02

Swoją drogą dawno nie widziałem, żeby ktoś kupił Afrę spontanicznie i bez przygotowania.
Na ogół to świadome wybory.

pałeł 03.08.2025 15:58

Czesc oprócz filtrów i oliwy warto zerknac do furi afrykańskich a to pompa i regler

Avalensis 03.08.2025 16:05

To może podam wiecej informacji, żeby uniknąć dalszych spekulacji.
RD07 78k nalotu, zdjęcie wałka podeślę jak ogarnę jak. Skąd jestem: Tarnów małopolska.
Afryka nie była kupiona spontanicznie, oglądałem parę motocykli , ten był najładniej "uchowany" , afryka mimo wielu motocykli na rynku była moim marzeniem od ZAWSZE, mimo że jest starsza ode mnie . Co do motocykla ładnie odpala i pracuje na zimnym czy ciepłym zero niepokojących objawów, dźwięków, wycieków. Wiem o wszystkich bolączkach , pytanie było bardziej skierowane do Waszego doświadczenia ( jak o nią najlepiej zadbać).

Avalensis 03.08.2025 16:12

3 Załącznik(ów)
Tu zdjęcia wałka.

rakiet 03.08.2025 16:59

Następna zębatka Ori + klej.

CzarnyEZG 03.08.2025 17:04

Cytat:

Napisał rakiet (Post 884871)
Następna zębatka Ori + klej.

I to jak najszybciej.
Najlepiej zaraz.

Jeżeli tak wygląda wałek, to od razu sprawdź stan wtyczek reglera i napięcie ładowania.

Avalensis 03.08.2025 17:53

Wtyczki ok , ładownie 12.9/13 v

teflon. 03.08.2025 17:57

Klej i wpakuj ten włoski patent
https://kkbike.it/pignoni/107pignone...on-11616t.html

dawid8210 03.08.2025 17:57

Jest tu na forum cały elaborat na temat wklejania zębatki. Popełnił go Mallory. Wkleisz i będzie git. Po stanie wałka mozna wnioskować, że te 78 tys. nalotu to raczej 178, choć różnie to jest.
Tak czy siak babce należy się dokładny przegląd. Powodzenia:)

Dzieju 03.08.2025 17:58

No to dużo za niskie, powinno być przynajmniej 14 do 14,3.

dawid8210 03.08.2025 17:59

Przy jakich obrotach mierzysz to ładowanie?

Avalensis 03.08.2025 18:02

Mierze na jałowych obrotach

Dzieju 03.08.2025 18:06

Sprawdź też przy wyższych 2tys, 4tys.

dawid8210 03.08.2025 18:10

Tak jak Dzieju pisze. Stan ładowania przy tych plus minus 1200 obrotach niewiele mówi. Włącz też odbiorniki. Np światła mijania i zmierz stan ładowania.

Avalensis 03.08.2025 18:16

Mimo zmiany obrotów , ładowanie takie samo. Co wiecej patrząc w internet zobaczyłem, że kostki powinny być dwie a tu jest jedna okrągła a wiązka z żółtymi przewodami spięta jest na krótko i owiniete izolacją .

dawid8210 03.08.2025 18:21

Okrągła kostka jest to tak jak fabryka wypuściła. Przewody fazowe łączone na krótko to standardowa przeróbka jaka jest stosowana przy tym motocyklu. Masz ładowanie do roboty.

Avalensis 03.08.2025 18:26

Czyli należy wymienić regulator napięcia ?

CzarnyEZG 03.08.2025 18:28

I wtyczki pokaż tylko w środku.

Avalensis 03.08.2025 18:34

3 Załącznik(ów)
Przesyłam zdjecia

dawid8210 03.08.2025 18:39

Cytat:

Napisał Avalensis (Post 884890)
Czyli należy wymienić regulator napięcia ?

