![]() |
Obrobiona śruba spustowa oleju, jak odkręcić?
Chłopy, śruba spustowa obrobiona na amen. Zamówiłem nową, ale jakieś sposoby domowe na odkręcenie starej? Czy już tylko jakiś warsztat, spawarka, szlifierka czy nowy silnik już szukać? :D
|
Na początek szczere wyrazy współczucia...
Ale - może napisz, jaka to śruba, ew. jaki motocykl (model, rocznik), a najlepiej to wrzuć fotki albo choć szkic, jak to wygląda (ma wystający łeb, czy cała się mieści w obudowie ?) Jaki klucz do tego (zwykła nasadka, imbus, torx ...?). Zapewne szybciej dostaniesz właściwą odpowedź. Powodzenia ! |
Jak jest dostęp to może tak:https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9e0defad07.jpg
|
1 Załącznik(ów)
BMW F800. Śruba wygląda jak na obrazku, więc żadne tam obcęgi nie dadzą rady. Moja wina, bo już powinienem był ją kiedyś zmienić, ale jakoś co roku dawało radę :D Nie w tym. Pomyślałem że może podjadę do jakiegoś warsztatu i dospawają nakrętkę, na grupie fb też padły takie pomysły. Zda egzamin?
|
Nabij torxa, może da radę.
|
Próbowałem, nie dałem rady, ale też nie mam pod ręką wszelkich możliwych kluczy w każdym rozmiarze. Chyba jednak podjadę gdzieś żeby dospawali mi nakrętkę i tyle, korek na wymianę już zamówiłem. Ech...
|
Spawanie pomoże na 100%. Pamiętaj tylko o odpięciu akumulatora przed spawaniem.
|
Ale ta śruba wystaje ponad powierzchnię obudowy, czy nie ? Jak wystaje, to ile mm ? Bo jak wystaje więcej niż 2-3 mm i jest dostęp to warto skorzystać z zaciśniętego narzędzia polecanego powyżej. Mocno i do przodu, tzn. w kierunku odkręcania
Powodzenia ! |
Jeśli obrobię ampula wbijam torxa 12 kątnego w otwór, taki zestaw poglądowy ma takie torxy
https://www.castorama.pl/komplet-klu...WU38iqP3JWlUJY Tu lepiej widać. https://itunarzedzia.pl/yato-yt-0400...-zestaw-40-szt |
Podjedź w poniedziałek to ci ogarnę temat
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka |
Jak brak odpowiedniego torxa nabijasz płaski bit ( taki śrubokręt), największy jaki wlezie. Zakładasz grzechotke i nie ma bata, że nie pójdzie.
|
nawiercasz na łbie 2 otwory 4mm w linii prostej po ok 5mm, wkręcasz w nie śruby m5 i poziomo klinujesz między nimi śrubokręt, coś jak klucz do nakrętki na szlifierce kątowej. Czy ten korek w gs800 nie jest czasem z amelinium?
|
Cytat:
A wystarczy wsadzić jakiegoś ampola/bita który się zmieści bzyknąć dwa punkty spawu i po 10 sekunadach zapomnieć o problemie. Oczywiście nowy korek dokręcać prawidłowo a nie siłowo :) |
Poza tym, zastanawiam się, jak tam się wiertarką zmieścić... ;)
|
Korek jest praktycznie na płasko, do tego słabe podejście. Wina jest moja, ponieważ - korek był już dawno do wymiany no ale do tej pory się udawało. Dwa - nie mam klucza dynamometrycznego z takim małym zakresem więc dokręcałem "na chłopski rozum" :D Nie mam pod ręką wszelkich rozmiarów kluczy i bitów. Nie wiem czy korek jest stalowy czy aluminiowy, ciężko mi to stwierdzi. Jak na szybko to zbadać? Metoda na dospawanie nakrętki wydaje mi się najrozsądniejsza, a jeśli korek jest ale to da się dospawać nakrętkę stalową?
@Brzeszczot, mam do Ciebie kawałek, no ale będę pamiętał. Jestem w o tyle dobrej sytuacji że jeździć się da, olej jest, więc tak jakby póki co nic się nie stało :D Pomyślałem że może gdzieś po sąsiedzku jakiś warsztat dospawałby na szybko nakrętkę i poluzuje śrubę a ja już dzieła dokończę. Tylko urodziło się nowe - z czego jest korek i czy da się spawać :D Ale se narobiłem, jak uczniak jaki. |
Każdy warsztat ma taki zestaw jak zapodałem i bez problemu Ci to odkręcą tymi bitami. Młotek dobrze wbić i nie ma takiego ampula obrobionego co bym nie odkręcił, prędzej śrubę urwę.
