Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Cross/enduro 300 w 2T (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=45669)

lukasz_vip 06.03.2024 10:03

Cross/enduro 300 w 2T
 
Po ostatnich zawodach CC na LC4 przeszło mi przez myśl czy się nie przesiąść na coś lekkiego. Jakieś 300 w 2T. Mamy tutaj kogoś obeznanego w takich sprzętach? Ja do tej pory siedziałem tylko w 4T powyżej 600cm3. Czy da się realnie coś kupić do 15k zł w 300 i 2T? W co celować? Nadal KTM jest tutaj ready to race czy może jakaś Kawa, Yamaha czy Suzuki?

Emek 06.03.2024 10:08

Jak potrzebujesz z homologacją to raczej KTM, Husa, Beta ...
Bez homologacji YZ 250 latało mi się super. Miałem Husaberga 300 ccm w dwupaku i to było świetne moto z tym, że na gaziorze to było strasznie paliwożerne. Tam gdzie czteropak wciąga mi 6-7 litrów to 2 pak łykał 10-11. Te nowe na wtrysku ponoć znacznie lepiej.

lukasz_vip 06.03.2024 10:21

Raczej z homologacją. Ta Beta to coś spoko? Jest dostep do części? O paliwo się nie martwię. LC4 zrobiłem przez 9 miesięcy 7mth :D

Emek 06.03.2024 10:24

U mnie na dzielni chłopaki takie typy co jeżdżą na zawody hard przesiedli się właśnie na Bety. Nie miałem z tym nigdy do czynienia to nie będę się wypowiadał pod kątem części czy serwisu.

KORNIK 06.03.2024 10:58

Do 15 koła to raczej ciężko będzie coś kupić w dobrym stanie. Z 2T możesz jeszcze poszukać Gas Gas EC300 ( trochę gorszy dostęp do części ale tragedii nie ma, dobry, trwały sprzęt), Beta jest ok. KTM TPI różne opinie jeśli chodzi o trwałość ale jeździ dobrze. Jak masz więcej pytań to dzwoń, ile mogę to pomogę :D 604533236

siwy 06.03.2024 11:06

U nas ludzie jeżdżą na KTM 250/300 a jest też jedno sherco 300, też niegłupie to.

Dubel 06.03.2024 11:06

2T na wtrysku jest pod wieloma wzgledami lepsze od gaznika, nie chodzi tylko o pragnienie na benzyne ale i sposob pracy i oddawania mocy itd. Co prawda nie mam doswiadczenia w motocyklach w tym temacie ale juz w silnikach zaburtowych sporo...

Babel 06.03.2024 11:59

W tym budżecie to będzie ruina jesli o EXC 2T
W Sherco pękają ramy.
U mnie kumpel się ściga na exc 250 w 4t ( wygrał w zeszłym roku Ipone) - ale to tez budżet za 15 tys nie kupisz nic dobrego.
On kupuje nowe praktycznie raz na sezon/dwa - bo stwierdził że jak pierwszy rok zaczął intensywnie używać używki to włożył w niego tyle że spokojnie kupiłby nowy

siwy 06.03.2024 12:01

Z sherco kolegi nic się nie dzieje. Za nowego dał parę lat temu tyle co za kilkuletniego ktma.

tomekz 06.03.2024 12:04

Mam 2t 250 husaberga Te 2013r już produkcji ktm , założyłem gaźnik lectron, spalanie mam podobne jak w Tpi z którymi upalam . Nie muszę tez grzebać z dyszami jak jeżdżę wysoko w górach .Zbiornik jest większy niż w ktm o jakieś 2l i przeważnie im wcześniej się paliwo kończy. Wartość takiego pojazdu to 15-18tys w zależności od stanu. Przejechałem jakieś 400mth i tylko tłoki zmieniałem. Korba nadal fabryczna, cylinder też, ale powoli się kończy. Używany głównie jako hard enduro, czasami tylko jako enduro

lukasz_vip 06.03.2024 12:04

Na szybko przejrzałem ogłoszenia i faktycznie z budżetem 15k zł nie poszaleję. Jest tak jakby dziura w tym zakresie. Albo jest coś do 10k zł albo powyżej 20k zł. W cenie od 10 do 20k zł nie dość, że prawie nic nie ma to to co jest wystawione nie napawa optymizmem.
Zastanawiam się co zrobić bo mam LC4 z nalotem 77mth w stanie tip top, mimo, że to 99 rok ale na typowe CC/enduro sprinty średnio się nadaje. Bardziej by jej pasowały rajdy długodystansowe. Za młdoy rocznika aby brać udział w klasie classic a za stary aby konkurować z młodymi crossami.

