Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Silnik, sprzęgło, skrzynia (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=241)
-   -   Lekki poślizg przy zmianie biegów DCT (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=47182)

Panik1231 07.04.2025 16:23

Lekki poślizg przy zmianie biegów DCT
 
Witam wszystkich! Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem podobnego problemu. Zauważyłem ostatnio, że w trakcie zwykłego "pyrkania", podczas zmiany biegów zauważalny jest lekki poślizg. Wyczuwa się to tak, jakby podczas puszczania sprzęgła został dodany gaz, co obiawia się lekkim szarpnięciem motocykla. Gdy jadę z żoną, to obija mnie kaskiem. Zauważyłem, że jest to wyczuwalne tylko przy niskich obrotach. Podczas żwawszej jazdy, wszystko odbywa się "gładko". Czy spotkał się ktoś z Was z tym problemem? Będę wdzięczny za informacje. Dodam, że motocykl to standard AT 24' z ES oraz DCT. Wgrana została najnowsza poprawka dotycząca Wheelie Control.

matjas 08.04.2025 09:18

przywitaj się Kolego.
nie pomogę więcej niż to, że ponoć w razie wątpliwości co do działania DCT można zrobić adaptację skrzyni. może to da jakąś różnicę.

radiolog 08.04.2025 17:55

Normalny objaw.
Ja bym nie pyrkał na wolnych obrotach

Melon 08.04.2025 19:36

To są normalne szarpnięcia, a nie poślizg przy niskich obrotach silnika . Wystarczy wejść na S lub obroty powyżej 2kk/min i nic takiego nie powinno już być przynajmniej u mnie.

Panik1231 10.04.2025 15:15

Dzięki za odpowiedzi. Reset dct zrobiłem i nic nie pomogło. Pod pojęciem "pyrkanie" miałem na myśli jazdę normalną na S1 (D nie używam, bo za szybko zmienia biegi)

radiolog 11.04.2025 08:11

S1 wiele nie różni się od trybu D.

Robi72 14.04.2025 14:12

Może podpowiem. Sprawdź sobie taką rzecz jak naciąg łańcucha napędowego. Zaczął bym od tego, jak będzie za luźny to DCT tego nie lubi i stąd może być te poszarpywanie. U mnie tak było. Łańcuch musi mieć maksymalnie 4,5 cm luzu. Jak będzie większy i to nie dużo bo o około 1 cm może wystąpić poszarpywanie. To jest dwusprzegłówka działająca bardzo szybko przechodząc z biegu nieparzystego na parzysty. Łańcuch traci na ułamek sekundy napięcie, a potem spina go drugie sprzęgło.

radiolog 14.04.2025 23:12

Jak sie jedzie w trybie M i zmienia biegi rocznie, to nic nie ślizga sie.

Panik1231 15.04.2025 15:06

Robi72 dzięki za podpowiedź, muszę to sprawdzić. W jaki sposób mierzysz napięcie lancucha? W instrukcji, która otrzymałem, jest napisane, że powinienem postawić motocykl na bocznej stopce i ciągnąć łańcuch do góry, a następnie zmierzyć odstęp pomiędzy wahaczem a łańcuchem. Taki luz powinien mieć 48mm-53mm. Zgadza się?

Yazin 15.04.2025 18:10

Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.

wierny 17.04.2025 10:12

Nic dziwnego, bo po to są koledzy z forum, żeby doradzać.:)

matjas 17.04.2025 13:43

Cytat:

Napisał Yazin (Post 877174)
Masz napisane w serwisowce, a weryfikujesz na forum? Dziwne.

mam nadzieję, że w szkole byłeś podobnie wyrywny :lol8:

Yazin 18.04.2025 07:10

Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.

luk2asz 18.04.2025 09:07

Cytat:

Napisał Yazin (Post 877352)
Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.