Przeważnie wymiana regulatora załatwia sprawę. Nie musi być to regulator dedykowany do tego motocykla. Pasuje wiele innych (przeróbka wtyczek wtedy, czy lutowanie). Ja mam od cbr-y 954. Pasuje też od 1100xx i wielu innych. Generalnie wszystkie bolączki masz opisane tutaj na forum.
Ps. Dobrze jest przed wymianą pomierzyć napięcie miedzyfiazowe prądnicy. To te trzy żółte kable co wychodzą z silnika. Masz je zlutowane i zaizolowanie tą pasiastą izolacją.

Avalensis 03.08.2025 19:03

Cytat:

Napisał teflon. (Post 884877)

Czyli brać tą zębate i ją wklejać ? Tu znalazłem na aledrogo.
https://allegro.pl/oferta/kkbike-zeb...hoC6yoQAvD_BwE

dawid8210 03.08.2025 19:51

Jakiej byś nie założył na pewno trzeba wklejać.

herni 03.08.2025 19:59

Cytat:

Napisał Avalensis (Post 884870)
Tu zdjęcia wałka.

niestety ale wałek już na wykończeniu. Do przebiegu dorzuć jeszcze przynajmniej 100 tys. i powoli szykuj się na remocik

stopa-uć 03.08.2025 20:20

Nie straszcie chłopaka,
przyjedź na zlot w Białym Brzegu to wszyscy WSZYSTKO CI wytłumaczą.
12-14 Września.-czekamy
ciał

dawid8210 03.08.2025 20:25

O! Wszystko będziesz miał wyłożone jak na tacy. Tylko czy będziesz potem pamiętać...:D

stopa-uć 03.08.2025 20:29

NA PEWNO będzie pamiętał recepcje

matjas 03.08.2025 21:33

Może nawet tylko to :)

Bałtrok 03.08.2025 22:02

Cytat:

Napisał stopa-uć (Post 884905)
NA PEWNO będzie pamiętał recepcje

Jeśli chodzi o recepcję to ja pamiętam, żeby ją ominąć, zaparkować, rozbić szybko namiot i iść się meldować bo potem to już motywacji a i czasem sił do rozbijania może braknąć

majo 04.08.2025 07:53

2 Załącznik(ów)
Avalensis nie słuchaj tych starych szyderców. Kup oryginalną zębatkę i jeździj. Wtyczka reglera wygląda bardzo dobrze.

Dzieju 04.08.2025 09:29

Cytat:

Napisał Avalensis (Post 884890)
Czyli należy wymienić regulator napięcia ?

Najpierw sprawdź akumulator, jego stan lub uszkodzenie ma wpływ na mierzone napięcie ładowania.
Jako dodatkowy test wsadź do pomiaru sprawny/ dobry akumulator i ponownie sprawdź napięcie.
Wtedy będzie wiadomo na pewno czy regulator czy akumulator.

Artek 04.08.2025 09:42

1 Załącznik(ów)
Na foto zaznaczyłem przekaźnik rozrusznika.
Odpenij wtyczkę z góry i zobacz w jakim stanie są styki. Zajrzyj do bezpiecznika (zapasowy powinien być pod stycznikiem w gumie).
Tą taśmę izolacyjną też bym odwinął i sprawdził połączenie żółtych przewodów stator-regler. Musi być lutowane!

Mhv 04.08.2025 10:26

Nie straszcie chłopaka, moto zrobi jeszcze zylion kilometrów. Wklej zębatkę jak opisał Mallory, sprawdź prądy/regler i będzie git. Jeszcze styki w pompie przejrzyj.

Dzieju 04.08.2025 11:47

Jak go nastraszą tyloma przebudowami to jeszcze sprzeda zamiast jeździć.
Nie mam lutowania zamiast kostki i nadal styki bardzo ładne więc nie ma co panikować tylko dbać i jeździć.
W xrv nie ma żadnych problemów są tylko naturalne zużycia lub zaniedbania.
Nie słuchaj o wymyślonych "furiach" to jedynie skutek eksploatacji czasem specyficznej.
Po prostu ustal co z ładowaniem, zmień zębatkę, zrób parę tyskm i sam zobaczysz czy jest co robić.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.