Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=245)
-   -   dodatkowe światła, menu CRF 1100 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=46569)

Luk.tczew 29.10.2024 13:56

dodatkowe światła, menu CRF 1100
 
Cześć, nie mogę uruchomić dodatkowego menu żeby odblokować włączanie halogenów. Zworka ( kostka ) oczywiście włączona, słychać exup? po przekręceniu kluczyk. Pojawia się menu od manetek i quickshiftera, natomiast fog light brak. Miał może ktoś już ten problem?

syncronizator 29.10.2024 16:13

Nie wiem czy to ma znaczenie ... ale
czy masz podpięte halogeny wtedy gdy chcesz uruchomić funkcjonalność fog light w GUI ?
Ja uruchamiałem w ostatni weekend i poszło bez problemu. Jednak halogeny miałem już podpięte zanim zacząłem kombinować z kostką i w menu.

Luk.tczew 29.10.2024 17:48

Tak, są już podpięte na gotowo.

syncronizator 30.10.2024 10:31

Co było problemem ?

Luk.tczew 30.10.2024 19:03

Nie zrozumieliśmy sie :) halogeny mam już wpięte w układzie pod fabrycznymi kostami pod bocznymi owiewkami. Niestety nie pojawią mi się w menu equipment pozycja fog light...

syncronizator 30.10.2024 21:58

Upgrade softu ?

Hankiss007 07.11.2024 10:20

Hej, mam pytanka. Halogeny, masz na myśli światła dalekosiężne? Jakiej firmy? LED? Noszę się z zamiarem dołożenia halogenów do AT1000 (2019). Chcę je podłączyć równolegle do światła długiego. Czyli będą się włączały w momencie włączenia długich. Nie wiem czy to dobry pomysł. Zrobiłem tak kiedyś w JEEPie instalując dodatkowy bezpiecznik pomiędzy oryginalnym kablem a nowym kablem do halogenów. Czy może lepiej zainstalować na osobnym kablu a osobnym wyłącznikiem nie ingerując w oryginalną instalacje?

Melon 07.11.2024 10:23

Ja tam się nie znam ale po przekaźniku w starych moto to działało.

WojtasA 07.11.2024 18:21

1 Załącznik(ów)
Cytat:

Napisał Hankiss007 (Post 864418)
Hej, mam pytanka. Halogeny, masz na myśli światła dalekosiężne? Jakiej firmy? LED? Noszę się z zamiarem dołożenia halogenów do AT1000 (2019). Chcę je podłączyć równolegle do światła długiego. Czyli będą się włączały w momencie włączenia długich. Nie wiem czy to dobry pomysł. Zrobiłem tak kiedyś w JEEPie instalując dodatkowy bezpiecznik pomiędzy oryginalnym kablem a nowym kablem do halogenów. Czy może lepiej zainstalować na osobnym kablu a osobnym wyłącznikiem nie ingerując w oryginalną instalacje?

Ja zrobiłem z osobnym przełącznikiem podłączane do aku w Afryce - SW Motechy zwykłe (przełącznik i wiązka w komplecie), tu jest wersja dalekosiężna:

https://sw-motech.com/en/products/sa...EVO+high+beam/

Załącznik 139007

Hankiss007 08.11.2024 12:09

Cytat:

Napisał WojtasA (Post 864457)
Ja zrobiłem z osobnym przełącznikiem podłączane do aku w Afryce - SW Motechy zwykłe (przełącznik i wiązka w komplecie), tu jest wersja dalekosiężna:

https://sw-motech.com/en/products/sa...EVO+high+beam/

Załącznik 139007

I to chyba jest najlepsze rozwiązanie. Osobny włącznik i osobny kabel. Drogie te halogeny...

WojtasA 08.11.2024 18:36

Drogie, ale wykonanie pierwsza klasa, odcięcie idealne (co pewnie mniej istotne dla high beam)

rafal11 09.11.2024 08:43

U mnie jeDza już cztery lata i nic im nie jest są jak nowe.

jumper1 12.03.2025 19:31

Podepnę się pod temat.
U siebie zdjąłem owiewki, znalazłem oryginalne kostki, podłączyłem dodatkowe halogeny (na razie jedną stronę).
W trybie serwisowym, w menu wyposażenia, zmieniłem fog light na "ON"... i lipa
w menu światła jest opcja "fog light" i jest na ON, a światełka nie świecą, ba nawet nie ma napięcia na kostce.
Bezpieczniki pod siedzeniem ok, czy w oryginalnej instalacji światła przeciwmgielne mają dodatkowy bezpiecznik jeszcze w innym miejscu?

WojtasA 13.03.2025 07:38

"Po spięciu, trzeba aktywować światła przeciwmgielne przez wykonanie zwory na czerwonej wtyczce serwisowej, znajdującej się pod siedzeniem pasażera, włączyć zapłon, przełączyć na on w menu SETTINGS->SERVICE->EQUIPMENT->FOG LIGHT, wyłączyć zapłon i usunąć zworę."


https://africatwin.com.pl/showpost.p...5&postcount=85

jumper1 13.03.2025 09:20

Cytat:

Napisał WojtasA (Post 874095)
"Po spięciu, trzeba aktywować światła przeciwmgielne przez wykonanie zwory na czerwonej wtyczce serwisowej, znajdującej się pod siedzeniem pasażera, włączyć zapłon, przełączyć na on w menu SETTINGS->SERVICE->EQUIPMENT->FOG LIGHT, wyłączyć zapłon i usunąć zworę."


https://africatwin.com.pl/showpost.p...5&postcount=85

Ja już to wykonałem, dokładnie jak napisałeś. W menu użytkownika, tam gdzie są manetki, światła dzienne, pojawiło się "fog light" i mimo że jest włączone, napięcie nie pojawia się na wtyczce (pod wlotem powietrza).