To wyobraź sobie, że nie każdy ma serwisowke i nie każdy ma zdolności manualne jak Ty. 10 lat temu śmialiśmy się na zlocie, a goście z Węgier nagrywali jak nasi kumple próbowali naciągnąć łańcuch w Hondzie. Niby było śmieszne ale ten kumpel śmiałby się ze mnie na 100% , jakbym borowal sobie zęby. Nie mierz wszystkich swoją miarą i spokojnych świąt.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Melon 18.04.2025 10:15

Ja dalej nie umiem naciągnąć łańcucha w crosstourerze :lol8:

Romano 18.04.2025 10:15

Cytat:

Napisał Yazin (Post 877352)
Matjas, temat który poruszył kolega- regulacja łańcucha, to nie wiedza tajemna i serwisówka daje prostą odpowiedź, co potwierdził zainteresowany opisując jak należy to zrobić. Nie rozumiem Twojego komentarzy ale spoko, zwrócę się do Ciebie z pytaniem jak będę chciał ustawić lusterka albo ciśnienie w kołach uzupełnić. (albo nie, bo to już zbyt proste) Dobrego dnia.

A serwisówka bierze pod uwagę ustawienie napięcia wstępnego sprężyny?
Ustaw luz w położeniu minimalnym a potem przestaw na maksymalny i sprawdź.

Melon 18.04.2025 10:25

Ja tam się nie znam, odłączałem wahacz od amora , kołem góra/dol gdzie ośka w najdalszym miejscu od zdawczej i tu naciągałem łańcuch co by się bez oporu koło kręciło

kylo 18.04.2025 10:54

Wrzucę raz jeszcze.
Gość pasem dociągnął wahacz
aby sprawdzić punkt największego naciągu.
A potem robi pomiar luzu na centralce,
oraz pod obciążeniem motocykla, na bocznej.
https://m.youtube.com/watch?v=Ve083QlHdUE

luk2asz 18.04.2025 11:02

Cytat:

Napisał kylo (Post 877376)
Wrzucę raz jeszcze.

Gość pasem dociągnął wahacz

aby sprawdzić punkt największego naciągu.

A potem robi pomiar luzu na centralce,

oraz pod obciążeniem motocykla, na bocznej.

https://m.youtube.com/watch?v=Ve083QlHdUE

Muszę zatem kupić centralkę i taki ładny laserowy miernik . Pasy już mam . :-))))))

A na poważnie to wg. instrukcji to mierzymy ten luz na bocznej. Bo to podstawowe wyposażenie.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Yazin 18.04.2025 11:18

OK, nie będę bił piany, szkoda czasu i energii. Jeśli kogoś uraziłem, to przeprszam, nie miałem takiego zamiaru.
Pozdrawiam.

kylo 18.04.2025 12:02

...:confused:, a może odrobinę zrozumienia:oldman:
Przecież po to, koś się produkował,
ściągał pasem,
mierzył prostolinijność laserem, podawał wartości luzu
Bez obciążenia, oraz z obciążeniem.
Aby ktoś, kto obejrzy ten filmik miał wartości odniesienia
podane na tacy pod nos!
Aby mógł naciągnąć łańcuch ze 100% pewnością,
że jest prawidłowo.

Melon 18.04.2025 19:05

Cytat:

Napisał Yazin (Post 877381)
OK, nie będę bił piany, szkoda czasu i energii. Jeśli kogoś uraziłem, to przeprszam, nie miałem takiego zamiaru.
Pozdrawiam.

Spoko zluzuj tu na forumie to normalka, mi tak samo przysrał Matjas xlat temu jak to Tobie bo świeżak jesteś. :D
Na pocieszenie to nie ostatni raz;)

radiolog 18.04.2025 19:29

Na forum nie można mieć zbyt krótkiego loncika....., należy się wykazać skórą hipopotama

luk2asz 18.04.2025 20:35

Cytat:

Napisał kylo (Post 877382)
...:confused:, a może odrobinę zrozumienia:oldman:
Przecież po to, koś się produkował,
ściągał pasem,
mierzył prostolinijność laserem, podawał wartości luzu
Bez obciążenia, oraz z obciążeniem.
Aby ktoś, kto obejrzy ten filmik miał wartości odniesienia
podane na tacy pod nos!
Aby mógł naciągnąć łańcuch ze 100% pewnością,
że jest prawidłowo.

Jezusicku , toć przecia żartuje :-)

Robi72 28.04.2025 10:57

Kolega Panik1231 ustawił luz łańcucha? Pomogło coś, czy dalej "poszarpuje"?

matjas 28.04.2025 21:25

Poszarpuje :) jak Reksio szynkę :)

Mam nadzieje ze cieszy sie juz pogoda i asfaltem pod kołami i jak mu przejdzie nagła złość to nam tu wszystko opowie! :)
Nie takie forum zaraz złe! ;) łe łe łe :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.