Babel 06.03.2024 12:05

No ja akurat słyszałem o kilku przypadkach Sherco i znam jedyną osobę gdzie niestety rama była problemem.
I nie było to Sherco aż tak tanie (nowe) - fakt że motocykl sprawia wrażenie super.

Emek 06.03.2024 12:06

300 w dwupaku latałem 5 lat. Zdechł jedynie rozrusznik bo słabo uszczelniony a moto było topione. Zero usterek ponad to.

rrolek 06.03.2024 12:06

Kolega ma beciaka 300 na Lectronie. Raz się tym troszkę tylko przejechałem i jestem pod wrażeniem.
Może się tu sam wypowie.

Emek 06.03.2024 12:07

Lectron ponoć robi robotę z tym że to będzie kilkadziesiąt procent budżetu.

Babel 06.03.2024 12:08

Cytat:

Napisał Emek (Post 847599)
300 w dwupaku latałem 5 lat. Zdechł jedynie rozrusznik bo słabo uszczelniony a moto było topione. Zero usterek ponad to.

Jak masz zacną sztuke to 100% racji - ale jak trafisz zajazd ( a takich jest 99% w ogłoszeniu) to ....kup sam cylinder to koszt pewnie ze 4 tys

Emek 06.03.2024 12:10

Ja kupiłem nowego ale trafiła się kontuzja i musiałem sprzedać. Żałuję w sumie bo to świetny sprzęt był. Poza spalaniem nie było się czego czepiać. No może jeszcze airbox słabo szczelny jak to w KTM.

Lucky Luke 06.03.2024 14:52

Jest jeszcze coś takiego jak Rieju


KORNIK 06.03.2024 16:17

Rjeju to stary Gas Gas, polecam.

piesy 06.03.2024 16:23

Mam betę 300 z 2016. Żadnego problemu z częściami nie miałem ale też nic złego się z motocyklem nie działo. Tylko serwis No i oczywiście remont. Dziwnych awarii nie było. Za 15 tyś spokojnie coś powinieneś kupić

Adagiio 06.03.2024 17:34

Jeśli masz ambicje i chciałbyś być w dziesiątce albo i na pudle w klasie w której masz ochotę startować to wytyrpanym dziesięcino letnim dwupakiem mało realne, co innego zabawa z kumplami po krzaczorach byle czym, a co innego zawody. W mojej ocenie potrzebujesz świeżego enduraka z nowoczesną geometrią i zawieszeniem w którym nikt nie grzebał, aby móc bez komplikacji i zbędnych nakładów finansowych zrobić personalizację.
Takie minimum według mnie to 2017/18 z Ktm , od 2019 w Becie, jeśli brałbyś pod uwagę Gasa i Sherco to od 2020 roku. Rijeju to u nas egzotyka, ale to dobre motorki szczególnie te w dwupaku na bazie jeszcze hiszpańskiego EC 300.
Powodzenia.

zylek 06.03.2024 17:57

Mam betę 300 w 2T na zawiasie KYBa. Wziąłem zamiast KTM/huski/gasgasa, bo dla mnie jest bardziej liniowa. Jest też trochę niższa od trojaczków od KTMa, co dla mnie przy wzroście 178 jest zaletą, ale prześwit chyba ma też mniejszy. Silnik jest spoko ale na razie mam z 80mth, więc trudno żeby nie był. Zawias da się ustawić bez revalvingu, dla mojej wagi pomiędzy 80 a 85 netto. Z fabryki jest za twardy do enduro, bardziej pod super enduro albo cross. Zawias ZF jest taki se. Jeździłem kilkoma sztukami. Były lepsze i gorsze roczniki jeżeli chodzi o setting, ale tył się gubi bardzo. Elektryka, jak przystało na prawdziwą Włoszkę, się piermandoli. To licznik nie działa, to trzeba kostki przejżeć żeby ładowanie wróciło z 13 na 13,6-13,8, ale to raczej pierdoły, znaczy nigdy mnie nie zawiodła w lesie. Mimo że gaźnik, a dodatkowo ja nie jestem Jarvis i się wywracam, to pali podobnie jak TPI. Z poza planowych rzeczy, to woda/błoto się dostało pod pokrywę magneta. Zauważyłem jak bendix zaczął haczyć przy starcie. Wymiana uszczelki i wkleiłem gumy od statora/impulsatora na uszczelniacz i nigdy więcej tam nie zajrzałem. Pozatym paliwo, olej, łożyska od czasu do czasu, standard znaczy . . . A naklejki są słabe, mycie dużym ciśnieniem je zrywa. Jak Adagiio pisał powyżej najlepiej od 2019. Była duża zmiana w ramie/geomerii

