Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Podwyższenie RD07 by MOTOMYSZ (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4602)

MOTOMYSZA 27.10.2009 00:42

Podwyższenie RD07 by MOTOMYSZ
 
3 Załącznik(ów)
Czasem bywa tak:
Załącznik 8031

A wtedy jeśli masz odpowiednio wytrzymałe "sznurówki" a nie masz centrali (tak jak ja) to można np tak:
Załącznik 8032

i tak:
Załącznik 8033

1) wniosek-Wasilczukowy bagażnik=dobry bagażnik, bo można za niego sobie powiesic Africe na choince na Święta:D

2)wniosek-gdybym miał centrale to by było nudno:haha2:

wasilczuk 27.10.2009 08:03

hhehe motomysza dobry pomysł.
jakby co to stopki centralne jeszcze mam. radzę założyć bo może kiedyś sznurówek brakować.
panowie oczekujący- będę się sprężał jak dam radę. może uda się dla pięknej bagażniczek pod choinkę.

MOTOMYSZA 27.10.2009 09:45

3 Załącznik(ów)
Wasilczuk, ja to bym nawet i chętny był na Twój produkt tzn centralę, ale w związku z tym że trochę urosłem przez te trzydzieści parę latek do 196cm, to poprzedniej zimy wykombinowałem i zastosowałem sobie podpatrzone na Forum podwyższenia do AT,przez co moja Afri jest teraz +/-8cm wyższa.
Załącznik 8034
Załącznik 8035
Załącznik 8036
I obawiam się, że musiałbym posiadac produkt dorobiony indywidualnie
(tzn z dłuższymi nóżkami).
Ale jeśli kiedyś będziesz się bardzo nudził:D(pewnie niemożliwe!), i byłaby taka opcja na centralkę o +/-7-8cm wyższą, to ja na pewno bym znalazł "wolne" trzy stówki dla Ciebie.
Pozdro

Dzieju 13.11.2009 15:59

Motomysza, podaj konkretnie w którym miejscu przybyło te 8cm?
Na siedzeniu kierowcy?
Czyli ok 2 cm na amortyzatorze by dawało 8 całkowite.

Artuditu 13.11.2009 20:09

A jak podniosłeś przód?

chomik 14.11.2009 13:12

Co masz na reflektorze ? To jakaś osłona ?

MOTOMYSZA 14.11.2009 19:39

8 Załącznik(ów)
Siemka!

W odpowiedzi dla Chomika:
Na reflektorach mam własny patent, tj osłony zaadoptowane od enerdowskiej ETZetki
Załącznik 8633


Koszt kilka-kilkanaście złotych za sztukę + wkład własny 2 roboczogodziny, przerobiony za pomocą piłki i nożyka do tapet. Mocowanie tego do czaszy motonga to zupełnie inna historia i wydumka( aluminiowe blaszki i malutkie śrubki), ale nie jestem z tego patentu tak do końca zadowolony , więc w jakiś zimowy wieczór cos tam sobie jeszcze poprzerabiam.
Jak dotrę jutro do garażu, to pstryknę foto i wkleję żeby było do podejżenia.


Dla Artuditu i Dzieju:
Przód moto podniosłem poprzez zainstalowanie dotoczonych wyższych korków amortyzatora, które stanowią teraz przedłużenie rur nośnych. Temat wyszukany tutaj na forum (zaadoptowany z Forum Transalpa jeśli się nie mylę). Było o tym już dyskutowane tzn czy to wytrzyma, czy nie zerwie gwintów itd. Też nad tym dumałem. Myślałem, myślałem (...) i wymyśliłem tak:
przedłużyłem jeszcze ten korek o 2cm jeśli dobrze pamiętam, w dół poniżej gwintu a jego zewnętrzną średnicę bardzo dokładnie spasowałem z wewnętrzną średnicą rury amortyzatora. Uzyskałem przez to dodatkowe wzmocnienie i usztywnienie(nie trzyma tylko gwint, ale jeszcze tak jakby teleskopowo jedno w drugim ). Niby te 2cm to niewiele, ale jeżdżę cały sezon i na razie wszystko jest OK. A jeżdżę też poza asfaltem i też nie tylko szutrami.
(zrobię fotki takiego korasa i wkleję może jutro)
Reasumując: korki mają dł dałkowitą ok 10 cm , z czego +/-8cm wystaje ponad rurę przedłużając ją o te 8cm, a reszta jest w kręcona w środek. Straciłem przez to 2cm wewnątrz na długości przez co spręzyna jest wstępnie dodatkowo ściśnięta o te 2cm właśnie.Ale to w niczym mi nie przeszkadza-jest po prostu minimalnie już wstępnie sztywniejsza- ugięta.
Przez te zabiegi tj podniesienie przodu i tyłu (ucho dampera dłuższe o 3cm od oryginału) ogólnie moto jest wyższe o 7-8cm.Więc siedzenie też jest o ok 8cm wyżej. Tylko że to siedzenie które mam teraz ma inny profil (zaadoptowane z kolei z Varadero 125) i jest troszkę niższe od oryginału. Ale o niebo wygodniejsze !!! Przejeździłem na nim ten sezon, ale zimą troszkę znowu je przerobię :podniosę o około 5cm dla kierowcy oraz pewnie przesunę w tył też o kilka centymetrów-przy zachowaniu tego samego profilu i kształtu.Nie jest to może szczyt elegancji w enduraku, ale Pani Dupa mi bardzo za tę przeróbkę podziękowała. Koszt siedzenia na motobazarze 100zł-tyle dałem, resztę robiłem sam. Efekt taki:

