![]() |
Cud miód te pocztówki :)
|
Kolory jak Rubinie... (taki sowiecki telewizor kolorowy z ubiegłego wieku) ;)
|
Tam to głównie czerwony był jebutny :) no a czasami to już bardziej niż bardzo jak się zajął płomieniem po przemówieniu Sekretarza :)
Zdjęcia piękne. Czekam na CD. |
Druga paczka zdjęć
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...59c9d7a7ae.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9e050ec932.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...dbe19767a2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fabd0e9ad8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...106b04074f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...77464e2229.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...bc39f0be7a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fc87599d5d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7563d0f0ec.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f9dda1caac.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...662477f265.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f456a54acd.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e74c885c97.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...328c80c2ef.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...dce923a9b6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...db3d2cc409.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...d49528a29a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e78a96b350.jpg |
Będę szczery foty jakieś przerobione ale coś tam widział to Twoje, zazdroszczę :)
|
Etam Melon :) tak było pięknie i tego się trzymajmy! :)
|
Wrzucisz jakąś mapke z podróży? ;)
|
Cytat:
Co do trasy to mogę nawet ślad w pliku gpx udostępnić, ale na priva bo tu ponoć jakieś chatboty grasują na forum :) Zastrzegam jednak ze trasa nie jest jakaś wielce optymalna i nie była planowana wcześniej tylko powstawała na miejscu na bieżąco. |
1 Załącznik(ów)
Cytat:
Północny odcinek trasy to głównie asfalty. Odcinków dojazdowych z i na prom nie nagrywałem. https://chomikuj.pl/ar3z/Dokumenty/M...9675086477.gpx Link do pliku na chomiku, można pobrać bez logowania. |
Czy ten południowy odcinek jest bezpieczny? Nie ma tam posterunków wojskowych czy czegoś podobnego? Jaka jakość dróg i dostępność sklepów, jedzenia itp? Warto w ogóle tam jechać? Nie jest za monotonnie? Chyba dominuje tam pustynia?
|
Policja często stoi na wjazdach i wyjazdach z miateczek ale turystów raczej nie zatrzymują. Moim zdaniem lepiej przejechać przełęczami kilka razy przez góry niż cisnąć południem, chyba, żeby wielbłądy jakieś zobaczyć :-) Drogi super, czasami piachu nawiane, tadżin do jedzenia wszędzie dostępny.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka |
Pozwolę sobie to poruszyć w tym wątku - wybieramy się ze szwagrem na przełomie września i października. Jak tam spałeś? Na dziko pod namiotem czy jakiś booking? Czy czułeś, że jest tam względnie bezpiecznie czy obawiałeś się kosy pod żebra?
|
Czułem się bezpiecznie. Spanie - booking, google. 2 razy namiot na dziko.
|
Pozwolę sobie dopytać o kilka rzeczy - wybieramy się ze szwagrem na AT i Trampku. Najbardziej interesuje mnie ten kawałek od Merzouga. Byłbym wdzęczny gdybyś mógł się wypowiedzieć. Podrzucam dwa tracki na Google Earth żeby było Ci łatwiej nawigować po mapie.
https://earth.google.com/earth/d/130...yV?usp=sharing Jak widzisz na mapce są dwa tracki (możesz sobie je włączyć i wyłaćzyć tak aby zobaczyć Twój track) 1) od Merzouga trzymaliście się wschodniego brzegu, przez Taous następnie przejechaliście na drugi brzeg - dlaczego tamta droga? Czy mógłbyś się wypowiedzieć jak według Ciebie tam było? Lekko / średnio (czasem głębszy piach ale do przeżycia) / ciężko 2) odcinek Ramila - Sidi Ali - podobnie - lekko, średnio, ciężko? 3) Nie myśleliście jechać z Sidi Ali na dół do Tagounite? Z Sidi Ali pojechaliście do Taghbalte a następnie do Zagory, skąd własnie pomysł, żeby obrać tę drogę a nie zajechać do Zagory właśnie od południowej strony? Podoobnie jak wyżej jak byś ocenił ten odcinek? 4) Z Zagory pojechaliście w stronę Forum Zguid - nie było planu jechać może dołem na Tata? Jeżeli nie planowaliście / nie zdecydowaliście to dlaczego? Podobnie jakbyś ocenił ten odcinek waszego tracka? 5) Gdybyś mógł powiedzieć, który odcinek był jakiś najbardziej trudny w sensie bardzo mocno piaszczyście gdzie ciężko było jechać 7) Spałeś w namiocie? Miałeś np. śpiwór i/lub karimatę? Wziąłeś coś co okazało się zbędne lub czegoś Ci brakowało? Zastanawiam się co okaże się raczej zbędne, tak aby jak najbardziej zejść z ekwipunku. Nie potrzebuję luksusów. Bylbym wdzięczny za odpowiedzi. Próbuje jakoś dograć tracka i planuje mniej więcej jechać podobnie z tym, ze myślałem, żęby zamiast do Zagory lecieć trochę bardziej na południe tak jak prowadzi ten drugi track, a następnie na Tata -> Assa -> Tan Tan -> Esmara i przez pustynię do Dakhli. |
Ale mnie zasypałeś pytaniami jak jakiegoś eksperta od Maroka. A wystarczy przeczytać tytuł wątku, żeby rozwiać wątpliwości.
Nie ja nawigowałem na tej wyprawie a trasa to była improwizacja na bieżąco. Mapy.cz -> prowadź do -> rodzaj pojazdu: rower. Postaram się jednak pomóc na tyle ile potrafię. ad. 1) Rzeki wezbrały (jechaliśmy niedługo po największych ulewach od lat w tamtych rejonach), nie wszystkie drogi były przejezdne. Trochę nas podprowadził lokals na piździku ale niestety nie z dobroci serca. Chciał 80 ojro ale musiał się zadowolić 20. Były odcinki piaszczyste ale po tych deszczach pojawiły się na nich drobne roślinki i może to ułatwiało jazdę. ad. 2) na lekkim moto było lekko ad. 3) improwizacja, znajomi byli tu drugi raz i może chcieli spróbować nowej trasy, raczej lekko ad. 4) z Foum Zguid był plan jakimiś kozimi ścieżkami przez góry dojechć do Igherm, ale w jakiejś wiosce nas mieszkańcy zawrócili, że niby nieprzejezdne ad. 5) dla mnie trudności przysporzył odcinek na zachód od M'hamid el Ghizlane - jechaliśmy wzdłuż koryta wyschniętej rzeki takimi serpentynami po fesz-fesz'u, motocykl jechał gdzie chciał i wszystko było by dobrze gdyby droga była prosta a nie kluczyła Dla ciężkich moto problemem mogą być odcinki kamieniste. ad. 7) Spałem - widać na zdjęciach. Ale nie z konieczności, można tak zaplanować trasę żeby spać na kwaterach, w riadach czy hotelach. Namioty wzięliśmy na wszelki wypadek a jak już je mieliśmy to żal nie skorzystać. Miałem lekki śpiwór i karimatę. Na pewno warto mieć zasięg motocykla ok 300 km. Wszelki sprzęt serwisowy, zapas wody i jedzenia, bo pieszo po (wątpliwą) pomoc iść 50km to słabo. U nas się obeszło bez awarii. Jedynie kapeć, ale lekko schodziło i dociągnęliśmy do wulkanizacji. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.