![]() |
Podwyższenie RD07 by MOTOMYSZ
3 Załącznik(ów)
Czasem bywa tak:
Załącznik 8031 A wtedy jeśli masz odpowiednio wytrzymałe "sznurówki" a nie masz centrali (tak jak ja) to można np tak: Załącznik 8032 i tak: Załącznik 8033 1) wniosek-Wasilczukowy bagażnik=dobry bagażnik, bo można za niego sobie powiesic Africe na choince na Święta:D 2)wniosek-gdybym miał centrale to by było nudno:haha2: |
hhehe motomysza dobry pomysł.
jakby co to stopki centralne jeszcze mam. radzę założyć bo może kiedyś sznurówek brakować. panowie oczekujący- będę się sprężał jak dam radę. może uda się dla pięknej bagażniczek pod choinkę. |
3 Załącznik(ów)
Wasilczuk, ja to bym nawet i chętny był na Twój produkt tzn centralę, ale w związku z tym że trochę urosłem przez te trzydzieści parę latek do 196cm, to poprzedniej zimy wykombinowałem i zastosowałem sobie podpatrzone na Forum podwyższenia do AT,przez co moja Afri jest teraz +/-8cm wyższa.
Załącznik 8034 Załącznik 8035 Załącznik 8036 I obawiam się, że musiałbym posiadac produkt dorobiony indywidualnie (tzn z dłuższymi nóżkami). Ale jeśli kiedyś będziesz się bardzo nudził:D(pewnie niemożliwe!), i byłaby taka opcja na centralkę o +/-7-8cm wyższą, to ja na pewno bym znalazł "wolne" trzy stówki dla Ciebie. Pozdro |
Motomysza, podaj konkretnie w którym miejscu przybyło te 8cm?
Na siedzeniu kierowcy? Czyli ok 2 cm na amortyzatorze by dawało 8 całkowite. |
A jak podniosłeś przód?
|
Co masz na reflektorze ? To jakaś osłona ?
|
8 Załącznik(ów)
Siemka!
W odpowiedzi dla Chomika: Na reflektorach mam własny patent, tj osłony zaadoptowane od enerdowskiej ETZetki Załącznik 8633 Koszt kilka-kilkanaście złotych za sztukę + wkład własny 2 roboczogodziny, przerobiony za pomocą piłki i nożyka do tapet. Mocowanie tego do czaszy motonga to zupełnie inna historia i wydumka( aluminiowe blaszki i malutkie śrubki), ale nie jestem z tego patentu tak do końca zadowolony , więc w jakiś zimowy wieczór cos tam sobie jeszcze poprzerabiam. Jak dotrę jutro do garażu, to pstryknę foto i wkleję żeby było do podejżenia. Dla Artuditu i Dzieju: Przód moto podniosłem poprzez zainstalowanie dotoczonych wyższych korków amortyzatora, które stanowią teraz przedłużenie rur nośnych. Temat wyszukany tutaj na forum (zaadoptowany z Forum Transalpa jeśli się nie mylę). Było o tym już dyskutowane tzn czy to wytrzyma, czy nie zerwie gwintów itd. Też nad tym dumałem. Myślałem, myślałem (...) i wymyśliłem tak: przedłużyłem jeszcze ten korek o 2cm jeśli dobrze pamiętam, w dół poniżej gwintu a jego zewnętrzną średnicę bardzo dokładnie spasowałem z wewnętrzną średnicą rury amortyzatora. Uzyskałem przez to dodatkowe wzmocnienie i usztywnienie(nie trzyma tylko gwint, ale jeszcze tak jakby teleskopowo jedno w drugim ). Niby te 2cm to niewiele, ale jeżdżę cały sezon i na razie wszystko jest OK. A jeżdżę też poza asfaltem i też nie tylko szutrami. (zrobię fotki takiego korasa i wkleję może jutro) Reasumując: korki mają dł dałkowitą ok 10 cm , z czego +/-8cm wystaje ponad rurę przedłużając ją o te 8cm, a reszta jest w kręcona w środek. Straciłem przez to 2cm wewnątrz na długości przez co spręzyna jest wstępnie dodatkowo ściśnięta o te 2cm właśnie.Ale to w niczym mi nie przeszkadza-jest po prostu minimalnie już wstępnie sztywniejsza- ugięta. Przez te zabiegi tj podniesienie przodu i tyłu (ucho dampera dłuższe o 3cm od oryginału) ogólnie moto jest wyższe o 7-8cm.Więc siedzenie też jest o ok 8cm wyżej. Tylko że to siedzenie które mam teraz ma inny profil (zaadoptowane z kolei z Varadero 125) i jest troszkę niższe od oryginału. Ale o niebo wygodniejsze !!! Przejeździłem na nim ten sezon, ale zimą troszkę znowu je przerobię :podniosę o około 5cm dla kierowcy oraz pewnie przesunę w tył też o kilka centymetrów-przy zachowaniu tego samego profilu i kształtu.Nie jest to może szczyt elegancji w enduraku, ale Pani Dupa mi bardzo za tę przeróbkę podziękowała. Koszt siedzenia na motobazarze 100zł-tyle dałem, resztę robiłem sam. Efekt taki: Załącznik 8634 Załącznik 8635 Załącznik 8636 Informacyjnie dodam, że Mycha ma jakieś 195cm wzrostu Afri teraz Załącznik 8637 Załącznik 8638 Załącznik 8639 Afri przed przeróbkami z podnoszeniem Załącznik 8640 Zawsze miałem jakieś takie wrażenie ,że jestem trochę ponadgabarytowy w stosunku do większości moto, na wszystkim wyglądam jak na motorynce:D(czy to miałem XTZ ST, czy RD04 czy teraz już RD07a), dlatedo również te przeróbki. Teraz już jest trochę lepiej.Ale jak jeżdziłem kilka razy na LC 8 to było jeszcze wygodniej i to bez przeróbek. Dziwne , co nie? A na LC 8 "S" to dopiero pewnie byłoby fajnie:drif:, już sobie to wyobrażam. I nieomieszkam spróbowac na jakimś Afrykańskim spotkaniu ...gdzieś w Polsce, jeśli ktoś takim przyjedzie. Już dziś się ładnie uśmiecham,he,he:D |
Trzeba jeździć po afrykańskich zlotach Motomysza:)
LC8 S było w Miedznej listopad 08 i w Wildze kwiecień 09 i jeszcze na paru pojeżdżawach, ale co się odwecze to nie uciecze:) Preferuje żoładkówkę:D pozdr. |
Trochę się muszę powykręcac tzn "nie byłem bo praca, bo kasa, bo córkę mam maleńką ...itd.
Ale córeczka ma już 2 lata to na pewno już mnie na wiosnę na jakiś zlocik puści,he,he. Zbyszek, żołądkowa już jest jakby Twoja!!!!! Do zobaczonka:) |
dzieje się...
|
Zbysiu,ja tez przyjade z zoladkowa:p.Dasz sie przejechac:drif:.
|
Cytat:
Zeby od tej żoładkowej nam się nie pop..ło który jest czyj:D zdrowia |
Nooo..ja przyjade Afryka:p
|
Cytat:
Tak, że chyba będzie trzeba przyjechać jedynie słusznym sprzętem żeby nas nie wzięto za czarne owce i zdrajców:D Tylko q... żeby znowu nie było, że nie ma organizatora, jak jesienią:Sarcastic: Oczywiście z szacunkiem dla chomikowej imprezy:Thumbs_Up: pozdr. |
Jestesmy w mniejszosci,a jak mowil nasz wieszcz"...jednoscia silni rozumni...".Nie ma co sie wychylas,bo wpie..dol:D.
|
MOTOMYSZA ostatnio Zbyszek była całkiem niedalweko nas, ale niestety bez KTMa :D
|
9 Załącznik(ów)
Wklejam te zdjęcia. Coś tam widac , można się przyjrzec detalom.