|
Jak sprawdzić czy amelinium czy stal: zadrap to paznokciem, śrubokrętem. Zarysujesz- aluminium. Złapiesz , wywiniesz pazura- stal ;) Albo mały magnes i będziesz wiedział.
|
Można też sprawdzić magnesem. Chyba że na śrubie jest magnes wtedy jest trudniej, ale na krawędzi śruby powinno coś się udać wywnioskować. Neodym trzyma się stali jak wściekły.
|
No a jak korek będzie ale, to da się dospawać coś żeby to odkręcić? Jutro będę dzwonił po okolicznych warsztatach ale nie chcę się jeszcze bardziej wygłupić :)
|
Co się nie da jak się da :) Jak stal to magiem Ci ładne nakrętkę dospawają i tyle. Jak aluminium to szukasz gościa z tigiem który potrafi i któremu będzie się chciało to zrobić :D Dobrze jest silnik zagrzać, wtedy spawanie AL pójdzie łatwiej.
|
Jak nie uda się w okolicy to mi Panowie z tego zakładu ogarniali ukręconą śrubę w ladze i szpilkę kolektora wydechowego.
https://maps.app.goo.gl/BfTANYcvq3u1o7VPA Tylko powiedz, że silnik dalej w ramie. |
@Bałtrok, dzięki, mam do nich bardzo blisko, może coś zaradzą!
|
Cytat:
https://i.ebayimg.com/images/g/XGYAA...n6/s-l1600.jpg skoro gniazdo jest zarżnięte już torxem czy innym splinem to trzeba wykorzystać mięso które jest poza gniazdem. Założyłem, skoro może dojść ze spawarką to z wiertarką też da radę. w czym problem? |
Boję się uszkodzić miskę, przewiercić za bardzo, coś ukruszyć.
|
A nowa śruba taka sama czy będziesz dopasowywał coś z normalnym łbem?
|
Zamówiłem oryginał
|
Cytat:
|
@garbaty, wieczorem wstawię fotkę.
|
Weź to podgrzej,młotek i przecinak do ręki i do dzieła.Łeb śruby duży,dostęp dobry,dasz radę.
|
Mam zestaw torxów. Jak chcesz to Ci pożyczę. Mam i wykretak udarowy ale piszesz że miejsca mało. Mieszkam na północy WaWy.
|
1 Załącznik(ów)
@garbaty
|
@JaTomek, ja mam całkiem sporo różnych końcówek i narzędzi, zobacz fotkę wyżej, Wbić tam coś większego się trochę obawiam, złapać czymś nie da rady, korek jest w głębi a od góry jeszcze dali taki kołnierz. Wykrętak - nie mam doświadczeń jak to zrobić. Jak masz doświadczenie - zapraszam, ja również płn Warszawa.
|
Torx dwunastokątny, dobrać dobrze, przypierdolić młotkiem, podgrzać i odkrecić. Miejsca dużo;)
|
Dawid, ile sobie winszujesz za przyjechanie i odkręcenie? :)
|
Zaczekaj do 10 maja jak będę jechał na Zlot XRV zabiorę młotek i torxy :D ;)
|
Chyba mogę pomóc. Dzwoń.
|
Z tego co na zdjęciu widzę, to bez problemu (nie uszkadzając niczego) przecinakiem idzie to odkręcić.
|
Zrobić rowek kątówką od dołu i tak jak pisze Jarczoq przecinakiem ją odkręcić.
|
1 Załącznik(ów)
Jak już to okręcisz to zmierz średnicę i skok gwintu i dobierz taki korek - z magnesem i pod klucz sześciokątny. Są motocyklowe i samochodowe i inne.
|
Doktorat juz robicie :) spawaj do tego nakrętkę najlepiej wysoką i odkręć kluczem ruski klucz (młotek i przecinak) moze ja także ruszyć ale miejsca do bicia dużo nie ma
|
4 strony porad jak odkręcić śrubę, nieźle
|
Cytat:
|
Cytat:
A niech spróbuje nie sprawdzić każdej :oldman: Nikt nie napisał jeszcze, że to trzeba wytegować takim łonym. |
Pisałem z doświadczenia - zawodowego. Spawanie = grzanie, a to nie potrzebne, nawet niekorzystne. Nową śrubę przesmaruj smarem z grafitem lub dwusiarczkiem molibdenu (brońboże z Cu), coby nie zapiekła się w przyszłości i mniej wytarło się gniazdo.
|
Dlaczego nie można tu stosować smaru miedziowego?
|
Alu koroduje - zachodzi reakcja elektro-chemiczna.
|
Serio? Smaruje miedzianym wszelkie śruby które nie idą na klej. 30 lat na nic ;)
|
... cóż.
|
Cytat:
|
1 Załącznik(ów)
Do wykręcania śrub z obrobionym gniazdem sprawdzają się tego typu wykrętaki:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.