Załącznik 8634
Załącznik 8635
Załącznik 8636
Informacyjnie dodam, że Mycha ma jakieś 195cm wzrostu

Afri teraz

Załącznik 8637
Załącznik 8638
Załącznik 8639
Afri przed przeróbkami z podnoszeniem
Załącznik 8640
Zawsze miałem jakieś takie wrażenie ,że jestem trochę ponadgabarytowy w stosunku do większości moto, na wszystkim wyglądam jak na motorynce:D(czy to miałem XTZ ST, czy RD04 czy teraz już RD07a), dlatedo również te przeróbki. Teraz już jest trochę lepiej.Ale jak jeżdziłem kilka razy na LC 8 to było jeszcze wygodniej i to bez przeróbek. Dziwne , co nie? A na LC 8 "S" to dopiero pewnie byłoby fajnie:drif:, już sobie to wyobrażam. I nieomieszkam spróbowac na jakimś Afrykańskim spotkaniu ...gdzieś w Polsce, jeśli ktoś takim przyjedzie. Już dziś się ładnie uśmiecham,he,he:D

zbyszek_africa 14.11.2009 20:41

Trzeba jeździć po afrykańskich zlotach Motomysza:)
LC8 S było w Miedznej listopad 08 i w Wildze kwiecień 09 i jeszcze na paru pojeżdżawach, ale co się odwecze to nie uciecze:)
Preferuje żoładkówkę:D

pozdr.

MOTOMYSZA 14.11.2009 20:52

Trochę się muszę powykręcac tzn "nie byłem bo praca, bo kasa, bo córkę mam maleńką ...itd.
Ale córeczka ma już 2 lata to na pewno już mnie na wiosnę na jakiś zlocik puści,he,he.
Zbyszek, żołądkowa już jest jakby Twoja!!!!! Do zobaczonka:)

Kuba 14.11.2009 21:37

dzieje się...

myku 14.11.2009 22:54

Zbysiu,ja tez przyjade z zoladkowa:p.Dasz sie przejechac:drif:.

zbyszek_africa 14.11.2009 23:01

Cytat:

Napisał myku (Post 84033)
Zbysiu,ja tez przyjade z zoladkowa:p.Dasz sie przejechac:drif:.

Nooo peeewnie:)
Zeby od tej żoładkowej nam się nie pop..ło który jest czyj:D

zdrowia

myku 14.11.2009 23:05

Nooo..ja przyjade Afryka:p

zbyszek_africa 14.11.2009 23:20

Cytat:

Napisał myku (Post 84036)
Nooo..ja przyjade Afryka:p

Wiesz, że mysłałem na ten temat, bo wydaje mi się że te pomarańczowe kolory są źle widziane:mad:
Tak, że chyba będzie trzeba przyjechać jedynie słusznym sprzętem żeby nas nie wzięto za czarne owce i zdrajców:D
Tylko q... żeby znowu nie było, że nie ma organizatora, jak jesienią:Sarcastic:
Oczywiście z szacunkiem dla chomikowej imprezy:Thumbs_Up:

pozdr.

myku 14.11.2009 23:31

Jestesmy w mniejszosci,a jak mowil nasz wieszcz"...jednoscia silni rozumni...".Nie ma co sie wychylas,bo wpie..dol:D.