lukasz_vip 07.03.2024 14:23

Ja nie chcę stawać na pudle. Chcę sie dobrze bawić i stąd był pomysł aby startować LC4 w rajdach enduro/cc. Weekendowo wyskoczyć blisko, pościgać się i wrócić do domu. W okolicy mam tor w Krzepicach, Nieradzie, Biskupicach, Opolu, Strzelcach Opolskich. Także w sumie do 100km od domu jest dużo imprez niedzielnych. Jest MOŁ, Puchar Południowej Polski, Ipone itd.

Niestety kumpli do jazdy w weekendy nie mam, bo większość lata na czarnym, a tak to jest taka niedziela co jakiś czas, zorganizowane zawody itd.
Na LC4 trochę ciężko czasami, bo za mocne, za ostre i nie lubi torów motocrossowych. Stąd pomysł na coś w 300 2T.

Na moje lasy LC4 nadaje się idealnie. Bo Lubliniec i okolice to brak pagórków i gór. Jest płasko, tak płasko płasko, są długie szutrowe przeloty, lesne dukty także nawet na LC8 jeżdżenie sprawia mi przyjemność.

Jak startowałem w Opolu w Iponie to na dojazdówkach w lesie robiłem wszystkich, a potem wszyscy na próbie enduro i cross robili mnie :D Bo dojazdówki fajne, długie w lesie, a pętle enduro i cross, wolne na łące. LC4 jest stworzone do innego typu rajdów, rajdów długodystanowych.

Qter 07.03.2024 15:14

Na takie LC4 to np Enduro rally 24 fajnie zrobić na Drawsku itp.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka

lukasz_vip 07.03.2024 15:29

No jest to impreza z właśnie tych dla tego moto.

Kisiel 07.03.2024 16:24

2T na dojazdówki to raczej tak sobie... pomyśl od razu o przyczepce lub busie.

Tygrys 74 07.03.2024 17:20

No CC na lc4 to szacun a może zamiast dwupaka to małe 4t np 250 lub 300 .

rrolek 07.03.2024 18:21

Ty się jeszcze zastanów.
Na dwupaku trzeba mieć gdzie latać. Z twoich rozkminów wychodzi, że chcesz motorek tylko na zawody a dokładniej na sekcje, bo na dojazdowki pomiędzy masz...

Nynek 07.03.2024 21:59

Beta RR 300 jest teraz w bardzo dobrej cenie 34500
Ja zamówiłem i ma być na dniach do odbioru.

dario9z 08.03.2024 09:33

Jeżeli masz płasko to do zabawy i zawody najlepsze jest 250 4T, 2t to bardziej techniczne tereny, góry, podjazdy, las, hard enduro. Na dojazdy 2t średnio się nadaje.

Emek 08.03.2024 09:39

Cytat:

Napisał dario9z (Post 847783)
Na dojazdy 2t średnio się nadaje.

Mocno średnio. Wyje i męczy.

zylek 23.03.2024 18:38

Cytat:

Napisał dario9z (Post 847783)
Jeżeli masz płasko to do zabawy i zawody najlepsze jest 250 4T, 2t to bardziej techniczne tereny, góry, podjazdy, las, hard enduro. Na dojazdy 2t średnio się nadaje.

Nie nadaje się kompletnie. Trzeba mieć przyczepkę/busa:D

blacha_świecie 25.03.2024 08:54

Jak by ktoś szukał to mam zadbaną Husqvarne FC 450 z 2021 roku, nalatane 66mth


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.