Kratki od ETZetki: Załącznik 8777 Załącznik 8778 Załącznik 8779 Załącznik 8780 Funkcja bardziej ozdobna niż ochronna,... ale coś tam zawsze też osłaniają :) Korki =podwyższenie przodu: Załącznik 8781 Załącznik 8782 Załącznik 8783 Załącznik 8784 Załącznik 8785 Na ostatniej fotce (z suwmiarką) ta odmierzona częśc =19mm to te moje dodatkowe wzmocnienie/usztywnienie |
Ciekawie, ciekawie. :drif:
Sam jestem zainteresowany takim patentem. Też mam 195cm bliżej nieba i afri mogła by być trochu wyższa. Te "tulejki" z przodu są nawiercone w środku czy to po prostu odpowiednio stoczony walec? Jaki wyszedł koszt dorobienia takiego patentu? Co do tyłu to łańcuch nie ścina Ci osłon na wahaczu? Nie zahacza o coś? Zmieniłeś zębatkę z przodu? Zastanawiam się czy lepiej dorobić dłuższe dog bones'y czy mocowanie amorka? Naczytałem się trochę, że takie podnoszenia są nieciekawe dla właściwości jezdnych po czarnym i katują łańcuch? A co zrobiłeś ze stopką? Przerobiona czy od czegoś pasuje dłuższa? Parę dni temu przymierzałem się do 07 Dandy'ego, wrzucił tam z tyłu amor od kata i przód od huski. Do tego zmienił przełożenie, żeby łańcuch nie darł po wahaczu. Trochę mnie to zainspirowało, ale nie wrzucę takiej kasy w 04.;) Sam bym robił pewnie trochę mniejszego lifta, powiedzmy z tyłu 2cm, z przodu 5-6 (mowa o przedłużanych elementach)? 04 i tak jest wyższa i mam ori kanapę. ;) Zima idzie, można działać.:D |
Majki ja tez kompinuje jak Afri podnieść i te korki mnie sie bardzo podobają....... Może cos wspólnymi siłami ?
|
Why not. W kupie raźniej :lol8:
|
Witam, może kolega kojarzy mnie z rajdu "Pyra" byłem na Big'u Repsol. Mam pytanie apropo podwyższenia motocykla. W karierze raz już motor podnosiłem, Big'a nie zdążyłem. Obecnie posiadam RD07A i też zamierzam podnieść. Uważam, że nadaje to rajdowy charakter motocyklowi.Moje pytanie brzmi Co z harmonijkami na lagach?Orginalne zrobiły się pewnie za krótkie?Odnośnie wzmocnienia połączenia korków z lagą myślę, że możnaby dodać zewnętrzne spasowane tuleje.
|
Cześć Repsol.
Sorki że tyle czasu to trwało ale wcześniej nie trafiłem na Twoje pytanie. A do rzeczy: Moje osłony-harmonijki na rurach amora, które mam założone to nie są te oryginalne z Afri jak fabryka dała, tylko akcesoryjne dokupione PROGRIP'y. One wystarczyły o tylo o ile, tzn nie mam ich dosuniętych do samej góry-zostawiłem tak ok 1-2 cm poniżej dolnej półki amortyzatora.Ale wygląda to przyzwoicie. A co do patentu z samym przedłużeniem rur nośnych przez dłuższe-wyższe korki oraz propozycją zastosowania przez Ciebie dodatkowych wzmacniających zewnętrznych nakładanych rur, to muszę przyznać ,że też o czyms takim myślałem. Tylko najpierw chciałem zobaczyć jak się sprawdzi patent dłuższych korków, a jeśli by nie dał rady to wtedy chciałem zastosować nakładane tuleje. Na szczęście patent się sprawdził :) :Thumbs_Up: Nic się nie wyluzowało , nic nie cieknie, gwinty OK. POZDRÓWKO!:D PS. REPSOLu, a teraz swoją nową Africe będziesz też malował w Repsola? Pytam tylko z ciekawości, ale muszę przyznać że jakiś czas temu też mi bardzo ten pomysł chodził po głowie, i dużo się naszukałem Afric pomalowanych w te barwy na zagranicznych forach |
Siemka Wszystkim!