JarekAT 15.11.2009 00:52

MOTOMYSZA ostatnio Zbyszek była całkiem niedalweko nas, ale niestety bez KTMa :D

MOTOMYSZA 18.11.2009 09:05

9 Załącznik(ów)
Wklejam te zdjęcia. Coś tam widac , można się przyjrzec detalom.

Kratki od ETZetki:
Załącznik 8777
Załącznik 8778
Załącznik 8779
Załącznik 8780

Funkcja bardziej ozdobna niż ochronna,... ale coś tam zawsze też osłaniają :)
Korki =podwyższenie przodu:


Załącznik 8781
Załącznik 8782
Załącznik 8783
Załącznik 8784
Załącznik 8785

Na ostatniej fotce (z suwmiarką) ta odmierzona częśc =19mm to te moje dodatkowe wzmocnienie/usztywnienie

majki 18.11.2009 09:35

Ciekawie, ciekawie. :drif:

Sam jestem zainteresowany takim patentem. Też mam 195cm bliżej nieba i afri mogła by być trochu wyższa. Te "tulejki" z przodu są nawiercone w środku czy to po prostu odpowiednio stoczony walec? Jaki wyszedł koszt dorobienia takiego patentu?

Co do tyłu to łańcuch nie ścina Ci osłon na wahaczu? Nie zahacza o coś? Zmieniłeś zębatkę z przodu? Zastanawiam się czy lepiej dorobić dłuższe dog bones'y czy mocowanie amorka? Naczytałem się trochę, że takie podnoszenia są nieciekawe dla właściwości jezdnych po czarnym i katują łańcuch? A co zrobiłeś ze stopką? Przerobiona czy od czegoś pasuje dłuższa?

Parę dni temu przymierzałem się do 07 Dandy'ego, wrzucił tam z tyłu amor od kata i przód od huski. Do tego zmienił przełożenie, żeby łańcuch nie darł po wahaczu. Trochę mnie to zainspirowało, ale nie wrzucę takiej kasy w 04.;)

Sam bym robił pewnie trochę mniejszego lifta, powiedzmy z tyłu 2cm, z przodu 5-6 (mowa o przedłużanych elementach)? 04 i tak jest wyższa i mam ori kanapę. ;) Zima idzie, można działać.:D

Ryży Koń 21.11.2009 13:18

Majki ja tez kompinuje jak Afri podnieść i te korki mnie sie bardzo podobają....... Może cos wspólnymi siłami ?

majki 22.11.2009 00:55

Why not. W kupie raźniej :lol8:

repsol 22.11.2009 14:28

Witam, może kolega kojarzy mnie z rajdu "Pyra" byłem na Big'u Repsol. Mam pytanie apropo podwyższenia motocykla. W karierze raz już motor podnosiłem, Big'a nie zdążyłem. Obecnie posiadam RD07A i też zamierzam podnieść. Uważam, że nadaje to rajdowy charakter motocyklowi.Moje pytanie brzmi Co z harmonijkami na lagach?Orginalne zrobiły się pewnie za krótkie?Odnośnie wzmocnienia połączenia korków z lagą myślę, że możnaby dodać zewnętrzne spasowane tuleje.

MOTOMYSZA 17.01.2010 13:04

Cześć Repsol.
Sorki że tyle czasu to trwało ale wcześniej nie trafiłem na Twoje pytanie.
A do rzeczy: Moje osłony-harmonijki na rurach amora, które mam założone to nie są te oryginalne z Afri jak fabryka dała, tylko akcesoryjne dokupione PROGRIP'y. One wystarczyły o tylo o ile, tzn nie mam ich dosuniętych do samej góry-zostawiłem tak ok 1-2 cm poniżej dolnej półki amortyzatora.Ale wygląda to przyzwoicie.
A co do patentu z samym przedłużeniem rur nośnych przez dłuższe-wyższe korki oraz propozycją zastosowania przez Ciebie dodatkowych wzmacniających zewnętrznych nakładanych rur, to muszę przyznać ,że też o czyms takim myślałem. Tylko najpierw chciałem zobaczyć jak się sprawdzi patent dłuższych korków, a jeśli by nie dał rady to wtedy chciałem zastosować nakładane tuleje. Na szczęście patent się sprawdził :) :Thumbs_Up:
Nic się nie wyluzowało , nic nie cieknie, gwinty OK.
POZDRÓWKO!:D
PS. REPSOLu, a teraz swoją nową Africe będziesz też malował w Repsola? Pytam tylko z ciekawości, ale muszę przyznać że jakiś czas temu też mi bardzo ten pomysł chodził po głowie, i dużo się naszukałem Afric pomalowanych w te barwy na zagranicznych forach

MOTOMYSZA 17.01.2010 17:48

Siemka Wszystkim!
Myśmy się z Majkim skontaktowali na priv, więc On już te moje odpowiedzi zna na pytania z 19.11.2009, ale uznaliśmy ,że warto to wkleić do FORUM bo się może komuś jakiś szczegół przydać,więc robię: [kopiuj i wklej]

-tak, korki są ponawiercane wewnątrz celem odchudzenia, bo po co takie ciężkie klamoty by miały zostać. Pozostały tylko takie ranty jak w oryginalnych korkach tych z alu, na których opierają się sprężyny.