WojtasA 13.03.2025 16:05

A to nie wiem. Ja podpinałem pod osobny przełącznik.

jumper1 15.03.2025 11:17

Zauważyłem jeszcze jeden czynnik, mimo iż na tablecie TFT pod przyciskiem Fn włączam halogeny, nie zapala się kontrolka halogenów na tym mniejszym "liczniku" pod tabletem TFT.
Ewidentnie coś nie halo z instalacją, co tłumaczy tez dlaczego nie działa, mimo że wykonałem tak samo jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=apa741SfHrU

teraz pytanie czy sa dodatkowe puszki z bezpiecznikami tudzież przekaźnikiem gdzieś indziej niż pod siedzeniem kierownika?
Może się ktoś podzielić jak posiada jakimś schematami elektrycznymi?

Pytanie OT czy kierunki powinny "cykać" ? Mam AT od niedawna, kierunki się świecą ale nie cykają.

stilo 15.03.2025 13:33

Dodatkowe halogeny Givi montował mi serwis. Długo się męczyli, ale w końcu. Podobno oryginalne halogeny mają inną oporność i dlatego komputer je widzi. Chociaż może tylko tak mi powiedzieli.
Mogę w poniedziałek dopytać jeżeli będziesz potrzebował.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka

jumper1 15.03.2025 15:21

Jak możesz, to podpytaj.

stilo 17.03.2025 16:50

Jednak nie pomogę. Uzyskałem wymijającą odpowiedź nic nie wnoszącą do sprawy.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka

Adrian SI 21.03.2025 21:21

Dzieje się tak bo masz licznik dolny wrzucony z innego modelu. Nie zgadza się menu wyposażenia. Ewentualnie górny licznik kiedyś był spięty z wersją z halogenami. Jakie masz menu dodatkowe po wejściu ze zworki? i czy pokrywa się z tym co masz na motocyklu. Bo jeśli masz np. dct i opcję włączenia quickshifter, lub inną nieprawidłowość to wynik jest oczywisty. Maszw dolnym liczniku ikonkę halogenów?

jumper1 23.03.2025 19:00

1. w menu dodatkowym po wpięciu zworki, mam tylko dwie opcje
a. grzane manetki - i je mam zamontowane i działają
b. fog light - które były na off - i które mimo on nie działają
2. nie mam w menu dodatkowym (po wpięciu zworki) quick shiftera - bo mam wersje z DCT - więc prawidłowo że jej nie ma
3. w dolnym liczniku po podświetleniu np latarką, widać ikonę halogenów - ale licznika dolnego nie rozbierałem więc nie wiem co jest w środku.
4. Wgrywałem aktualizacje ekranu dostępną na oficjalnej stronie hondy, moja obecna wersja softu do 3.1

Motocykl kupiłem używany, ale od pierwszego właściciela (salon polska) z pełną historią, zamówiłem nawet dodatkowo carverticla czy coś - w raporcie było zero szkód - więc nie sądzę żeby ktoś liczniki dla sportu przekładał.

Adrian SI 23.03.2025 22:09

Soft jest bez znaczenia. Wyposażenie jest zapisane w dolnym liczniku, oraz BCU.
Przypuszczam że masz małą afre, nie adventure. Który rok?

jumper1 23.03.2025 22:19

Rok 2019 model 2020 (CRF1100D), jest to afra "nie adv", czyli ta wyższa :)
Zrobiłem wszytko dokładnie jak tu :
https://mototrips.pl/porady/montaz-h...krok-po-kroku/

Adrian SI 23.03.2025 22:34

W małej 2020 z tego co pamiętam nie było opcji na oem halogeny, tylko w Adventure.
Mała dopiero po lifcie ma taką możliwość.
Owszem będzie wiązka z wtyczkami, ale nie włączysz zasilania w BCU, nie masz też opcji ES pomimo że skrzynia DCT. Podobnie jest w wersji USA, brak świateł do jazdy dziennej oraz brak opcji załączenia halogenów. Różnica w BCU między EU a USA.
Zdzwonimy się, jak ogarniemy, napiszemy co było...

jumper1 25.03.2025 12:43

Problem udało się rozwiązać, więc dla potomnych podsumuje temat.

Procedura opisana tutaj
https://mototrips.pl/porady/montaz-h...krok-po-kroku/
jest jak najbardziej prawidłowa, tylko mała uwaga:

1. przed wejściem do trybu serwisowego w celu włączenia wyposażenia, halogeny muszą być fizycznie wpięte w kostki.

2. trzeba się upewnić, że kostki są dobrze zaciśnięte, wystarczy że będzie słaby styk choćby w jednym halogenie, całość nie będzie działać.

Ode mnie podziękowania dla kolegi AdrianSI, z pomoc w rozwiązaniu problemu :beer2:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.