Myśmy się z Majkim skontaktowali na priv, więc On już te moje odpowiedzi zna na pytania z 19.11.2009, ale uznaliśmy ,że warto to wkleić do FORUM bo się może komuś jakiś szczegół przydać,więc robię: [kopiuj i wklej] -tak, korki są ponawiercane wewnątrz celem odchudzenia, bo po co takie ciężkie klamoty by miały zostać. Pozostały tylko takie ranty jak w oryginalnych korkach tych z alu, na których opierają się sprężyny. -pytasz ile mnie to wyniosło? Mi akurat w tych sprawach ostro pomaga mój Ojciec który już co prawda na emeryturze , ale kiedyś pracował w zakładzie na tokarkach -szlifierkach , i pozostały mu jakieś znajomości u ludzi,. Więc jak coś to gadam z nim, robimy wstępny projekt + rysuneczek techn. i reszte to już On załatwia.Mnie więc wyniosło to równe 0 zł :D -pytasz, czy po podwyższeniu amora coś mi nie haczy? Nic takiego się nie dzieje, a podniosłem sporo bo cały moto o +/-8cm A elementy ślizgowe na wahaczu to dopiero dokładnie oblookam sobie w najbliższym tygodniu. Ale nic tam nie chałasowało więc powinno też być OK. -zębatki z przodu nie zmieniłem ,ale jak mi ten kpl napędowy padnie to niewykluczone, że z przodu będzie większa zębatka -co do bocznej stopki, to nie przypasowywałem od niczego innego. Po prostu przeciąłem i wspawałem odpowiednio długi brakujący kawałek i pomalowałem proszkowo na czarno i spokuj. Jak jakieś jeszcze pytanka to wal też na priv, bo na forum to czasem jeden temat przysłoni drugi i już można przegapić. POZDRWÓDKA znaczy się POZDRÓWKA dla WSJECH http://africatwin.com.pl/images/icons/icon10.gif |
Dwie kwestie jeszcze. O oryginalnych przewodach hamulcowych zapomnijcie. Nie starczą. Druga sprawa to linki gazu. Też problem będzie. Mam u siebie wstawione podwyższenie kiery i przy skręceniu kiery w prawo nie odbija mi manetka.
|
Ja mam kierę podniesioną o 35mm i hamulcowy jest na styk (będę zakładał przewody w oplocie niedługo), a linki są ok. Ale ja mam 04. ;)
Natomiast przy podnoszeniu amora przód/tył to tylko hamulcowe na przód będą za krótkie. Nie wiem jak z linką licznika? |
Cytat:
|
MOTOMYSZA
Hej W temacie dorabiania dystansu do tylniego zawiasu pojawiła się propozycja, bym pozyczył od Ciebie Korki - przedłużenia lag i na ich podstawie bym je skopiował (znaczy mój spec.). Daleko do siebie nie mamy. Co Ty na to? pzdr ps. w razie czego namiary moje znajdziesz w moim profilu. |
Witam.
Dzięki za odpowiedź MOTOMYSZA. Lepiej późno, niż wcale. Zauważyłem, że lubimy podobne klimaty, ja lubię maszynki o charakterze rajdowym - nieważne, że podróbki, byle zrobione z wyczuciem stylu, a nie na przykład wypieszczone oryginały wypuszczone na spacerek, które po nakręceniu kilometrów można puścić za dobrą kasę kolejnemu napaleńcowi. Co do malowania motocykla w barwy repsol to tak ale raczej ścigacza. Ja myślałem o malowaniu Xerox (biało-czerwony, z czarnymi dodatkami), ale to nie ostateczna koncepcja. Jeśli znalazłeś jakieś ciekawe obrazki z honda w malowaniu repsol to mógłbyś je wrzucić na forum. Może akurat się mylę ale jeśli repsol off road to w Dakarku KTMa jechała.:at: Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem!:) |
Cytat:
|
Czołem afrikotłinowicze .Dzięki za fotkę dla kolegi Majki . Szacun dla szczęśliwego posiadacza hondy na focie za inwencję i chęć wyróżnienia się z tłumu , że się tak brzydko wyrażę , niemniej nadal uważam że AT w REPSOLu to ;) nie to . Kiedy ja coś spłodzę to nie omieszkam się zaprezentować , ale to dopiero kiedy śniegi stopnieją i lody puszczą . Pozdrawiam , życzę owocnych fantazji na temat malowania . :lc8:
|
Nie chcac poczynic nowego watku, podepne sie tutaj...