-pytasz ile mnie to wyniosło? Mi akurat w tych sprawach ostro pomaga mój Ojciec który już co prawda na emeryturze , ale kiedyś pracował w zakładzie na tokarkach -szlifierkach , i pozostały mu jakieś znajomości u ludzi,. Więc jak coś to gadam z nim, robimy wstępny projekt + rysuneczek techn. i reszte to już On załatwia.Mnie więc wyniosło to równe 0 zł :D

-pytasz, czy po podwyższeniu amora coś mi nie haczy? Nic takiego się nie dzieje, a podniosłem sporo bo cały moto o +/-8cm
A elementy ślizgowe na wahaczu to dopiero dokładnie oblookam sobie w najbliższym tygodniu. Ale nic tam nie chałasowało więc powinno też być OK.

-zębatki z przodu nie zmieniłem ,ale jak mi ten kpl napędowy padnie to niewykluczone, że z przodu będzie większa zębatka

-co do bocznej stopki, to nie przypasowywałem od niczego innego. Po prostu przeciąłem i wspawałem odpowiednio długi brakujący kawałek i pomalowałem proszkowo na czarno i spokuj.
Jak jakieś jeszcze pytanka to wal też na priv, bo na forum to czasem jeden temat przysłoni drugi i już można przegapić.

POZDRWÓDKA znaczy się POZDRÓWKA dla WSJECH http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif

Artuditu 17.01.2010 21:25

Dwie kwestie jeszcze. O oryginalnych przewodach hamulcowych zapomnijcie. Nie starczą. Druga sprawa to linki gazu. Też problem będzie. Mam u siebie wstawione podwyższenie kiery i przy skręceniu kiery w prawo nie odbija mi manetka.

majki 17.01.2010 22:18

Ja mam kierę podniesioną o 35mm i hamulcowy jest na styk (będę zakładał przewody w oplocie niedługo), a linki są ok. Ale ja mam 04. ;)

Natomiast przy podnoszeniu amora przód/tył to tylko hamulcowe na przód będą za krótkie. Nie wiem jak z linką licznika?

Artuditu 17.01.2010 23:25

Cytat:

Napisał majki (Post 94487)

Natomiast przy podnoszeniu amora przód/tył to tylko hamulcowe na przód będą za krótkie. Nie wiem jak z linką licznika?

dats rajt

matti 19.01.2010 21:00

MOTOMYSZA

Hej

W temacie dorabiania dystansu do tylniego zawiasu pojawiła się propozycja, bym pozyczył od Ciebie Korki - przedłużenia lag i na ich podstawie bym je skopiował (znaczy mój spec.).

Daleko do siebie nie mamy.
Co Ty na to?

pzdr

ps. w razie czego namiary moje znajdziesz w moim profilu.

repsol 22.01.2010 16:57

Witam.
Dzięki za odpowiedź MOTOMYSZA. Lepiej późno, niż wcale.
Zauważyłem, że lubimy podobne klimaty, ja lubię maszynki o charakterze rajdowym - nieważne, że podróbki, byle zrobione z wyczuciem stylu, a nie na przykład wypieszczone oryginały wypuszczone na spacerek, które po nakręceniu kilometrów można puścić za dobrą kasę kolejnemu napaleńcowi.
Co do malowania motocykla w barwy repsol to tak ale raczej ścigacza. Ja myślałem o malowaniu Xerox (biało-czerwony, z czarnymi dodatkami), ale to nie ostateczna koncepcja. Jeśli znalazłeś jakieś ciekawe obrazki z honda w malowaniu repsol to mógłbyś je wrzucić na forum. Może akurat się mylę ale jeśli repsol off road to w Dakarku KTMa jechała.:at:

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem!:)

majki 22.01.2010 19:49

Cytat:

Napisał repsol (Post 95588)
Co do malowania motocykla w barwy repsol to tak ale raczej ścigacza. Jeśli znalazłeś jakieś ciekawe obrazki z honda w malowaniu repsol to mógłbyś je wrzucić na forum.

