![]() |
silnik rd07 a rd07a
nie wiem czy temat już był czy nie..mam afri rd07 i chce zmienić silnik mam okazję kupić cały kompletny silnik od rd07a,wiem ,że są róznice w układzie zapłonowym i w gazniku..czy da rade pożenić silnik z rd07a z osprzętem z rd07??czy to duża rzezba??gazniki pewnie da rade podmienic,jak jest z elementami ukladu zaplonowego??
|
Było o tym. Koła magnesowe trzeba zmienić. 07a ma już inny moduł sterujący silnikiem. Dokładnie Ci nie powiem. Poszukaj.
Jakiś pewny silnik? |
Zależy skąd ten silnik. U mnie silnik z RD07a spasował do RD07 bez jakichś kombinacji. Nie znalazłem żadnej różnicy w kole magnesowym, chociaż jak już miałem zdjęte to wymieniłem. Coś ktoś później pisał że była wersja (bodaj na rynek .ch) która miała stare koło magnesowe. No chyba że ktoś wcześniej wymienił to koło, ale nic o tym nie wiem i sądząc po stanie śrub wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Z narzędzi bez których wymiana koła magnesowego będzie tylko rzeźbą w gównie musisz mieć - klucz udarowy (mnie wystarczył taki za 150zł + prawdziwa nasadka za 20zł) - ściągacz - znaczy śrubę o średnicy i skoku który podawałem w innym wątku, koszt kilka pln (albo coś 200 genuine chąda tul.) |
no zależy jeszcze od rocznika, łącznik z łodzi ma afre 96 niby stylistycznie ejst to 07a a jednak mechanicznie jeszcze 07:)
|
Cytat:
|
moto bylo od franza wiec podejrzewam ze byl to niemiec:P myslalem ze moze jest to jakas mieszanka z przejsciowego rocznika.
|
Austriak albo Szwajcar. Inne gazniki, bez TPS, moduł jak w 07 CDI, Okablowanie jak w 07. Wszystkie wady siódemki skompilowane z wszystkimi wadami 7a. Czyli dupa. Trzeba na to uważać, takie moto powino być ze 2 kola tansze...
|
Jakie wady 7 przepraszam..?
Możesz wymienić czym się różnią "wady" 7 od 7A jakbyś miał chwilke :) prosze |
Cytat:
Jestem trochę mądrzejszy . Znaczy się z Austrii są be? Motocykl był bardzo zadbany i łyknąłem bez zastanowienia choćby miał jakieś wady 07 ( Afra ma wady? o których nie wiem?) Motocykl na wykończeniu miał pompę paliwową - o czym poinformował własciciel i o to przekazałem łacznikowi Myślę ,ze "łacznik" nie żywi urazy ...? |
Tez niedawno to odkrylismy. Mocno schowane to było:)
Ale warto o tym wspominać przy sprzedazy - a przy zakupie masz element przetargowy. Co do cech uzytkowych: Szwajcar i Austriak pali wiecej niz 7a ma gorsze zawieszenie niż "stara siódemka" - bo bez regulacji reszta to nieznaczace detale. |
Cytat:
Uznaliby za fantastę co chce urwać z ceny za coś izulorycznego ( nie wiem czy określenie gramatyczne jest ) Różnica w cenie 1995 -1996 nie większa niż 200 euro przyjmując taki sam stan motocykla Natomiast jeżdżący niemieccy turyści na XRV cenią bardziej RD07 niż RD07a Coś takiego jak Mercedes W123 a W124 :D -mowiąc o RD07 - to jeszcze ta dobra Afryka |
Wylacznie z powodu regulowanego zawieszania.
Znajdz mi kogoś kto by nie chciał zeby mu moto mniej paliło przy dokladnie tych samych parametrach. No juz nie przesadzajmy. |
A ja i tak uważam, że mój szwajcar 07a ma fajniejszy dźwięk od 07a właściwej ;)
|
Regulowane zawieszenie OK. To duży plus. To jedna sensowna przewaga nad rd07a. Korki spustowe w goleniach z przodu tez. To że stara ma 4 cewki a nowa dwie to już nikomu chyba nie robi róznicy. Nowocześniejsze gaźniki od 96 to dla mnie warta świeczki impreza skoro miałbym za to dopłacić 200eu jak pisze Franek. Po jednym sezonie by się zwróciło.
Różnice między rd07 a rd07a mogą wyjść np w lakierach w nowych siódemkach pod 2000r. Ponoć ekologia wymusiła wodne. No i zapomniałem ze stara siódemka ma 3 konie wiecej i 3Nm :at: |
Cytat:
Łącznik mysle ze ne zywi, moto bardzo ładne zadbane nie powiem zlego slowa tylko 1 raz sie z taką mieszanką spotkalem. |
Pewnie że zadowolony jestem, a spalanie bez tragedii, w 5 litrach się mieszczę, no ale ja dość spokojnie jeżdżę...
|
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.