Mysle nad podniesieniem motonga o ok 3-5 cm. Powiem wiecej - mam w kartonie gotowy komplecik taki jak Motomysza. Jednak poszedlbym troszke dalej i chcialbym wymienic zebatke na wieksza. Powiedzmy 17-18 ze wskazaniem na ta druga;) pytanie brzmi; - o ile zmieni sie charakterystyka przekladni i czy wogole jest sens skubac? Nie chcialbym zeby komarytek, ktory przyspieszeniami nie powala, potrzebowal pomocy przy starcie. - no i co z lancuchem? Musialby byc inny? |
Wymieniac ta zebatke czy zostawic loryginal?
|
Też mam rd 07A i podobnie ze wzrostem 197 obnizales jakos podnozki? Bo ja teraz motam nakladke na siedzenie podwyzszajaca o 3cm chodzi o ugiecie w kolanach- bedzie mniejsze.
|
Siema
Pokombinowałem z siedzeniem tzn podniosłem o +/- 5cm i przesunąłem punkt siedzenia kierowcy do tyłu też o jakieś 5cm. Moje siedzenie to składak z plastik-baza oryginał od Afri, gąbka to taka kanapka tzn dolna połowa od Afri a góra od Viaderka 125 oraz poszycie też od Viaderka 125. Jest o wiele lepiej, bez bólu robisz 300km i dupę masz całą i jeszcze możesz później na niej siedzieć np przy ognisku na pieńku :D. Co poniektórzy powiedzą: -co to jest 300km?! Ale uwierzcie, że jak się ma 195cm lub więcej to pozycja na Afri tj układ kierownica/siedzenie/podnóżki nie jest najszczęśliwsza. Bardziej skrojona jest na niższe osoby, myślę ideał to +/-170-180cm. Więksi już mają problem bo nogi postawione na podnóżkach wzgl. korpusu ustawione są prawie pod kątem prostym , co powoduje bardzo dolegliwe bóle w plechach:(. U mnie w Afri już jest bardzo dobrze względem tego co było. Jak kto będzie z tych dużych w Tyrawie to się może przysiąść i porównać:Thumbs_Up: A w kwestii podnóżków to nie obniżałem ale wymieniłem na inne, zdaje się że od XR(sprawdzę to dopiszę)- i sobie chwalę. A z tym obniżeniem podnóżków to nie mówie tak i nie mówię nie. Sam o tum myślałem też. Zrób, spróbuj będziesz wiedział więcej- kto nie spróbuje ten się nie dowie. POZDRO ps Tak sobie teraz wspomniałem jak kiedyś z 7 lat temu mając dopiero co kupioną XTZ750 wybrałem się nad morze do Dąbkowic k/Koszalina. Nie daleko=220km tylko od Bydgoszczy. Po pierwsze to jeszcze nie potrafiłem tak sobie swobodnie pyrkać jak teraz tylko spięty byłem jak baranie jaja a po drugie to jeszce nic w wtedy w mojej Yamyszce nie miałem pozmieniane na wygodniejsze. W każdym razie jak dojechałem , to spadłem dosłownie z moto i na glebie musiałem poleżeć minut kilka bo tak mnie plechy napierd...ły:D |
Sprytnie waść to wykombinował :) jak cos wyknuje to dam znac.
pozdro |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.