Jest na forum przynajmniej jedna repsolowa Afryka: http://africatwin.com.pl/showpost.ph...72&postcount=5 Wygląda całkiem zacnie.;)

repsol 27.01.2010 20:04

Czołem afrikotłinowicze .Dzięki za fotkę dla kolegi Majki . Szacun dla szczęśliwego posiadacza hondy na focie za inwencję i chęć wyróżnienia się z tłumu , że się tak brzydko wyrażę , niemniej nadal uważam że AT w REPSOLu to ;) nie to . Kiedy ja coś spłodzę to nie omieszkam się zaprezentować , ale to dopiero kiedy śniegi stopnieją i lody puszczą . Pozdrawiam , życzę owocnych fantazji na temat malowania . :lc8:

banditos 12.02.2010 19:40

Nie chcac poczynic nowego watku, podepne sie tutaj...

Mysle nad podniesieniem motonga o ok 3-5 cm.
Powiem wiecej - mam w kartonie gotowy komplecik taki jak Motomysza.

Jednak poszedlbym troszke dalej i chcialbym wymienic zebatke na wieksza.
Powiedzmy 17-18 ze wskazaniem na ta druga;)

pytanie brzmi;
- o ile zmieni sie charakterystyka przekladni i czy wogole jest sens skubac?
Nie chcialbym zeby komarytek, ktory przyspieszeniami nie powala, potrzebowal pomocy przy starcie.
- no i co z lancuchem? Musialby byc inny?

banditos 26.06.2010 00:09

Wymieniac ta zebatke czy zostawic loryginal?

Kefir7 24.07.2010 17:02

Też mam rd 07A i podobnie ze wzrostem 197 obnizales jakos podnozki? Bo ja teraz motam nakladke na siedzenie podwyzszajaca o 3cm chodzi o ugiecie w kolanach- bedzie mniejsze.

MOTOMYSZA 25.07.2010 16:38

Siema
Pokombinowałem z siedzeniem tzn podniosłem o +/- 5cm i przesunąłem punkt siedzenia kierowcy do tyłu też o jakieś 5cm. Moje siedzenie to składak z plastik-baza oryginał od Afri, gąbka to taka kanapka tzn dolna połowa od Afri a góra od Viaderka 125 oraz poszycie też od Viaderka 125. Jest o wiele lepiej, bez bólu robisz 300km i dupę masz całą i jeszcze możesz później na niej siedzieć np przy ognisku na pieńku :D.
Co poniektórzy powiedzą: -co to jest 300km?! Ale uwierzcie, że jak się ma 195cm lub więcej to pozycja na Afri tj układ kierownica/siedzenie/podnóżki nie jest najszczęśliwsza. Bardziej skrojona jest na niższe osoby, myślę ideał to +/-170-180cm. Więksi już mają problem bo nogi postawione na podnóżkach wzgl. korpusu ustawione są prawie pod kątem prostym , co powoduje bardzo dolegliwe bóle w plechach:(.

U mnie w Afri już jest bardzo dobrze względem tego co było. Jak kto będzie z tych dużych w Tyrawie to się może przysiąść i porównać:Thumbs_Up:
A w kwestii podnóżków to nie obniżałem ale wymieniłem na inne, zdaje się że od XR(sprawdzę to dopiszę)- i sobie chwalę.
A z tym obniżeniem podnóżków to nie mówie tak i nie mówię nie. Sam o tum myślałem też. Zrób, spróbuj będziesz wiedział więcej- kto nie spróbuje ten się nie dowie.
POZDRO
ps Tak sobie teraz wspomniałem jak kiedyś z 7 lat temu mając dopiero co kupioną XTZ750 wybrałem się nad morze do Dąbkowic k/Koszalina. Nie daleko=220km tylko od Bydgoszczy. Po pierwsze to jeszcze nie potrafiłem tak sobie swobodnie pyrkać jak teraz tylko spięty byłem jak baranie jaja a po drugie to jeszce nic w wtedy w mojej Yamyszce nie miałem pozmieniane na wygodniejsze. W każdym razie jak dojechałem , to spadłem dosłownie z moto i na glebie musiałem poleżeć minut kilka bo tak mnie plechy napierd...ły:D

Kefir7 26.07.2010 22:14

Sprytnie waść to wykombinował :) jak cos wyknuje to dam znac.
pozdro


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.